  • 11. Data: 2019-01-08 09:17:51
    Temat: Re: Grubość izolacji przewodu
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 7 Jan 2019 22:29:38 +0100, Piotr Wyderski
    > Zazwyczaj ludzie cisną w drugą stronę, czasem absurdalnie, a Ty
    > chcesz pogrubiać...

    Pewnie chce puszczać HV. Tez kiedyś szukałem takiego przewodu do
    zasilania lamp HQI, tam jest 4kV przy starcie.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2019-01-08 09:47:48
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Pewnie chce puszczać HV. Tez kiedyś szukałem takiego przewodu do
    > zasilania lamp HQI, tam jest 4kV przy starcie.

    Do puszczania HV kluczowym parametrem jest napięcie przebicia,
    a nie grubość izolacji.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 13. Data: 2019-01-08 10:02:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 8 Jan 2019 09:47:48 +0100, Piotr Wyderski
    > Do puszczania HV kluczowym parametrem jest napięcie przebicia,
    > a nie grubość izolacji.

    No ale z reguły idzie to w parze. Jak się nie zna napięcia przebicia
    to pozostaje tylko grubość.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2019-01-08 11:31:04
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > No ale z reguły idzie to w parze. Jak się nie zna napięcia przebicia to
    > pozostaje tylko grubość.

    W zastosowaniach hobbystycznych tak bywa, ale nie w produkcji.
    Jak kabelek nie ma stosownej deklaracji producenta w dokumentacji,
    a chcesz nim puszczać coś niefajnego, to się go nie używa. Dlatego
    nie przypuszczam, by chodziło o HV, bo Pszemol nie wygląda na
    osobnika zabezpieczającego się przed odsiadką za pomocą suwmiarki.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 15. Data: 2019-01-09 10:23:26
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > A zdradzisz w ogólnym zarysie, skąd takie nietypowe wymaganie?
    > Zazwyczaj ludzie cisną w drugą stronę,

    Wyjątek od reguły - kable rozruchowe w hipermarkecie :)
    P.G.

  • 16. Data: 2019-01-27 17:15:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> wrote in message

> [...]
    > nie przypuszczam, by chodziło o HV, bo Pszemol nie wygląda na
    > osobnika zabezpieczającego się przed odsiadką za pomocą suwmiarki.

    No widzisz... a pozory czasem mylą :-)

    Też mi się wydawało że nominalne napięcie przebicia izolacji powinno
    być tutaj kluczowym parametrem, a tymczasem jednak chodzi o jej
    grubość minimalną... i jest to wyraźnie napisane na rysunkach
    certyfikacyjnych i tego nie przeskoczę.

    A chodzi o amerykański UL, certyfikację "intristicaly safe" w skrócie IS
    (czyli "bezpieczny by design") i urządzenia idące do instalacji
    w strefach niebezpiecznych (łatwopalnych) gazów, pyłów...

    Najlepsze jest w całym zamieszaniu to, że niektóre przewody,
    omianowane normami UL z odpowiednim numerkiem, piszą
    w specifikacji że ich grubość NOMINALNA jest 0.020", a więc
    uwzględniając +/- tolerancji będzie ona czasem cieńsza,
    a nie może być... i bądź tu mądry i pisz wiersze.

  • 17. Data: 2019-01-27 17:16:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> wrote in message

    > Przecież się zgadza. Robisz zwarcie akumulatora i proszę... 200A płynie :)

    Przez pół sekundy :-)