  • 31. Data: 2024-02-10 11:45:51
    Temat: Re: Gniazdo M2
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 09.02.2024 o 21:45, PiteR pisze:

    > normalny biały człowiek już nie ma portów 2.0 z tyłu i być może ma
    > jeden port 2.0 z przodu albo i nie.

    Ja mam, moi znajomi mają, w komputerach w firmie tez są z tyło usb2.
    Bo gdzieś tą myszkę i klawiaturę trzeba podpiąć.

    > Te wpięte do płyty głównej owszem. Te wpięte z przodu mają niższe
    > zasilanie z powodu dłuższego kabla.

    Ale działają jednak szybciej niż sąsiednie usb2.

    > tzn że niby Trybun wyjmie porty 3.0 z nowej obudowy i wypiłuje pilnikem
    > dla nich dziury w starej? przykręci na wkręty do karton gipsu?

    Ma nic nie wyjmować tylko przełożyć płytę ze starej obudowy do nowej.
    Odpowiednie kabelki dostarczy producent płyty.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2024-02-10 13:29:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uq7k50$u20$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
    user RadosławF pisze tak:

    > Ma nic nie wyjmować tylko przełożyć płytę ze starej obudowy do
    > nowej. Odpowiednie kabelki dostarczy producent płyty.

    Trybun chce przenieść płytę główną do większej starej obudowy, która
    nie ma gniazd usb3 na froncie.

    "Mam starego kompa z dużą obudową. Ale ta budowa ma frontowe gniazda
    tylko w wersji usb2. Z racji że w tego że ten nowy komp ma obudowę
    nikczemnej wielkości w której jest jak w piekarniku to czy mógłbym
    przenieść bebechy do tej dużej obudowy bez straty łączy usb3 na
    froncie?"

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 33. Data: 2024-02-11 12:32:23
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 09.02.2024 o 18:03, PiteR pisze:
    > in <news:uq5dv5$2m0jf$1@dont-email.me>

    > Nie masz czego żałować. Porty usb2.0 są lepsze i stabilniejsze od 3.0
    > Nie grzeją się w nich pendrajwy usb3.0, które w porcie 2.0 pobierają do
    > limitu 500mA a w porcie 3.0 pobieraja ile chcą np 900mA
    >
    > Urządzenia typu karty wifi, karty bluetooth, odbiorniki klawiatur i
    > myszy stabilniej działają w porcie usb2.0 i nie sieją zakłóceń na
    > 2.4GHz
    >
    > Ale oczywiście z pomoca alledrogo możesz dokupić panel z gniazdami 3.0
    > jaki chcesz.

    No, nie wiem. Nie zauważyłem tych niedogodności w usb3.

    > pewnie fizycznie nie beda pasować

    Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, poza oczywiście kolorem.

    ?

  • 34. Data: 2024-02-11 12:33:45
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Masz kilka opcji:
    > 1. Podłączyć te gniazda do złącza (header'a) usb3 na płycie przez
    > przejściówkę
    > https://vi.aliexpress.com/item/1005005893085864.html
    > Powinno działać choć nigdy nie próbowałem w tę stronę. Tzn. elektrycznie
    > będzie, nie wiem jak przepustowo, ale to krótki odcinek może pociagnie.
    >
    > 2. Podłączyć je normalnie do złącza usb2 na płycie
    >
    > 3. Jak to stara i duża obudowa to masz pewnie jeszcze miejsca na kieszenie.
    > https://allegro.pl/oferta/hub-5-25-przedni-panel-usb
    -3-0-2-0-audio-525e20-14826698463
    > https://allegro.pl/oferta/panel-przedni-5-25-cala-ko
    ncentrator-usb-4-porty-usb3-0-2-0-15025490533
    > (jest tego sporo, to tylko przykłady)
    >
    > Sam wybrałbym 2+3

    Będzie trochę czasu to spróbuje pokombinować wg ww wytycznych. Dzięki.

> [...]
    > sterowniki do każdego.
    >
    > Patrzę teraz po swoich Asusach AM4 i też oferują sterowniki grafiki, a
    > jest jak jest w cpu.
    >
    > Zwróć uwagę, że duża część tego co oferuje płyta jest w CPU. Masz na
    > płycie chipsety obsługujące usb czy sata, ale w cpu też jest ich
    > obsługa, stąd m.in. tyle tych "gniazd". Linie pcie to też cpu a nie
    > płyta. Nvme również cpu (plus chipset płyty). A sterowniki dostarcza
    > składacz tego bajzlu, czyli producent płyty.
    >
    > Tu masz ładny schemacik co siedzi w cpu a co na płycie (tu z chipsetem x570).
    f9e4475be78a860c608b1e0a60/untitled-1.jpg

    Czyli możemy przyjąć że temat wyczerpany. Tym bardziej że to był on
    założony tylko w ramach ciekawostki a nie jakiejś wyższej potrzeby.
    Dzięki za szczegółowe analizy i wyjaśnienia.

  • 35. Data: 2024-02-11 13:53:01
    Od: szopen <s...@e...szop>

    On 10.02.2024 02:25, Marcin Debowski wrote:
    > Tu masz ładny schemacik co siedzi w cpu a co na płycie (tu z chipsetem x570).
    > https://www.guru3d.com/data/publish/203/fbc4c094d882
    f9e4475be78a860c608b1e0a60/untitled-1.jpg

    Fajna grafa. A masz taką, która pokazuje ile linii pci (PCIe lanes) zabiera GPU
    zaszyte w CPU czyli APU?
    Nigdzie nie mogę tego znaleźć lub znajduje jakieś wypowiedzi typu "wydajemisię".

    --
    szopen

  • 36. Data: 2024-02-12 16:17:01
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 10.02.2024 o 13:29, PiteR pisze:

> [...]
    > nikczemnej wielkości w której jest jak w piekarniku to czy mógłbym
    > przenieść bebechy do tej dużej obudowy bez straty łączy usb3 na

    Do starej obudowy zakupi na alledrogo gniazda usb montowane
    na płytce pasującej do zaślepki napędu 3,5 czy 5,25 cala.
    Kabelki będą w komplecie z nową zaślepką. :-)

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2024-02-12 18:09:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uqdcpd$o2g$2$Radoslaw@news.chmurka.net>
    user RadosławF pisze tak:

    > Do starej obudowy zakupi na alledrogo gniazda usb montowane
    > na płytce pasującej do zaślepki napędu 3,5 czy 5,25 cala.
    > Kabelki będą w komplecie z nową zaślepką. :-)

    Trybun czy jesteś aż tak tępy żeby potrzebować takich porad
    że można sobie kupić gniazda dodatkowe?

  • 38. Data: 2024-02-12 20:09:50
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 12.02.2024 o 18:09, PiteR pisze:

    > Trybun czy jesteś aż tak tępy żeby potrzebować takich porad
    > że można sobie kupić gniazda dodatkowe?

    Skoro pytał to widać potrzebuje.