  • 91. Data: 2019-08-24 07:46:18
    Temat: Re: Google Maps a Waze
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-08-2019 o 23:38, r...@k...pl pisze:

    > Naphawdę?
    >
    > Tak wygląda "główna droga miejska" w AM. Tą drogą AM ciebie poprowadzi, bo ma
    > bardzo wysoką kategorię:
    > https://www.google.pl/maps/@51.0910259,17.0080856,3a
    ,75y,198.95h,75.89t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8x5Bl-7R1Lja
    NlNdcnfJZA!2e0!7i13312!8i6656

    > A to droga najniższej kategorii, tą drogą nie pojedziesz w AM:
    > https://www.google.pl/maps/@51.0913101,17.0086248,3a
    ,75y,97.49h,93.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sU0S9GuMtWEY--
    INzSjFPHw!2e0!7i13312!8i6656

    > Żeby było śmieszniej, to tą drugą drogę każe ci ominąć jadąc tą pierwszą.

    Powinien ominąć obie, jako że żadna się do jazdy nie nadaje.

  • 92. Data: 2019-08-25 22:58:22
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2019-08-23 o 20:21, Cavallino pisze:

    > W sensie że wymieniają się danymi z GM?

    Z tego co wiem - tak. Poza tym GDDKiA i odpowiedniki za granicą - źródeł
    jest cała masa.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 93. Data: 2019-08-26 00:04:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 25 Aug 2019 22:58:22 +0200, w <qjusph$h4q$1$kolczan@news.chmurka.net>,
    Mirek Ptak <n...@n...pl> napisał(-a):

    > Z tego co wiem - tak.

    Wątpię, by wymieniali się danymi z GM.

  • 94. Data: 2019-08-26 00:11:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 24 Aug 2019 00:53:16 +0200, w <5d606e5c$0$522$65785112@news.neostrada.pl>,
    collie <c...@v...pl> napisał(-a):

    ,75y,198.95h,75.89t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8x5Bl-7R1Lja
    NlNdcnfJZA!2e0!7i13312!8i6656

    ,75y,97.49h,93.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sU0S9GuMtWEY--
    INzSjFPHw!2e0!7i13312!8i6656

    > I słusznie - i nie śmiesznie - AM prowadzi tą pierwszą - omijając tę drugą -
    > przy opcji "trasa bezpieczna". Już na oko widać, że wybrana trasa jest
    > szersza i tzw. przelotowa

    :DDD
    No proszę cię, jeżdżę nią dosyć często.
    Szersza jest tylko "widokowo" z powodu wysepek.
    Pełna kocich łbów, a pisałeś że podobno AM ma je omijać.

    > a nie wąska i kręta droga typowo osiedlowa.

    :DDD
    Ta druga to droga główna na całym swoim przebiegu, daleko jej do osiedlowej.

    > To, że ta pierwsza nie jest już w pełni asfaltowa

    Ta pierwsza w ogóle nie jest asfaltowa, te "plamy" asfaltu to łaty dziur :D
    Jak pojeździsz to zobaczysz ile jest niepołatane.

    > nic nie znaczy, gdyż
    > w dokumentacji administracyjnej jest tam dalej monolityczny asfalt.

    :DDD
    W dokumentacji jest tam cały czas poniemiecka kostka.

    > Dostawca mapy nie kategoryzuje sam dróg, opiera się na kategoryzacji
    > administracyjnej.

    Nope. Opiera się, ale nie ona decyduje.
    Gdyby opierał się w 100% to pewien fragment drogi wojewódzkiej w AM byłby
    oznaczony jako wojewódzka. A jest jako gruntowa zgodnie z przeważającym
    rodzajem nawierzchni.

    > Jeśli w książce (urzędowej) jest napisane, że jest
    > to na ten przykład droga wojewódzka, to dostawca mapy przypisuje jej
    > atrybuty drogi wojewódzkiej a program nawigacyjny prowadzi nią użyszkodnika

    Patrz akapit wyżej.

    > Jeśli z tego powodu przestałeś używać Automapy, to po prostu nie zapoznałeś
    > się z jej możliwościami.

    Zapoznawałem się przez wiele lat.
    Gdy zaczęła mnie prowadzić naokrągło kiepskimi rodzajami dróg zajrzałem jakie
    kwiatki powstawały w mapie i zrezygnowałem. O trafficu nawet nie będę pisał, bo
    widziałem jak upada.

  • 95. Data: 2019-08-26 00:12:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 24 Aug 2019 07:46:18 +0200, w <qjqiv8$qfp$2$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    INzSjFPHw!2e0!7i13312!8i6656

    > Powinien ominąć obie, jako że żadna się do jazdy nie nadaje.

    Widać kwestia umiejętności.
    Większość na widok kostki nie robi jednak w gacie.

    A ta druga to lepsza od większości poznańskich asfaltówek :D

  • 96. Data: 2019-08-26 11:02:27
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Coś mi się jeszcze przypomniało - ostrzeżenia o fotoradarach - tak na
    oko 50% stacjonarnych jest w bazie :(

    AM odinstalowana po dzisiejszej trasie do Nitry :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 97. Data: 2019-08-27 17:17:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-08-2019 o 00:12, r...@k...pl pisze:

    ,75y,198.95h,75.89t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8x5Bl-7R1Lja
    NlNdcnfJZA!2e0!7i13312!8i6656

    ,75y,97.49h,93.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sU0S9GuMtWEY--
    INzSjFPHw!2e0!7i13312!8i6656

    > Widać kwestia umiejętności.

    Nie - raczej kwestia wymagań wobec dróg, albo ich braku w przypadku
    wrocławian.

    > Większość na widok kostki nie robi jednak w gacie.
    >
    > A ta druga to lepsza od większości poznańskich asfaltówek :D

    Ciekawe których.....
    Bo jeśli myli Ci się z Luboniem czy innymi mieścinami dookoła, gdzie
    faktycznie asfalt dogorywa, to...... i tak kostka gorsza.
    Każda, zawsze i wszędzie.

  • 98. Data: 2019-09-02 14:08:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 27 Aug 2019 17:17:01 +0200, w <qk3hhb$ej7$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    INzSjFPHw!2e0!7i13312!8i6656

    > Nie - raczej kwestia wymagań wobec dróg, albo ich braku w przypadku

    Bzdurzysz.
    Ale jak ktoś nie umie jeździć, to i na równa kostka może mu przeszkadzać.
    Sądząc po ruchu na tych drogach -- większość jednak umie.

    "Piach, błoto, kałuże i dziura na dziurze - to obraz ulic, na które skarżą się
    mieszkańcy Poznania. Od lat ich auta grzęzną w błocie, zawieszenia się psują, a
    buty i nogawki spodni brudzą przy każdym wyjściu z domu. Niektóre z ulic
    czekają na remont już... kilkadziesiąt lat.

    - Jesteśmy mieszkańcami Poznania. Tutaj płacimy podatki. A nasze ulice
    wyglądają gorzej niż drogi w środku Puszczy Noteckiej. Aż wstyd, że to jest
    nadal Poznań - skarży się pani Ewa.

    Ulice, na które narzekają mieszkańcy, znajdują się głównie na Podolanach,
    Szczepankowie, Morasku i Umultowie. Problemem są nie tylko drogi gruntowe,
    które po opadach deszczu zamieniają się w błoto, ale także ulice, które mimo że
    są wyłożone asfaltem lub kostką, stały się zmorą mieszkańców. Często dziurawe,
    łatane na szybko lub zaprojektowane w nieprzemyślany sposób stanowią zagrożenie
    dla kierowców i pieszych oraz dla znajdujących się przy nich posesji."

    > Ciekawe których.....
    > Bo jeśli myli Ci się z Luboniem czy innymi mieścinami dookoła, gdzie
    > faktycznie asfalt dogorywa, to...... i tak kostka gorsza.
    > Każda, zawsze i wszędzie.

    Takie fobie to generalnie się leczy, a nie uzewnętrznia.
    Kostka nie zabija, nawet wyścigi na takich się przeprowadza.

  • 99. Data: 2019-09-02 16:35:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 02 Sep 2019 14:08:29 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    ,75y,198.95h,75.89t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8x5Bl-7R1Lja
    NlNdcnfJZA!2e0!7i13312!8i6656

    ,75y,97.49h,93.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sU0S9GuMtWEY--
    INzSjFPHw!2e0!7i13312!8i6656

    Gajowicka zawsze imo byla "lepsza", nie w sensie nawierzchni, tylko
    preferowania.
    Poza tym one sa prostopadle, to trudno mowic o alternatywie ...

    > Bzdurzysz.
    > Ale jak ktoś nie umie jeździć, to i na równa kostka może mu przeszkadzać.
    > Sądząc po ruchu na tych drogach -- większość jednak umie.

    A jechales juz ul. Cwiczebna ? :-)

> [...]
    > buty i nogawki spodni brudzą przy każdym wyjściu z domu. Niektóre z ulic
    > czekają na remont już... kilkadziesiąt lat.

    Ale kostki nie ma :-)

    Co by nie mowic - kostka na drogi sie nie nadaje, powinn tego zabronic
    :-)

    > Takie fobie to generalnie się leczy, a nie uzewnętrznia.
    > Kostka nie zabija, nawet wyścigi na takich się przeprowadza.

    A jechales juz ul. Cwiczebna ? :-)

    Na mokro kostka sliska, jesli nie zabija, to tylko dlatego, ze w
    miescie predkosci niskie.
    J.

  • 100. Data: 2019-09-02 17:32:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-09-2019 o 14:08, r...@k...pl pisze:

    > Ulice, na które narzekają mieszkańcy, znajdują się głównie na Podolanach,
    > Szczepankowie, Morasku i Umultowie.

    No to żeś trafił, w peryferyjne uliczki na obrzeżach miasta, które
    czekają na budowę kanalizacji przed położeniem asfaltu.....

    Nie wiem jak we Wrocławiu, ale w Poznaniu taka kolejność jest przyjęta.
    Zresztą część z nich właśnie ją dostaje w ramach sporego projektu
    finansowanego przez UE, pewnie i asfaltu się doczekają niebawem, albo i
    od razu.

    Niemniej - nikt przez takie ulice tranzytem przejeżdżał nie będzie, bo
    nie ma nawet nimi dokąd przejechać, więc problem przy wytyczaniu dróg
    przez nawigację nie istnieje.

> [...]
    > dla kierowców i pieszych oraz dla znajdujących się przy nich posesji."

    Zapewniam Cię, że na tego typu peryferiach nie ma wrocławskiej kostki, a
    o niej była mowa.

    Jeśli jest jakaś, to betonowa (pozbruk), licząca sobie nie więcej niż
    20-30 lat (bo wcześniej takowej w ogóle nie było na rynku).
    Czasów Hitlera nie pamięta.

    Ale to prawda, że jeśli kanalizację położy się PO wybudowaniu jezdni z
    takiej kostki, to ona już nigdy równa nie będzie.
    Taka jezdnia powinna być ułożona w całości na nowo, ale w Polsce jakoś
    przechodzi podokładanie jej na odwał - i po toku czy dwóch się zapada w
    tym miejscu.