  • 11. Data: 2012-04-28 18:52:52
    Temat: Re: Gdzie robić przegląd samochodu aby nie przepłacać?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 28-04-2012 17:51, to pisze:
    > nieskończenie WIELE. Nie wspomnę o tym, że określenie "za darmo" było tu
    > użyte w znaczeniu przenośnym.
    > Więc może wróć do tej podstawówki i sam się doucz.

    Tak to jest. Zawsze trafi się jakiś debil "z dyplomem" po uczelni z
    magnetowidu, który nie zrozumie najprostszej przenośni ;)

    --
    Pozdr.

  • 12. Data: 2012-04-28 21:15:44
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-04-28 07:56, dorato pisze:

    > Nie miałem na myśli że mechanik zrobi to w pracy. Tylko w swoim garażu
    > lub u klienta. Ważne żeby policzył robociznę za dużo mniej niż np 100 zł
    > za godzinę.

    Mogę zrozumieć. Sam tak robiłem (garażowe naprawy) Tylko miałem jeszcze
    jedną motywację. Człowiek wiedział co robi, poleciła mi go znajoma która
    miała ten sam model samochodu. Teraz ma swój warsztat i ... wcale nie
    jest tani ale wiem że nie ściemnia.
    Pomijam kwestie podatków,szarej strefy, mojej przyszłej-niedoszłej
    emerytury bo mam to w dużym poważaniu tak samo jak "państwo" ma w dużym
    poważaniu pół roku mojej pracy na podatki.

  • 13. Data: 2012-04-28 21:39:20
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-04-28 18:52, DoQ pisze:

    > Tak to jest. Zawsze trafi się jakiś debil "z dyplomem" po uczelni z
    > magnetowidu, który nie zrozumie najprostszej przenośni ;)

    są też tacy, którzy nie wiedzą co to przenośnia i jeszcze twierdzą że
    jej użyli.

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2510775/przeno%C5%9Bnia

    poprawny przykład przenośni:
    "DoQ i to liżą się po jajcach."

  • 14. Data: 2012-04-28 23:59:20
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 28-04-2012 21:39, nazgul pisze:
    > http://sjp.pwn.pl/slownik/2510775/przeno%C5%9Bnia

    Tak, jesteś idiotą i nie musisz się tym afiszować.

    --
    Pozdr.

  • 15. Data: 2012-04-29 10:02:28
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-04-28 23:59, DoQ pisze:

    > Tak, jesteś idiotą i nie musisz się tym afiszować.

    o! inwektywy.
    Żyłka Ci pękła z niemocy?

  • 16. Data: 2012-04-30 14:03:46
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <> W życiu nie byłem z samochodem na przeglądzie,
    poza tymi absolutnie
    > wymaganymi gwarancją :-)
    > I co? I nic :)

    Zatem jeśli wydłużę 2 razy przebiegi międzyprzeglądowe to nic złego się nie
    stanie?

  • 17. Data: 2012-04-30 14:24:44
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "dorato" <b...@k...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > poza tymi absolutnie
    >
    > Zatem jeśli wydłużę 2 razy przebiegi międzyprzeglądowe to nic złego się

    Najważniejsza na przeglądzie jest wymiana oleju w silniku i tego okresu
    powinno się pilnować.
    Zużycie klocków hamulcowych i poziom płynu w spryskiwaczu można sprawdzać
    dwa razy rzadziej. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 18. Data: 2012-04-30 15:45:12
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Użytkownik "yabba" > Najważniejsza na przeglądzie jest wymiana oleju w
    silniku i tego okresu
    > powinno się pilnować.
    > Zużycie klocków hamulcowych i poziom płynu w spryskiwaczu można sprawdzać
    > dwa razy rzadziej. :)

    A układ kierowniczy i zawieszenie?

  • 19. Data: 2012-04-30 16:14:56
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-04-30 15:45, dorato pisze:
    > Użytkownik "yabba" > Najważniejsza na przeglądzie jest wymiana oleju w silniku i
    tego okresu

    > A układ kierowniczy

    A nie czujesz luzów kierownicy, nie słyszysz stukania w końcówkach drążków, nie
    zauważysz kiedy
    się gorzej prowadzi? Zła geometria często powoduje ścinanie opon, ew. piszczenie na
    zakrętach.

    > i zawieszenie?

    Zużycie zawieszenia objawia się stukami, skrzypieniem itp. Przejeżdżając przez np.
    progi spowalniające
    łatwo wyczuć niesprawne amortyzatory - mają tłumić wahania szybko i symetrycznie
    prawo-lewo.
    Żadnego przynurkowywania w jedną stronę bardziej.

    Warto czasem też popatrzeć od spodu, np przy zmianie oleju (jeśli w użyciu jest
    podnośnik)
    albo przy badaniu rejestracyjnym (przeważnie bez oporów wpuszczają do kanału). Może
    jakiś wahacz
    jest zmęczony i chce pęknąć (rzadko, ale bywa), ogólnie czy nic nie odpada, poduszki
    całe,
    wydech + wieszaki itp :) Zresztą, takie rzeczy to sam diagnosta powinien powiedzieć.

    Ale jeśli dla kogoś to sprawy nieznane, objawy niewyczuwalne (jak np. dla mojej
    żony),
    no to pewnie że warto zrobić przegląd :)

  • 20. Data: 2012-04-30 16:46:31
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 29-04-2012 10:02, nazgul pisze:
    > o! inwektywy.
    > Żyłka Ci pękła z niemocy?

    Jesteś z tych słodkopierdzących, co się obrażają jak się nazywa rzeczy
    po imieniu?

    --
    Pozdr.