  • 11. Data: 2017-09-06 22:50:23
    Temat: Re: Gniazdo stereo JACK 3.5mm - zwarcia podczas łączenia
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-09-06 18:52, Marek S wrote:
    >> Nie kombinuj, użyj tego:
    >> http://www.tme.eu/pl/details/pc-mdp-401-3p/zlacza-dc
    /ninigi/

    > Problem miejsca występuje :(

    to moze mini\micro usb?
    dostepne wszedzie i za grosze

  • 12. Data: 2017-09-07 00:23:26
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-09-06 o 22:50, m4rkiz pisze:

    > to moze mini\micro usb?
    > dostepne wszedzie i za grosze

    Zastanawiałem się nad nim. Ono może być trochę krótkie. Chodzi o to, że
    obudowa jest dość gruba: ok 3mm. Nie mam pewności czy się zmieszczę. W
    gnieździe mini Jack "szyjka" ma 3.5mm długości więc idealnie pasuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 13. Data: 2017-09-07 10:40:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-09-06 18:52, Marek S wrote:

    >to moze mini\micro usb?
    >dostepne wszedzie i za grosze

    pod warunkiem, ze napiecie 5V. Bo inaczej to nieszczescie gotowe.
    No i gniazdo w zasilaczu duze.

    Jest masa gniazd do zasilania, takie z "bolcem w gniezdzie".
    Najmniejsze to "mala nokia". Ale tu tez bym radzil 5V przestrzegac :-)

    J.

  • 14. Data: 2017-09-07 16:01:39
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-09-07 10:40, J.F. wrote:
    > Jest masa gniazd do zasilania, takie z "bolcem w gniezdzie".
    > Najmniejsze to "mala nokia". Ale tu tez bym radzil 5V przestrzegac :-)

    ale on chce 3 piny wiec rozmiarowo juz bardziej w okolicach zasilaczy
    laptopowych z id

  • 15. Data: 2017-09-07 18:52:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-09-06 o 15:56, SnCu pisze:

    >Akurat w tym gnieździe, co mam wszystko jest OK. Elektrycznie
    >pomierzyłem ruszając bolec powoli we wszystkie strony. Jednakże
    >patrząc na odległości styków gniazda od sekcji we wtyczce, chyba
    >tylko ułamki mm dzielą od tego zwarcia.

    Mam telefon samsung ace.
    I mam jedne sluchawki ... po wsadzeniu jacka telefon sie wylacza.

    Wtyk wyglada calkiem normalnie, podobnie jak inne jacki.

    No i sie zastanawiam - jakis ulamek mm zagral role, czy jeszcze jakies
    inne wzgledy sie objawiaja ...

    j.

  • 16. Data: 2017-09-07 22:00:59
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-09-06 o 14:37, Marek S pisze:
> [...]
    > sytuacji gdy dojdzie do zwarcia na zasilaniu, nawet przez krótką chwilę.
    > Pomyślałem, że masę dam na element najbliższy obudowy wtyczki, a Vcc na
    > ostatni fragment bolca.
    >
    > Powiedzcie mi, czy jest jakiś standard, który zagwarantuje mi, że nie
    > dojdzie do zwarcia tych dwóch fragmentów gniazda? Mam gniazdo
    > przejrzyste od góry. Widzę jak pracują w nim sprężynki gdy powoli
    > wkładam wtyczkę i... mam wątpliwości. W innym gnieździe może być gorzej.
    > Więc jak to jest? Czy da się bezpiecznie wykorzystać mini-jacki do tego

    Są gniazda i wtyki do zasilaczy np. laptopowych z trzema stykami: +, - i
    dane zasilacz-laptop. Rurka zewnętrzna, rurka wewnętrzna i pin.

    https://www.maxforpower.pl/pl/p/Kabel-pradu-stalego-
    DC-zasilacza-do-laptopa-wtyk-7.4x5.0mm-pin-1.1m-Dell
    /386

    yabba

  • 17. Data: 2017-09-14 12:39:46
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-09-07 o 22:00, yabba pisze:

> [...]
    >
    > https://www.maxforpower.pl/pl/p/Kabel-pradu-stalego-
    DC-zasilacza-do-laptopa-wtyk-7.4x5.0mm-pin-1.1m-Dell

    Dzięki, ale to jest ciut za duże, jak zwymiarowałem. :-( Rurka ma 7.4mm
    + gniazdo. A jack 3.5mm i całość mieści się w ok 6mm na wysokość.

    Dla potomnych:
    Zrobiłem w międzyczasie układ na MiniJack'u i dokonałem wielu prób z
    wkładaniem wtyczki, ruszaniem nią, wyciąganiem do połowy etc. Celem było
    wykrycie wszelkich możliwych zwarć przejściowych zarówno we wtyczce jak
    i w gnieździe (stereo). Zwarcie występuje to w gnieździe pomiędzy pinami
    dotykającymi środkowy i ostatni (zewnętrzny) segment bolca wtyczki.
    Właśnie końcówka bolca wtyczki powoduje to zwarcie. W samej wtyczce
    miernik uniwersalny nie wykazał zwarć, ale... występuje ono mimo to.
    Układ elektroniczny wykrywający nawet bardzo krótkie zwarcia
    zasygnalizował to. Otóż zewnętrzny i środkowy fragment bolca wtyczki
    zwierają się na ułamek sekundy.

    Wniosek z tego: jeśli zrobimy tak, że na skrajne fragmenty bolca wtyczki
    dostarczymy zasilanie z gniazda, to będzie to bezpieczne połączenie.
    Nigdy nie nastąpi zwarcie. Urządzenie podłączone do środkowego segmentu
    wtyczki musi być odporne na zwarcie. W takim przypadku nie ma strachu,
    że coś pójdzie z dymem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 18. Data: 2017-09-15 09:06:59
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 14 września 2017 12:39:49 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:

> [...]
    > Nigdy nie nastąpi zwarcie. Urządzenie podłączone do środkowego segmentu
    > wtyczki musi być odporne na zwarcie. W takim przypadku nie ma strachu,

    Az tak optymistyczny bym nie byl.
    Jak to samo zrodlo zasilania bedziesz uzywac dla dwu urządzeń i bedą one miały
    fizyczne połączenie to styk koncowy jacka moze zetknąć sie z blaszką która ma dotykac
    przeciwległy styk.
    Zwarcie sie i tak zrobi.

    nie idz ta droga. Wiem ze kusi bo jack jest fajny ale nie do tego zastosowania.
    Uzyj czegos innego. Nawet wtyczka usb bedzie lepsza a ps/2 juz zupelnie wypas.

  • 19. Data: 2017-09-25 18:35:50
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-09-15 o 09:06, s...@g...com pisze:

    > nie idz ta droga. Wiem ze kusi bo jack jest fajny ale nie do tego zastosowania.
    > Uzyj czegos innego. Nawet wtyczka usb bedzie lepsza a ps/2 juz zupelnie wypas.

    Sorki za opóźnienie, nie monitorowałem wątku uznawszy go za zamknięty.

    Zdaję sobie sprawę, że Jack nie do tego celu powstał. Zależy mi na
    miniaturyzacji. Stąd pomysł z Jackiem. Koledzy podsuwali mi pomysły lecz
    wszystkie były większe gabarytowo. Zrobiłem póki co rozwiązanie pod
    siebie - nie dla publiki. Wiem, mam gniazda producenta X a wtyki
    3-segmentowe producenta Y i jedno z drugim nie generuje problemów (tzn.
    zwarć segmentów 1 i 3 we wtyczce i analogicznych w gnieździe). Pewnie
    masz wątpliwości co do zachowania się tego układu w realizacji innych
    producentów. Ciężko przewidzieć czy w jakiejś wtyczce producenta Z
    segmenty nie będą przypadkiem dłuższe. Nie powinny ale...

    Póki co u mnie w testach "życiowych" nic złego się nie stało. Ale
    wpadłem na jeszcze jeden pomysł - stosowanie Jacka 4-ro segmentowego.
    Tam już nie da się zewrzeć segmentów 1 i 4.

    Co sądzisz o tym?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 20. Data: 2017-09-25 20:11:45
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 25 września 2017 18:35:54 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:

> [...]
    > wpadłem na jeszcze jeden pomysł - stosowanie Jacka 4-ro segmentowego.
    > Tam już nie da się zewrzeć segmentów 1 i 4.

    Jak ci pasuje to stosuj :)
    Najwyżej se cos wymienisz jak sie spali :)

    Ale ja bym chyba wolał nawet gołe gold piny w zmyslnej wtyczce zamiast jacka.

    Albo wręcz mikrousb...
    Skoro i tak niekompatybilne...