  • 81. Data: 2019-08-23 20:21:06
    Temat: Re: Google Maps a Waze
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-08-2019 o 17:59, Mirek Ptak pisze:

    > Każdy z korków czy robót był zaznaczony.
    > Ale widzę oczywiście pole do poprawy, choć niekoniecznie dobre - TT
    > bierze korki pod uwagę przy proponowaniu trasy na około 70 km do przodu
    > - czasami przydało by się więcej, bo bywają miejsca (w górach np.) gdzie
    > tródno już znaleźć drogę alternatywną.

    > I innych źródeł - google na przykład

    W sensie że wymieniają się danymi z GM?

  • 82. Data: 2019-08-23 20:55:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    .

> [...]
    >przodu - czasami przydało by się więcej, bo bywają miejsca (w górach
    >np.) gdzie tródno już znaleźć drogę alternatywną.

    Nie tylko w gorach - korek za 200km moze byc podstawa wybrania innej
    trasy juz na poczatku, trasy, ktora jest podobnie dluga.

    Inna sprawa, ze zanim tam dojedziemy, to sie korki moga zmienic.

    J.

  • 83. Data: 2019-08-23 22:01:53
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 23 Aug 2019 17:28:55 +0200, Cavallino
    <C...@k...pl> wrote:

    >Ale nie działa "bo nie" czy "bo nikt nic nie zgłasza"?

    Nie działa i tyle. Po prostu ta funkcja działa tylko na terenie
    Polski.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 84. Data: 2019-08-23 23:28:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 22 Aug 2019 14:29:58 +0200, w <qjm1s6$usj$1$kolczan@news.chmurka.net>,
    Mirek Ptak <n...@n...pl> napisał(-a):

    > O zwykle występujących lekkich zatwardzeniach przed rondem w Hlohovcu
    > oczywiście nic nie wiedziała, ale to nie problem.

    I nie będzie wiedziała, bo w AM traffic jest tylko na Polskę.
    Poza granicami działa w trybie old-school.
    A raczej old-school plus, bo jakieś tam dane szczątkowe posiada, ale
    podejrzewam, że oparte na kategorii drogi.

  • 85. Data: 2019-08-23 23:30:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mirek Ptak <n...@n...pl> napisał(-a):

    > W sumie to nie wiem, czy to taka wielka wada, bo bym pewnie się wściekł
    > w górach na krętej drodze od kakofonii instrukcji skrętu - przy okazji

    Wyłącz "informuj o ostrych zakrętach".

    > tam też logiki brak bo często na łagodniejszym zakręcie kazała skręcać,
    > a na ostrzejszy nie czyli prawidłowo bo żadnych odnóg od drogi nie było.

    No niestety, algorytm komunikatu bierze się nie z realnej trasy, tylko z tego
    jak ktoś ją narysował na mapie :)

  • 86. Data: 2019-08-23 23:31:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 23 Aug 2019 10:00:59 +0200, w <5d5f9dd2$0$515$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > No nie - program trzeba zaczac od przeczytania instrukcji obslugi.
    > Szczegolnie AM, kora ma duzo mozliwosci ... ale trzeba o nich wiedziec
    > :-)

    AM nie ma instrukcji jako takiej.

  • 87. Data: 2019-08-23 23:32:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 23 Aug 2019 17:28:55 +0200, w <qjp0nj$6gh$3$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Ale nie działa "bo nie" czy "bo nikt nic nie zgłasza"?

    Nie działa, bo za to trzeba zapłacić dostarczycielowi mapy.

  • 88. Data: 2019-08-23 23:38:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 21 Aug 2019 19:17:34 +0200, w <5d5d7cae$0$526$65785112@news.neostrada.pl>,
    collie <c...@v...pl> napisał(-a):

    > Widocznie AM ma zapodane, że drogi główne (a takimi prowadzi trasa
    > bezpieczna) nie są wykładane kocimi łbami.

    Naphawdę?

    Tak wygląda "główna droga miejska" w AM. Tą drogą AM ciebie poprowadzi, bo ma
    bardzo wysoką kategorię:
    https://www.google.pl/maps/@51.0910259,17.0080856,3a
    ,75y,198.95h,75.89t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8x5Bl-7R1Lja
    NlNdcnfJZA!2e0!7i13312!8i6656

    A to droga najniższej kategorii, tą drogą nie pojedziesz w AM:
    https://www.google.pl/maps/@51.0913101,17.0086248,3a
    ,75y,97.49h,93.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sU0S9GuMtWEY--
    INzSjFPHw!2e0!7i13312!8i6656

    Żeby było śmieszniej, to tą drugą drogę każe ci ominąć jadąc tą pierwszą.

    Dlatego przestałem używać AM.

  • 89. Data: 2019-08-23 23:39:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 22 Aug 2019 12:15:27 +0200, w <5d5e6bd6$0$543$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > W innych nie ma ... i ciekaw jestem - maja lepiej ustawione i im nie
    > zjada, czy zjada i nic nie mozna na to poradzic.

    W NE jest.

  • 90. Data: 2019-08-24 00:53:16
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 23.08.2019 o 23:38, r...@k...pl pisze:

> [...]
    INzSjFPHw!2e0!7i13312!8i6656

    > Żeby było śmieszniej, to tą drugą drogę każe ci ominąć jadąc tą pierwszą.

    I słusznie - i nie śmiesznie - AM prowadzi tą pierwszą - omijając tę drugą -
    przy opcji "trasa bezpieczna". Już na oko widać, że wybrana trasa jest
    szersza i tzw. przelotowa a nie wąska i kręta droga typowo osiedlowa.
    To, że ta pierwsza nie jest już w pełni asfaltowa nic nie znaczy, gdyż
    w dokumentacji administracyjnej jest tam dalej monolityczny asfalt.
    Dostawca mapy nie kategoryzuje sam dróg, opiera się na kategoryzacji
    administracyjnej. Jeśli w książce (urzędowej) jest napisane, że jest
    to na ten przykład droga wojewódzka, to dostawca mapy przypisuje jej
    atrybuty drogi wojewódzkiej a program nawigacyjny prowadzi nią użyszkodnika
    AM, gdyż w tym miejscu jest to asfaltowa droga główna, a nie przebiegająca
    obok droga osiedlowa, wykładana (co też w książce urzędowej jest napisane)
    współczesnymi kocimi łbami.

    Jeśli z tego powodu przestałeś używać Automapy, to po prostu nie zapoznałeś
    się z jej możliwościami. Chcesz, by Cię ta nawigacja prowadziła po drogach
    osiedlowych, to ustaw sobie trasę "optymalną", albo "krótką", a w ustawieniach
    trasy zaznacz "pomijaj drogi o klasie (i gorsze) gruntowe utwardzane" i już
    zaiwaniasz "miejskimi drogami lokalnymi", tak jak chcesz.