  • 1. Data: 2010-05-30 21:59:56
    Temat: zabezpieczenie ogrodzenia laserem ( nad+odb - bariera)??
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    Witam,
    może ktoś mi podpowiedzieć, czy są jakieś gotowe moduły odb., ew. jak się do
    tego zabrac, jaki czujnik zastosować, żeby zrobić coś jak barierę
    podczerwieni, ale na laserze? lasery teraz są smiesznie tanie, a potrzebuje
    wykombinować coś żeby zabezpieczyć działkę - coś domowego:) wiadomo, w dzień
    to się nie sprawdzi, ale w nocy powinno funkcjonować na lepszą odległość niż
    podczerwień?
    pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2010-05-31 09:07:42
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 30 Maj, 23:59, "Michał" <x...@n...pl> wrote:
> [...]
    > to się nie sprawdzi, ale w nocy powinno funkcjonować na lepszą odległość niż

    Pewnie wiele nie pomoge ale zwroce twoja uwage na to ze laser nawet
    slaby moze uszkodzic wzrok wiec montowanie go w miejscu gdzie
    potencjalnie ktos moze o niego okiem zahaczyć jest niewskazane.
    Do tego fakt dalszych odleglosci powoduje to ze detektor powinien miec
    wieksza powierzchnie (bo powietrze bedzie zaburzać bieg promienia) a z
    racji tego ze trzeba wychwytywać nawet krótkie przerwy w barierze nie
    jest akceptowalne ze promien opusci obszar detektora.

    Wez zrob sobie probe polowa. Kup byle laserek, przymocuj go do tego
    slupka jaki planujesz, skieruj na docelowe miejsce gdzie bedzie
    detektor i postukaj w slupek. Nawet solidne maja tendencje do
    delikatnych ruchow.
    Nie wspominam juz o tym ze po zimie moze byc potrzebne ponowne
    kalibrowanie geometrii bo ziemia odmarznie.

    Diody IR jednak sa chyba lepsze...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 3. Data: 2010-05-31 09:08:56
    Od: ptoki <s...@g...com>

> [...]
    > to się nie sprawdzi, ale w nocy powinno funkcjonować na lepszą odległość niż
    A, w temacie laserów ostatnio byl watek o transmisji danych laserem i
    jakiest tanie rozwiazanie sie pojawilo, poszperaj w archiwum.

    --
    Lukasz Sczygiel