  • 1. Data: 2010-04-04 09:21:45
    Temat: Generatory numerów w telemarketingu
    Od: "SNK" <t...@W...gazeta.pl>

    Hej. Znajomy podjął niedawno pracę w tzw. call center. Wydzwania do ludzi i
    zanudza ich ofertami typu 'kup pan książkę o wypiekach' lub przeprowadza
    badania 'ile miesięcznie wydaje pan na telefon' i tego typu podobny spam
    telefoniczny. Poprosiłem go żeby sprawdził czy mój numer nie jest w ich
    bazach danych. Odpowiedział mi, że właściwie oni nie mają baz danych tylko
    program, który generuje numery na zasadzie:

    prefiks miasta - czterocyfrowy kod centrali - pozostałe 3 losowe cyfry

    Listę kodów central mają z tpsa i innych operatorów (np. 22 633-2). Chciałem
    się was zapytać czy można jakoś zabezpieczyć swój numer przed takim
    generowaniem numerów przez spamerów telefonicznych i czy ten sam schemat
    działa na telefony komórkowe?

    Sorry jeśli to offtop.

    SNK

  • 2. Data: 2010-04-04 09:31:08
    Temat: Re: Generatory numerów w telemarketingu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SNK pisze:

    > się was zapytać czy można jakoś zabezpieczyć swój numer przed takim
    > generowaniem numerów przez spamerów telefonicznych i czy ten sam schemat
    > działa na telefony komórkowe?

    Pomyśl, a na pewno znajdziesz odpowiedź.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-04-04 10:09:24
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "SNK" <t...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    Chciałem
    > się was zapytać czy można jakoś zabezpieczyć swój numer przed takim
    > generowaniem numerów przez spamerów telefonicznych

    Jak sobie to wyobrażasz?

    wiatrak

  • 4. Data: 2010-04-04 10:35:41
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

> [...]
    > program, który generuje numery na zasadzie:
    >
    > prefiks miasta - czterocyfrowy kod centrali - pozostałe 3 losowe cyfry

    Chyba ma rację... bo nie widze innego wytłumaczenia, że kiedyś
    "telemarkieter" zadzwonił mi na Fuck-Fucka, zbyłem ekspresowo "nigdzie
    nie było zgody by dzwonić na ten numer". Teraz mi karta padła, więc
    nawet nie wiem, czy ktoś próbuje.

    --
    ((*))
    ((+))

  • 5. Data: 2010-04-04 12:29:24
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "wiatrak" <w...@y...pl> napisał w wiadomości

    > Jak sobie to wyobrażasz?

    W prosty sposob: w przypadku podanego algorytmu: "prefiks miasta -
    czterocyfrowy kod centrali - pozostałe 3 losowe cyfry" uwzgledniajac "Listę
    kodów central mają z tpsa i innych operatorów" - jest nim posiadanie numeru,
    ktorego czterocyfrowy kod centrali nie zostal przekazany od TPSA ani innych
    operatorow, badz bylby na specjalnej zabronionej liscie - wowczas znalazlby
    sie poza zasiegiem operatu losowania :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-04-04 13:38:21
    Od: "hiphophurra" <h...@g...pl>

> [...]
    > przekazany od TPSA ani innych operatorow, badz bylby na specjalnej
    > zabronionej liscie - wowczas znalazlby sie poza zasiegiem operatu

    Bzdura. Lista "kodów central" publicznych jest powszechnie dostępna.
    Nikt nie musi jej kupować na czarnym rynku.
    Automat losuje numery jak leci i nie patrzy czy zastrzeżone czy nie.
    Nie ma fizycznej możliwości zabezpieczenia się przed byciem
    wylosowanym.
    Inna sprawa to komórki. Tam losować trzeba aż 6 numerów, więc
    mniejsza szansa i większe koszty, np. do Play.
    Dlatego rzadko dzwonią na komórki. Tam puszczają raczej smsy.

    __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database
    4998 (20100404) __________

    http://www.eset.com

  • 7. Data: 2010-04-05 11:59:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 4 Apr 2010 15:38:21 +0200, hiphophurra wrote:
    >Inna sprawa to komórki. Tam losować trzeba aż 6 numerów, więc
    >mniejsza szansa i większe koszty, np. do Play.
    >Dlatego rzadko dzwonią na komórki. Tam puszczają raczej smsy.

    Szansa bardzo podobna - liczy sie stosunek aktywnych klientow do
    zakresu numeracji. A to komorkowcy narzekali ze im sie numeracja
    konczy, bo w koncu numerow aktywnych maja juz chyba ze 40 mln.

    Jesli nie dzwonia, to dlatego ze za drogo.

    J.

  • 8. Data: 2010-04-07 17:06:47
    Od: Telemach <t...@g...pl>

    > Bzdura. Lista "kodów central" publicznych jest powszechnie dostępna.

    podaj linka

    > Nie ma fizycznej możliwości zabezpieczenia się przed byciem
    > wylosowanym.

    ale mozna w inny sposob tj. interceptora sobie zainstalowac na
    fizycznym lub wirtualnym pbx'ie
    i mysle ze wiekszosc teleprzesladowcow da sobie spokoj bo u nich liczy
    sie czas

    >Tam puszczają raczej smsy.

    tak przy okazji to odkad przemigrowalem z 'orangutana' do 'pleja' nie
    przychodzi mi zaden spam

    - Telemach -

  • 9. Data: 2010-04-08 11:19:50
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Telemach pisze:

    > podaj linka

    Poszukaj na stronach UKE tablic zagospodarowania numeracji.

  • 10. Data: 2010-04-08 12:01:25
    Od: Jakub Klausa <j...@b...pl>

    Telemach <t...@g...pl> wrote:
> [...]
    T =>
    T => podaj linka

    http://numeracja.com ;-)

    k.
    --
    Jakub Klausa, JK762-RIPE, j...@b...pl
    * <Katana> I AM ROOT NOW GET UNDER MY DESK AND PLEASURE ME *