  • 1. Data: 2009-12-27 16:08:31
    Temat: zbrojona sciana zelbetonowa i otwor 1cm - jaka antena?
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Witam,
    Posiadam antene yagi 1.5m umieszczona 20cm od sufitu, sygnal odbieram
    przez gruba zbrojona sciane zelbetonowa (zewnetrzna sciana budynku 4p)

    teoretycznie ma zysk ok 13db, ale to w przypadku odleglosci ok 60cm od
    sufitu, jest 20cm wiec zysk zapewne o wiele mniejszy

    chcialem instalacje ulepszyc, gdyz pojawiaja sie czasami zaklocenia

    mam dwa wyjscia:

    1) zamontowac antene na scianie na zewnatrz budynku, ale bede musial
    kombinowac drabine, a noz w antenie sie cos popsuje, znow drabina, nie
    pasuje mi to, dodatkowo osoba ubezpieczajaca, poniewaz jest to parter,
    ale antena umieszczona przy suficie, po za tym musze sie jakos zaprzec
    przy wierceniu otworow

    2) wiele problemow z 1) dlatego pomyslalem ze mozna nawiercic jeden lub
    dwa otwory i przez nie odebrac sygnal

    czy da sie w takim wypadku zastosowac cos lepszego od anteny
    teleskopowej wlozonej w otwor? a moze po prostu nakierowac yagi na te
    dwa otwory? albo jakos przewodami je polaczyc? moze juz ktos robil cos
    podobnego?

    pozdrawiam,
    R.M.

  • 2. Data: 2009-12-27 21:17:04
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wierceniu otworow
    >
    > 2) wiele problemow z 1) dlatego pomyslalem ze mozna nawiercic jeden lub

    Haha, a jakie pasmo? Otwór tej wielkości i to w żelbecie nie jest najlepszym
    falowodem dla mikrofal nie mówiąc o mniejszych częstotliwościach. Jeśli jest
    to antena TV to sposób 1 jest najpewniejszy - tylko jeden otwór w ścianie
    (na wylot), który i tak trzeba od zewnątrz zaszpachlować, bo odpadnie
    "grzybek" i uszczelnić. Jeśli część przy antenie będzie zrobiona prawidłowo
    to kolejna wizyta będzie zapewne nie wcześniej niż za 10 lat.
    Oczywiście może przymocowanie uchwytu nie będzie trywialne, ale dobrym
    udarem wejdzie gładko.

    Michał

  • 3. Data: 2009-12-28 15:53:17
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Michał Lankosz wrote:
    > Haha, a jakie pasmo? Otwór tej wielkości i to w żelbecie nie jest najlepszym

    UHF

> [...]
    > to kolejna wizyta będzie zapewne nie wcześniej niż za 10 lat.
    > Oczywiście może przymocowanie uchwytu nie będzie trywialne, ale dobrym

    nie wiem czy dostane tak wysoka trabine ok 3.5m ...po za tym przeciez
    nie bede sciagal dzwigu do glupiej anteny ...

  • 4. Data: 2009-12-28 21:07:09
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    > UHF

    > nie wiem czy dostane tak wysoka trabine ok 3.5m ...po za tym przeciez nie
    > bede sciagal dzwigu do glupiej anteny ...

    Dźwig? Ta antena nie waży tony. Jeśli masz dom warto drabinę kupić. Za 300zł
    jakąś aluminiową 4m się kupi. Do jednorazowej akcji w bloku kupowanie
    nieopłacalne - popytać znajomych.

    Michał

  • 5. Data: 2009-12-29 10:33:48
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Michał Lankosz wrote:
    > Dźwig? Ta antena nie waży tony. Jeśli masz dom warto drabinę kupić. Za 300zł

    przeciez nie do anteny ... :) mialem na mysli taki "podnosnik" z
    miejscem na czlowieka ...

  • 6. Data: 2009-12-30 08:42:16
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Tue, 29 Dec 2009 11:33:48 +0100, R.M. napisał:

    > przeciez nie do anteny ... :) mialem na mysli taki "podnosnik" z
    > miejscem na czlowieka ...

    Zamawiałem zwyżke do anteny. 80 zł/h. Problem był taki że spółdzielnia nie
    pozwoliła chodzić po dachu, to zamontowaliśmy antene na elewacji na 4 p.

    ps. uprzedzając pytania, nie z okien nie było widoczności na satelite.

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 7. Data: 2009-12-30 11:03:48
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > UHF

    > nie wiem czy dostane tak wysoka trabine ok 3.5m ...po za tym przeciez nie
    > bede sciagal dzwigu do glupiej anteny ...

    3,5 m to nie jest wysoka drabina. :)

    Jeśli chcesz znacząco poprawić odbiór na UHF, to zamontuj antenę na
    zewnątrz.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2009-12-30 22:03:46
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    > przeciez nie do anteny ... :) mialem na mysli taki "podnosnik" z miejscem
    > na czlowieka ...

    Do tego zadania drabina wystarczy.

    Michał