  • 11. Data: 2024-02-08 12:35:44
    Temat: Re: Gniazdo M2
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    iew
    > Nie ma. Grafika musi być w cpu.
    > https://pl.msi.com/Motherboard/A320M-A-PRO-MAX/Speci
    fication

    > Onboard Graphics
    > 1 x DVI-D port, supports a maximum resolution of 1920x1200@60Hz (1,2)
    > 1 x HDMI(TM) 1.4 port, supports a maximum resolution of 4096x2160 @24Hz (1,2)
    >
    > 1 Only support when using the processor with Graphicss
    > 2 Maximum shared memory of 2048 MB

    Jeszcze do przedwczoraj wydawało mi się że wiem jaką mam płytę. Dzisiaj
    po przejrzeniu jej specyfikacji na kilku rożnych stronach tego samego
    serwisu już takiej nie mam. Nagle dowiedziałem się m.in. że ona ma
    (powinna mieć) 6 gniazd usb2. Ale pal tam licho takie bzdety, ważniejsza
    sprawa z tą grafiką, wcześniej byłem święcie przekonany że płyta może
    funkcjonować tylko z zewnętrzna grafiką, np z taka zintegrowaną z
    procesorem. Teraz widzę że na stronie producenta są aktualizacje do
    grafiki związanej z płytą.. Na dostatek w BIOSie mam włączoną zewnętrzna
    grafika (PEG)...
    Jeszcze jedno pytanie - czy w razie zmiany ustawienia z PEG na IGD w
    biosie i gdy to nie zadziała bo okaże się że jednak płyta nie ma swojej
    wewnętrznej grafiki to jest jakieś pozaserwisowe wyjście z takiej
    sytuacji, tzn czy kompa da się uruchomić z dostępem do grafiki?

  • 12. Data: 2024-02-08 18:03:11
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 08.02.2024 o 10:01, Trybun pisze:

    > Nie korzystam.

    Przestań korzystać z yandeksa a zacznij z google.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2024-02-08 19:28:14
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uq2ead$1unhq$1@dont-email.me>
    user Trybun pisze tak:

    > Nagle dowiedziałem się m.in. że ona ma
    > (powinna mieć) 6 gniazd usb2.

    USB 3.2 PORTS (FRONT) 2
    USB 2.0 PORTS (FRONT) 4

    USB 3.2 PORTS (REAR) 4
    USB 2.0 PORTS (REAR) 2

    > wcześniej byłem święcie przekonany że płyta może funkcjonować
    > tylko z zewnętrzna grafiką, np z taka zintegrowaną z procesorem.

    PEG grafika zewnetrzna karta wsadzana w slot PCIE
    IGD grafika wewnętrzna to ta w procesorze

> [...]
    > swojej wewnętrznej grafiki to jest jakieś pozaserwisowe wyjście z
    > takiej sytuacji, tzn czy kompa da się uruchomić z dostępem do

    to nie wiesz jaki procesor wsadzisz? z grafiką czy bez?
    no to ja przepraszam

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 14. Data: 2024-02-08 20:01:46
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 08.02.2024 o 18:03, RadosławF pisze:

    > Przestań korzystać z yandeksa a zacznij z google.
    >

    > Pozdrawiam

    Że sparafrazuję Wirgiliusza - strzeż się jankesów, zwłaszcza gdy rozdają
    dary?.

  • 15. Data: 2024-02-08 20:05:31
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 08.02.2024 o 19:28, PiteR pisze:
    > in <news:uq2ead$1unhq$1@dont-email.me>

    > USB 3.2 PORTS (FRONT) 2
    > USB 2.0 PORTS (FRONT) 4
    >
    > USB 3.2 PORTS (REAR) 4
    > USB 2.0 PORTS (REAR) 2

    To na którymś z papierów, moja fizycznie ma łącznie 6 usb3.2 i 2 usb2.

    > PEG grafika zewnetrzna karta wsadzana w slot PCIE
    > IGD grafika wewnętrzna to ta w procesorze

    Ja mam fabrycznie włączony PEG, w biosie jest także aktywne IGD, można
    przełączać. Możliwa jest opcja że bios widzi integrę na procku jako PEG
    a domniemaną z płyty głównej jako IGD? Oczywiście nie mam fizycznie
    żadnej zewnętrznej karty.

    > to nie wiesz jaki procesor wsadzisz? z grafiką czy bez?
    > no to ja przepraszam

    Po kompa z TYM prockiem i TĄ zintegrowaną grafiką pojechałem do sklepu
    oddalonego o prawie 100 kilosow.
    Ale do rzeczy - masz jakiś sposób jak wejść do biosu po operacji
    przełączenia na grafikę której nie ma albo jest np uszkodzona?

  • 16. Data: 2024-02-08 20:31:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uq38lp$23f5l$1@dont-email.me>
    user Trybun pisze tak:

    > To na którymś z papierów, moja fizycznie ma łącznie 6 usb3.2 i 2
    > usb2.

    na pcb jest 2 złącza czarne 8 pin 2 x usb2
    i jedno złącze niebieskie 2x usb3

> [...]
    > procku jako PEG a domniemaną z płyty głównej jako IGD? Oczywiście
    > nie mam fizycznie żadnej zewnętrznej karty.

    Nie ma żadnej karty graficznej na pcb to nie laptop.

    Widzisz w ogóle obraz bo grafika jest w procku.
    Jakby jej tam nie było to byś nic nie zobaczył tylko czarny ekran i
    piszczenie z głosnika.

    Teraz w bisie nie ma znaczenia co jest wybrane bo nie ma wsadzonej
    karty graficznej w slot pcie. Prawdopodobnie bios sam ustawia na AUTO.

  • 17. Data: 2024-02-08 21:52:24
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 08.02.2024 o 20:01, Trybun pisze:

    > Że sparafrazuję Wirgiliusza - strzeż się jankesów, zwłaszcza gdy rozdają
    > dary?.

    W twoim przypadku powinno brzmieć "strzeż się ruskich, zwłaszcza
    jak ci piszą co masz myśleć".

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2024-02-09 01:46:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-08, Trybun <M...@j...cb> wrote:

> [...]
    > serwisu już takiej nie mam. Nagle dowiedziałem się m.in. że ona ma
    > (powinna mieć) 6 gniazd usb2. Ale pal tam licho takie bzdety, ważniejsza

    Gniazd czy wyjść? Gniazda masz na tylnej krawędzi płyty, do tego masz
    możliwość podłączenia kolejnych przez "header'y" (złącza na płycie).
    Patrząc po zdjeciu masz 2 gniazda usb2 i 2 podwójne złącza na płycie,
    więc wszystko się zgadza.

    > sprawa z tą grafiką, wcześniej byłem święcie przekonany że płyta może
    > funkcjonować tylko z zewnętrzna grafiką, np z taka zintegrowaną z

    I tak właśnie jest.

    > procesorem. Teraz widzę że na stronie producenta są aktualizacje do

    Aktualizacje mogą dotyczyć tego co pośredniczy między grafiką w cpu a
    wyjściami hdmi/dvi.

> [...]
    > wewnętrznej grafiki to jest jakieś pozaserwisowe wyjście z takiej
    > sytuacji, tzn czy kompa da się uruchomić z dostępem do grafiki?

    Nie wiem czy Cię rozumiem, Ty tam musisz mieć wsadzoną kartę w slot pcie
    bo inaczej nic nie zobaczysz. Te gniazda hdmi/dvi na płycie są
    niefunkcyjne bez odpowiedniego cpu z wbudowaną grafiką (zwykle jest
    literka G po numerze cpu). Np.: AMD Ryzen 5 5600G, AMD Ryzen 5 4600G.

    A jak to msi zrobił w kwestii włączenia na twardo IGD to nie wiem. Na
    dwoje babka.

    Spojrzałem teraz na ms-7a34 (b350 tomahawk) która mam u syna, i tam w
    ogóle nie widzę opcji PEG vs IGD. Jest tylko detect vga (auto/ignore).

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2024-02-09 11:20:55
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > możliwość podłączenia kolejnych przez "header'y" (złącza na płycie).
    > Patrząc po zdjeciu masz 2 gniazda usb2 i 2 podwójne złącza na płycie,

    Dla mnie "gniazdo" to dostępne wejście-wyjście z obudowy i tak to jest
    opisane w niektórych instrukcjach.

    > I tak właśnie jest.

    > Aktualizacje mogą dotyczyć tego co pośredniczy między grafiką w cpu a
    > wyjściami hdmi/dvi.

    Nie wiem czemu ale to wygląda na stery do grafiki.
    https://pl.msi.com/Motherboard/A320M-A-PRO-MAX/suppo
    rt#driver

> [...]
    >
    > Spojrzałem teraz na ms-7a34 (b350 tomahawk) która mam u syna, i tam w
    > ogóle nie widzę opcji PEG vs IGD. Jest tylko detect vga (auto/ignore).

    Grafika zintegrowana z prockiem jest na pewno. I tylko to jest pewne.
    Tak samo pewne że nie ma w nim żadnej zewnętrznej karty.
    A co niby msi mógł wymyślić? Chyba jedyna możliwość wyłączenia PEG i
    aktywacji IGD to dostępność odpowiedniego sprzętu, czyli,  tu grafiki
    zintegrowanej z płytą..
    Tak, ale to jest zupełnie inna płyta.
    Jeszcze pytanie, o ile orientujesz się w tych sprawach o możliwość
    wejścia do biosu gdy grafika nie działa?

  • 20. Data: 2024-02-09 11:32:11
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 08.02.2024 o 20:31, PiteR pisze:
> [...]
    >
    > Teraz w bisie nie ma znaczenia co jest wybrane bo nie ma wsadzonej
    > karty graficznej w slot pcie. Prawdopodobnie bios sam ustawia na AUTO.

    Nie wiem co to "pcb", wiem natomiast że są płyty do PCtów z zintegrowaną
    grafika. Pytanie zasadnicze czy w A320 Pro max nie ma na pewno takiej
    grafiki?
    A czy gdyby nie było alternatywy dla dla tej zintegrowanej z prockiem
    grafiki to w biosie opcja wyboru źródła nie powinna być zdezaktywowana?
    Osobiście nie spotkałem się z biosem w którym istnieje możliwość wyboru
    nieistniejącego sprzętu.