  • 21. Data: 2019-01-24 16:01:06
    Temat: Re: Granice absurdu [crosspost]
    Od: ń <k...@t...sie>

    Nigdy by mi nie przyszło do głowy iść do sklepu komputerowego po sól, cukier czy
    ziemniaki.

    -----

  • 22. Data: 2019-01-24 22:29:31
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-24 o 16:01, ń pisze:
    > Nigdy by mi nie przyszło do głowy iść do sklepu komputerowego po sól,
    > cukier czy ziemniaki.
    >

    > -----

    Marketowe <> kupowane w media-markt czy innym media - coś tam.
    Chodzi o serię.
    Zupełnie inny klient docelowy jest przykładowo do Della Inspirona, inny
    dla Latitude. Podobnie serie Vostro / Precision czy XPS / Alienware.

    W "zwykłym" sklepie nawet nie wiedzą, że można kupić sprzęt w
    odpowiedniej konfiguracji i z wybranym rodzajem gwarancji.
    Przykładowo kupując u lepszego sprzedawcy część sprzętu możesz kupić z
    gwarancją 5 lat On-Site.
    Podobnie modele. Przykładowo Lenovo T460 dla "zwykłego" sklepu to po
    prostu T460.
    A w lepszym sklepie wiesz, że T460 z oznaczeniem przykładowo 20F9 lub
    20FA ma złącze M.2 dla SSD, natomiast z oznaczeniem 20FM albo 20FN mają
    zwykłe SATA.
    A ludziki mówią, że w media-coś tam jest taniej niż w sklepie
    komputerowym, nie wiedząc o zupełnie innej konfiguracji (pozornie) tego
    samego modelu.

    A co do moich klientów: czasem ktoś przynosi jakieś badziewie typu E6430
    z rozdzielczością 1366x768 i się dziwi, że na ekranie programu
    magazynowego niewiele widzi, bo formatki wyjeżdżają daleko poza ekran.
    Albo, że czysty Win10 startuje kilka minut.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2019-01-24 22:37:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-24 o 13:18, BQB pisze:

    > A nie ma wykupionej opcji NBD? No to skoro nie wykupił, to może czekać.
    > Druga sprawa, jak klient nie ma kopii, to znaczy, że te dane są niezbyt
    > ważne.
    > Ja każdy sprzęt Della biorę z NBD i wtedy nie ma problemu z naprawą -
    > przyjeżdża do mnie serwisant i naprawia, albo mogę sobie sam wymienić
    > daną część, jak infolinia zezwoli.

    NBD jest dla niektórych Vostro i Precision. Może być nawet On-Site i KYHD.
    Dla Inspirona czy Latitude raczej ciężko kupić taką gwarancję.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 24. Data: 2019-01-25 21:01:38
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > NBD jest dla niektórych Vostro i Precision. Może być nawet On-Site i KYHD.
    > Dla Inspirona czy Latitude raczej ciężko kupić taką gwarancję.

    Chyba że coś ostatnio się zmieniło. Mam kupionego kilka lat temu Della
    Latitude z gwarancją Next Business Day On-site Service i była to jedyna
    opcja w tamtym sklepie. Przy okazji - i się przydała, jakieś 10 dni
    przed końcem obowiązywania padła płyta główna. Byłem pod wrażeniem
    sprawności, jak wszystko zostało załatwione.

  • 25. Data: 2019-01-26 16:52:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-25 o 21:01, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > przed końcem obowiązywania padła płyta główna. Byłem pod wrażeniem
    > sprawności, jak wszystko zostało załatwione.

    Sprawdziłem kilka Latitude wyrywkowo:

    N017L359015EMEA
    - opcja All Latitude 3Y KYHD
    - opcja Latitude 3xxx 3Yr Basic NBD -> 5Yr Basic NBD

    S038L549014PL
    - opcja All Latitude 3Y KYHD
    - opcja Latitude E5xxx/5xxx 3Y NBD -> 5Y NBD (not Rugged)

    N002L549114EMEA+WWAN/16GB - brak opcji

    N053L559015EMEA+WWAN
    - opcja All Latitude 3Y KYHD
    - opcja Latitude E5xxx/5xxx 3Y NBD -> 5Y NBD (not Rugged)

    N036L729012EMEA
    - opcja All Latitude 3Y KYHD
    - opcja Latitude E7xxx/7xxx 3YNBD -> 5YNBD (not Rugged) (exept 7275 and
    7370)

    Sprawdziłem kilka Inspironów - brak opcji

    --
    Pozdrawiam.

    Adam