  • 1. Data: 2024-02-07 11:13:53
    Temat: Gniazdo M2
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    Jaki dysk do gniazda M2, - SATA czy NVMe? Instrukcja płyty głównej jest
    w tym temacie bardzo lakoniczna, poprzestaje na tym że jest to złącze
    (klucz) M

  • 2. Data: 2024-02-07 17:30:58
    Temat: Re: Gniazdo M2
    Od: szopen <s...@e...szop>

    On 7.02.2024 11:13, Trybun wrote:
    > Jaki dysk do gniazda M2, - SATA czy NVMe? Instrukcja płyty głównej jest w tym
    temacie bardzo lakoniczna, poprzestaje na
    > tym że jest to złącze (klucz) M

    googla zbanowali?

    --
    szopen

  • 3. Data: 2024-02-07 19:05:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:upvl51$1clul$1@dont-email.me>
    user Trybun pisze tak:

    > Jaki dysk do gniazda M2, - SATA czy NVMe? Instrukcja płyty głównej
    > jest w tym temacie bardzo lakoniczna, poprzestaje na tym że jest
    > to złącze (klucz) M

    Jaki chcesz.
    Dysk SATA ma dwa wycięcia K + M a dysk NVMe ma klucz M.

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 4. Data: 2024-02-08 01:15:11
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 7 lut 2024 o 19:05, PiteR pisze:

> [...]

    Wg supportu Acera mój laptop na Intelu (qpiony chyba 08 lutego
    2017 roku w Media Expert) nie może obsłużyć NVMe -- obsługuje
    bezproblemowo 2 linie PCIe od kilku lat.

    Było to wałkowane na tej grupie wielokrotnie.

    > Jaki chcesz.

    Niekoniecznie.

    > Dysk SATA ma dwa wycięcia K + M a dysk NVMe ma klucz M.

    K czy B?

    https://www.amazon.pl/Corsair-Force-MP300-PCIe-Gen/d
    p/B07D98C3MM
    NVMe K&M PCIe 2 linie

    https://www.gigaserwer.pl/ssd-kingston-a1000-240-gb-
    sa1000m8-240g-m-2-pcie-nvme-gen-3-0-x2-lanes,t384408
    /40

    https://www.conrad.pl/pl/p/dysk-wewnetrzny-ssd-m-2-p
    cie-nvme-2242-256-gb-transcend-mte452t-m-2-nvme-pcie
    -3-0-x2-produkt-nowy-2302576.html?refresh=true

    https://www.x-kom.pl/p/367896-dysk-ssd-intel-32gb-m2
    -pcie-nvme-optane.html

    każdy NVMe na 2 linie PCIe może mieć B&M
    żaden NVMe na 4 linie PCIe nie może mieć B&M
    dwie dziury (B&M) wykluczają 4 linie PCIe

    Optane i SATA mają chyba zwykle B&M

    -=-

    Warto rzucić okiem do archiwum -- by pojąć to i owo?
    Chyba niekoniecznie -- nowe laptopy obsługują raczej NVMe.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel$gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2024-02-08 01:45:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-07, Trybun <M...@j...cb> wrote:
    > Jaki dysk do gniazda M2, - SATA czy NVMe? Instrukcja płyty głównej jest
    > w tym temacie bardzo lakoniczna, poprzestaje na tym że jest to złącze
    > (klucz) M

    Sam M-key to zdaje się nvme, ale lepiej podaj nazwę tej płyty.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2024-02-08 07:43:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uq16ef$1l4rs$1@dont-email.me>
    user Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

    > Wg supportu Acera mój laptop na Intelu (qpiony chyba 08 lutego
    > 2017 roku w Media Expert) nie może obsłużyć NVMe

    nie wierzę

    https://ibb.co/3mDJHfH

  • 7. Data: 2024-02-08 10:01:48
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 07.02.2024 o 17:30, szopen pisze:

    > googla zbanowali?

    Nie korzystam.

  • 8. Data: 2024-02-08 10:02:17
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 07.02.2024 o 19:05, PiteR pisze:
    > in <news:upvl51$1clul$1@dont-email.me>

    > Jaki chcesz.
    > Dysk SATA ma dwa wycięcia K + M a dysk NVMe ma klucz M.

    Ok.

  • 9. Data: 2024-02-08 10:06:47
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Sam M-key to zdaje się nvme, ale lepiej podaj nazwę tej płyty.

    Jak się okazuje obsługuje dyski nvme.
    https://pl.msi.com/Motherboard/A320M-A-PRO-MAX/Overv
    iew
    Jeżeli znasz sie na płytach to jeszcze jedno pytanie, czy powyższa płyta
    ma zintegrowaną grafikę, czy te wyjścia wideo to tylko dla grafiki
    zintegrowanej z prockiem? Tak pytam bo do zintegrowanej z prockiem vega
    11 już od dość dawna nie ma aktualizacji, natomiast w serwisie msi są
    aktualizacje grafiki dla TEJ płyty z końca ubiegłego roku, można
    przypuszczać że ma grafike ?

  • 10. Data: 2024-02-08 11:00:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-08, Trybun <M...@j...cb> wrote:

> [...]
    > 11 już od dość dawna nie ma aktualizacji, natomiast w serwisie msi są
    > aktualizacje grafiki dla TEJ płyty z końca ubiegłego roku, można

    Nie ma. Grafika musi być w cpu.
    https://pl.msi.com/Motherboard/A320M-A-PRO-MAX/Speci
    fication

    Onboard Graphics
    1 x DVI-D port, supports a maximum resolution of 1920x1200@60Hz (1,2)
    1 x HDMI(TM) 1.4 port, supports a maximum resolution of 4096x2160 @24Hz (1,2)

    1 Only support when using the processor with Graphicss
    2 Maximum shared memory of 2048 MB

    --
    Marcin