  • 101. Data: 2019-09-02 17:40:01
    Temat: Re: Google Maps a Waze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Sep 2019 17:32:46 +0200, Cavallino napisał(a):

    > No to żeś trafił, w peryferyjne uliczki na obrzeżach miasta, które
    > czekają na budowę kanalizacji przed położeniem asfaltu.....
    >
    > Nie wiem jak we Wrocławiu, ale w Poznaniu taka kolejność jest przyjęta.

    We wroclawiu jakos podobnie, choc w sumie to nie wiadomo nz co czeka -
    moze na zmilowanie, moze na wybory.
    U Was to chyba na trzecia wojne, skoro pisza o dziesiecoleciach :-P

    Bo niby wiadomo, ze jak sie zmienia plan zagospodarowania
    przestrzennego i wyznacza teren pod budowe, to mozna by juz
    kanalizacje zaprojektowac i droge dojazdowa, ale nie - bloto kazdy
    musi przezyc :-P

    A jak jest przejazd ?

    J.

  • 102. Data: 2019-09-02 17:46:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-09-2019 o 17:40, J.F. pisze:

    > We wroclawiu jakos podobnie,

    I co, nie ma ani jednej uliczki, która jeszcze czeka na kanalizę i
    twardą nawierzchnię?

    >choc w sumie to nie wiadomo nz co czeka -
    > moze na zmilowanie, moze na wybory.
    > U Was to chyba na trzecia wojne, skoro pisza o dziesiecoleciach :-P
    >
    > Bo niby wiadomo, ze jak sie zmienia plan zagospodarowania

    Obstawiam że 99% tych tereneów nie ma takiego planu.

    > przestrzennego i wyznacza teren pod budowe, to mozna by juz
    > kanalizacje zaprojektowac i droge dojazdowa

    Ale kto ma to zrobić i za czyją kasę?

    >, ale nie - bloto kazdy
    > musi przezyc :-P

    Nie musi - może kupić działkę na ulicy obok, na której asfalt już jest.

    > A jak jest przejazd ?

    To nie są po drodze do nikąd.
    To naprawdę są dróżki na peryferyjnych osiedlach domków jednorodzinnych,
    odbiegające od główniejszych ulic, na których rzecz jasna asafalt jest,
    często prawie nowy.
    Przez wspomniane Szczepankowo nie ma problemu z przejazdem korzystając z
    dróg asfaltowych.

  • 103. Data: 2019-09-02 19:04:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Sep 2019 17:46:04 +0200, Cavallino napisał(a):

    > I co, nie ma ani jednej uliczki, która jeszcze czeka na kanalizę i
    > twardą nawierzchnię?

    Pelno.
    Ale ta kanalizacja to raczej pretekst - absolutnie nie wychwalam wladz
    wroclawia. IMO to oni raz do roku glowa mysla :-)

    A mozna wydac zezwolenie na budowe bez planu ?

    > Ale kto ma to zrobić i za czyją kasę?

    Miasto chyba do czegos zobowiazuje ?
    Szczegolnie, jak sie dzialki sprzedaje ...

    > Nie musi - może kupić działkę na ulicy obok, na której asfalt już jest.

    Z pewnym trudem. A jakby tak wszyscy chcieli, to by nic nowego nie
    zbudowali :-)

    > To nie są po drodze do nikąd.

    IMO - droga slepa to nie to samo, co do nikad.
    A droga raczej nie powinna byc slepa - chocby na wypadek budowy
    kanalizacji :-)

    > To naprawdę są dróżki na peryferyjnych osiedlach domków jednorodzinnych,
    > odbiegające od główniejszych ulic, na których rzecz jasna asafalt jest,
    > często prawie nowy.

    Ale cos pisza ze to juz bardzo dlugo trwa ...

    J.

  • 104. Data: 2019-09-03 17:49:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-09-2019 o 19:04, J.F. pisze:

    > Pelno.

    Nawet w centrum, tylko dla niepoznaki leży na nich kostka granitowa. ;-)

    > A mozna wydac zezwolenie na budowe bez planu ?

    Oczywiście - kiedyś na podstawie WZ, teraz częściej dobrego sąsiedztwa
    czy jak to tam zwał.

    > Miasto chyba do czegos zobowiazuje ?
    > Szczegolnie, jak sie dzialki sprzedaje ...

    Działki to przeważnie sprzedaje w tych okolicach jakiś miejscowy rolnik,
    po odrolnieniu i podziale pola.

    > IMO - droga slepa to nie to samo, co do nikad.
    > A droga raczej nie powinna byc slepa - chocby na wypadek budowy
    > kanalizacji :-)

    > Ale cos pisza ze to juz bardzo dlugo trwa ...

    No i potrwa jeszcze.
    Skoro co druga czy trzecia równoległa uliczka jest asfaltowa, to trudno
    żeby na każde pierdnięcie dewelopera, albo prywatnego właściciela, który
    kupił działkę przy klepisku, bo tak taniej, od razu wchodzić z budową
    kanalizy i asfaltu, bo on tak chce.
    Widziały gały co brały.

    Osobiście też miałem kiedyś propozycję kupna takiej działki, ale kupiłem
    taką obok, która leżała przy asfalcie (w ramach tego samego kawałka pola).
    Więc można.