  • 1. Data: 2009-12-27 11:08:28
    Temat: plazma panasonic - szary ekran
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    Naczytalem sie ze plazma czarny kolor wyswietla jako czarny.
    A tu okazuje sie ze jednak po wlaczeniu caly ekran sie leciutko rozjasnia i w
    rezultacie w ciemnym pomieszczeniu czarny ekran telewizora z wyświetlonym
    czarnym tlem jest calkiem dobrze widoczny.

    Pytanie:
    Czy to normalne ze ekran sie leciutko rozjasnia?

    Pogmeralem w zwyklych ustawieniach i pozmienialem jaskrawosci, kontrasty
    wszelkiej masci automatyke efekciarska i nie zmienilo to tego ze ekran jest
    ciutke szary.
    Model na ktorym to zaobserwowalem to panasonic p42s10e.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 2. Data: 2009-12-30 10:12:25
    Temat: Re: plazma panasonic - szary ekran
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > ciutke szary.
    > Model na ktorym to zaobserwowalem to panasonic p42s10e.

    Dobra sam se odpowiem.
    Pogmeralem w sieci i z tego co znalazlem to zeby uzyskac szybka reakcje to
    komorki z gazem musza byc odpowiednio zjonizowane. I dlatego ca ciutke
    jasniejsze niz "prawdziwa czern".

    Ale poszukiwania zdjec otwartej plazmy przyniosly marny skutek. Nie znalazlem
    zdjecia ekranu od tylu. Z tego co czytalem to nie wolno plazm klasc na
    przodzie/tyle bo sie cos tam w srodku moze pourywac. Wie ktos co tam sie
    znajduje i jak wyglada?
    Wyobrazam sobie ostra drutowanine lub cos w ten desen ale ani jednego zdjecia
    nie znalazlem...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 3. Data: 2010-01-01 00:29:52
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2009-12-30 11:12, Lukasz Sczygiel pisze:

    > Dobra sam se odpowiem.

    Przecież Ci odpowiedziałem że normalne.

    Ekran plazmowy na płasko potrafi pęknąć, sam jest bardzo delikatny dla
    tego jest za szybą.
    Ale to nie reguła, ja dowiedziałem się o tym dopiero po dowiezieniu
    swojej plazmy na płasko w aucie o twardym zawieszeniu z czego kilometr
    był po drodze gruntowej z dziurami jak ser szwajcarski i nic się nie
    stało:)

    Nie martw się tez o pozostające na tym szarym ślady po ostatnio
    oglądanym programie, po pół roku praktycznie przestają być widoczne, ta
    szarość tez się nieco przyciemni. Plazmy się jakoś docierają:) Przez
    pierwsze 1000 godzin świeca jaśniej i ta szarość jest dość jasna potem
    ekran się przyciemnia do poziomu docelowego i czerń staje się głębsza,
    tak pochodzi do 100000 godzin jeśli będziesz oglądał filmy w
    przyciemnionym pomieszczeniu a jakieś 30000 jeśli ekran będzie służył do
    wyświetlania obrazu w jasno oświetlonym pomieszczeniu co w domu raczej
    nie ma miejsca tylko w różnych poczekalniach czy hipermarketach do
    wyświetlania reklam itp.

  • 4. Data: 2010-01-01 12:55:23
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Przecież Ci odpowiedziałem że normalne.

    8-/
    Ani google ani onet Twojego poprzedniego postu nie widza :(
    http://groups.google.pl/group/pl.misc.elektronika/br
    owse_frm/thread/c48d055e33ddcbab#

> [...]
    > swojej plazmy na płasko w aucie o twardym zawieszeniu z czego kilometr
    > był po drodze gruntowej z dziurami jak ser szwajcarski i nic się nie

    OK czyli to nie regula a jakies przypadki, dobrze wiedziec.

    > Nie martw się tez o pozostające na tym szarym ślady po ostatnio
    > oglądanym programie, po pół roku praktycznie przestają być widoczne, ta
    > szarość tez się nieco przyciemni. Plazmy się jakoś docierają:)
    Ah soooo. :)
    Zdziwilo mnie to ze niby czarne ma byc czarne a tu klops. Ale rzeczywiscie
    obadam sobie jak to bedzie wygladac za jakis czas.
    Te powidoki po ostatnio wyswietlanym programie sa troche widoczne ale szybko sie
    traca.

> [...]
    > wyświetlania obrazu w jasno oświetlonym pomieszczeniu co w domu raczej
    > nie ma miejsca tylko w różnych poczekalniach czy hipermarketach do

    Dziekuje za krotkie konkretne wyjasnienie.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 5. Data: 2010-01-01 19:17:08
    Od: padre_peper <p...@g...com>

    > 8-/
    > Ani google ani onet Twojego poprzedniego  postu nie widza
    :(http://groups.google.pl/group/pl.misc.elektronika/
    browse_frm/thread/c...

    O cholerka, rzeczywiście. Od jakiegoś czasu miałem wrażenie że moje
    niektóre posty widzę tylko ja, jakoś nie chciało mi się wierzyć żebym
    był tak totalnie olewany ;) Szczególnie dziwiło mnie to wtedy gdy po
    mojej odpowiedzi pojawiała się po jakimś czasie prawie identyczna.
    Używam Thunderbirda na news.internetia.pl i widzę wszystkie napisane
    przez siebie posty a które widza inni to wyraźnie loteria:(

    Ten post napisałem przez Google.

  • 6. Data: 2010-01-01 19:29:31
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-01-01 01:29, Padre pisze:
> [...]
    > szarość tez się nieco przyciemni. Plazmy się jakoś docierają:) Przez
    > pierwsze 1000 godzin świeca jaśniej i ta szarość jest dość jasna
    Uebi, czyli jakie plazma może mieć zalety w stosunku do LCD
    (podświetlanego ledami czy choćby świeczką, ale też lekko szarego
    zamiast czarnego)?
    Przecież nie będę świecił plazmy 1000h = ponad miesiąc bez przerwy
    (pewnie jeszcze wyświetlając zmienne paterny) by ją "dotrzeć"... bo
    wtedy okaże się że czerń jest czarniejsza, ale nadal nie idealna, ale
    zostały jakieś powidoki/nierówne świecenie obszarów/pixeli...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2010-01-02 04:22:00
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Uebi, czyli jakie plazma może mieć zalety w stosunku do LCD
    > (podświetlanego ledami czy choćby świeczką, ale też lekko szarego

    Takie ma zalety że ta czerń mimo że nie idealna jest znacznie
    ciemniejsza niż w wielu wielokrotnie droższych ekranach LCD i w żadnym
    momencie nie jest dostrzegalna przy ogladaniu programu nawet w
    najciemniejszych scenach tylko przy obserwacji w nocy przy zgaszonym
    świetle ekranu włączonego telewizora plazmowego do którego nie jest
    podawany żaden sygnał video.

  • 8. Data: 2010-01-02 09:34:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Padre,

    Saturday, January 2, 2010, 5:22:00 AM, you wrote:

    > Takie ma zalety że ta czerń mimo że nie idealna jest znacznie
    > ciemniejsza niż w wielu wielokrotnie droższych ekranach LCD i w żadnym

    Wielokrotnie droższy LCD? Wielokrotnie droższy od plazmowego? Gdzie,
    kiedy i _po_ _co_?

> [...]
    > najciemniejszych scenach tylko przy obserwacji w nocy przy zgaszonym
    > świetle ekranu włączonego telewizora plazmowego do którego nie jest

    Ty żyjesz chyba nadal jakimiś złudzeniami sprzed 10 lat na temat
    zarówno właściwosci jak i cen. Czasy telewizorów plazmowych
    przeminęły. Niemal nikt już nie chce drogich, ciężkich, energożernych
    strupów o dziwacznie niskiej rozdzielczosci i pikselach jak cegłówki.
    Tak się jarasz tą rzekomą głęboką czernią? A komu ona potrzebna? Kto
    ogląda TV bez sygnału w absolutnej ciemności?

    Audiovoodoo już obśmialiśmy - nadszedł czas obśmiewania plazmavoodoo?

    W latach 70-tych ludzie mieli obsesję na punkcie zniekształceń
    nieliniowych. Topowy sprzęt schodził ze zniekształceniami we
    wzmacniaczach poniżej 0.001%
    I podłączali te piękne i strasznie drogie wzmacniacze do głośników z
    ich kilkoma % THD oraz źródeł sygnału o również znacznie gorszych
    od wzmacniacza parametrach. I pisali absurdy na temat różnic pomiędzy
    wzmacniaczami.

    Teraz jest to samo z płaskimi telewizorami - pogoń za jaskrawością i
    kontrastem doprowadzona daleko poza sens (jaskrawość) jak i możliwości
    źródeł (kontrast). Po co mi telewizor o kontraście pierdylion do
    jednego, skoro analogowy sygnał z anteny daje mi ledwie kilkaset do
    jednego a obraz z płyt HD niewiele więcej? Chodzi mi o rzeczywistą
    rozpiętość tonalną a nie obraz kontrolny generowany dla uzyskania
    pierdyliona odcieni. Rzeczywisty obraz z odbiornika np. DVB-S, gdzie
    skąpy nadawca tak ograniczył pasmo, że więcej w tym HD artefaktów niż
    rzeczywistej rozdzielczości a przejścia tonalne są zębate jak
    ograbiony JPG. I dobrze, bo żeby zobaczyć szczegóły w cieniach nie
    muszę robić zaciemnienia jak w czasie jakieś wojny.

    Zacznijmy traktować telewizory znów jak telewizory a nie obiekty czci.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2010-01-02 15:22:27
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    jakoĹ&#65533; docierajÄ&#65533;:) Przez
    jest doĹ&#65533;Ä&#65533; jasna
> [...]
    > (podĹ&#65533;wietlanego ledami czy choÄ&#65533;by Ĺ&#65533;wieczkÄ&#65533;, ale
    teĹź lekko szarego
    > zamiast czarnego)?
    > PrzecieĹź nie bÄ&#65533;dÄ&#65533; Ĺ&#65533;wieciĹ&#65533; plazmy 1000h = ponad
    miesiÄ&#65533;c bez przerwy
    > (pewnie jeszcze wyĹ&#65533;wietlajÄ&#65533;c zmienne paterny) by jÄ&#65533;
    "dotrzeÄ&#65533;"... bo
    > wtedy okaĹźe siÄ&#65533; Ĺźe czerĹ&#65533; jest czarniejsza, ale nadal nie idealna,
    ale
    > zostaĹ&#65533;y jakieĹ&#65533; powidoki/nierĂłwne Ĺ&#65533;wiecenie

    Od razu przepraszam za krzaki w cytowaniu, to onet i moze tez Twoj pisalnik.

    Odpowiem ci dlaczego aktualnie plajzma wydaje mi sie lepsza od lcd.
    Czarnosc juz wywalkowalismy, za jakies 2-4 miesiace bede wiedzial czy
    rzeczywiscie sie dotarla. Na zgode napisze tylko tyle ze na tym ktory ogladam
    szarosc widac tylko jak pogaszone sa wszystkie swiatla a podobno tak sie nie
    powinno ogladac tv bo meczy wzrok (ambilight rulz :) ).

    Plazma jest aktualnie lepsza od lcd bo ma zdecydowanie lepszy czas reakcji.
    Jak porownywalem w sklepie plajzmy z lcd to tylko LCD 600hz LG miala
    porownywalnie plynny obraz do plazmy panasonika. Ale i tak bylo widac smuzenie.
    Mnie osobiscie strasznie denerwuje ze zamiast pojedynczego obiektu widze na
    ekranie 2 lub nawet 3 jego kopie. Widac to bardzo wyraznie na wszelkich
    poruszajacych sie "paleczkach" - obiektach kontrastowych i bardzo podluznych.
    Nawet dema wyswietlane na tych telewizorach maja ten feler. A gry z PS3 czy
    xboxa w fullhd na lcd dla mnie wygladaja okropnie. Reszta spraw (kolory, pobor
    pradu, cena, dodatkowe funkcje, nawet ta czarnosc) w tych dwu technologiach
    oferuje wlasciwie to samo.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 10. Data: 2010-01-02 19:14:01
    Od: Padre <P...@n...net>

    Niemal nikt już nie chce drogich, ciężkich, energożernych
    > strupów o dziwacznie niskiej rozdzielczosci i pikselach jak cegłówki.

    Zdaje się chyba że Ty coś chyba długo z ziemianki nie wychodziłeś bo
    masz jakieś stare dane na temat plazm...