  • 1. Data: 2017-09-06 16:19:35
    Temat: Generator prądu z silnika
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    To jest fake?
    https://www.youtube.com/watch?v=COmX3JdlMBo&feature=
    youtu.be

    Robert

  • 2. Data: 2017-09-06 19:05:31
    Temat: Re: Generator prądu z silnika
    Od: yabba <g...@g...com>

    > To jest fake?
    > https://www.youtube.com/watch?v=COmX3JdlMBo&feature=
    youtu.be

    Nie, to prawda. Ludzkość opanowała już wytwarzanie prądu. :)
    Chyba, że ja czegoś nie rozumiem z tego filmu.

    yabba

  • 3. Data: 2017-09-06 22:13:12
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Nie, to prawda. Ludzkość opanowała już wytwarzanie prądu. :)
    > Chyba, że ja czegoś nie rozumiem z tego filmu.

    Lepiej, potrafimy też ten prąd zamienić na światło :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2017-09-06 23:03:15
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 06.09.2017 o 19:05, yabba pisze:
    youtu.be

    > Nie, to prawda. Ludzkość opanowała już wytwarzanie prądu. :)
    > Chyba, że ja czegoś nie rozumiem z tego filmu.
    >
    > yabba

    Nic nie rozumiesz.

    --
    Kaczin

  • 5. Data: 2017-09-07 07:08:17
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-09-06 16:19, Robert Wańkowski wrote:
    > To jest fake?
    > https://www.youtube.com/watch?v=COmX3JdlMBo&feature=
    youtu.be

    a moze nie byc?

  • 6. Data: 2017-09-07 09:55:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    youtu.be

    >Nie, to prawda. Ludzkość opanowała już wytwarzanie prądu. :)
    >Chyba, że ja czegoś nie rozumiem z tego filmu.

    Nie rozumiesz, ze to zwykly silnik indukcyjny, bez magnesow w wirniku,
    za to z klatka.

    J.

  • 7. Data: 2017-09-07 13:26:57
    Od: Bytomir Kwarigroch <f...@g...com>

    użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > To jest fake?
    > https://www.youtube.com/watch?v=COmX3JdlMBo&feature=
    youtu.be

    > Robert

    Nie wiem czy fake, tu masz na wale magnesy:
    https://youtu.be/IZOq5hrlk5Y?t=31s

    Może tu jest haczyk?

  • 8. Data: 2017-09-07 17:14:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-09-06 o 22:13, Irek.N. pisze:

    > Lepiej, potrafimy też ten prąd zamienić na światło :)
    >
    > Miłego.
    > Irek.N.
    Przeniosłeś się? bo Cię widać :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 9. Data: 2017-09-07 21:23:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Teoretycznie to silnik asynchroniczny jest maszyna odwracalna. Nie musi miec magnesow
    bo ma transformator w sobie. Uzwojenie(a) stojana to uzwojenie pierwotne klatka na
    wirniku to uzwojenie wtorne. Obydwa uzwojenia robia pole magnetyczne i jak maja pola
    odpowiedni zwrot i kierunek to sie silnik obraca. Jak zamiast oryginalnego wirnika
    wsadzic do takiego silnika walek ze stali to silnik nie ruszy a uzwojenie stojana sie
    przepali. Obroty takiego silnika to ilosc zlobkow z uzwojeniami razy czestotliwos
    minus poslizg. Jesli podlaczony do sieci czyli obracajacy sie silnik asynchroniczny
    rozkrecic do predkosci wiekszaj niz ilosc zlobkow z uzwojeniami razy czestotliwosc to
    przejdzie on do pracy pradnicowej. Bedzie oddawal do sieci moc czynna ale kosztem
    pobierania mocy biernej potrzebnej do wytworzenia pola magnetycznego. Bardzo to marna
    pradnica dlatego nie uzywa sie silnikow asynchronicznych jako pradnic.

  • 10. Data: 2017-09-07 21:25:34
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 07.09.2017 13:26, Bytomir Kwarigroch wrote:

    > Nie wiem czy fake, tu masz na wale magnesy:
    > https://youtu.be/IZOq5hrlk5Y?t=31s
    >
    > Może tu jest haczyk?

    To po grzyba byłyby kondensatory?
    Haczyk jest IMHO w tym, że obciążenia jest marne kilkadziesiąt watów.
    Też mi się wydaje ta wkrętareczka dziwnie niewzruszona, ale to jakieś
    Metabo - całkiem słabe to to nie jest.

    --
    Mirek.