  • 1. Data: 2019-01-03 21:19:49
    Temat: Kulon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W temacie ladowania akumulatora

    https://www.youtube.com/watch?v=yLwqS5EhPQA

    Hm, jest sie czym interesowac ?
    Czy po prostu klient przyniosl troche rozladowany (12.35V) i
    zasiarczony akumulator, wiec co sie dziwic, ze po ladowaniu testerowi
    przybylo 200A.

    Bo ladowanie sprawia wrazenie trywialnego - 16V caly czas ...
    co troche dziwi, to nieduzy prad poczatkowy - tylko 4-5A,
    i nieduzy koncowy - 1A przy 16V.

    Zwykle ladowanie odsiarczajace, czy cos ambitniejszego ?

    J.

  • 2. Data: 2019-01-05 15:22:38
    Temat: Re: Kulon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 3 Jan 2019 21:19:49 +0100, J.F. napisał(a):
> [...]
    >
    > Bo ladowanie sprawia wrazenie trywialnego - 16V caly czas ...
    > co troche dziwi, to nieduzy prad poczatkowy - tylko 4-5A,

    podlaczylem zasilacz 16V do prawie naladowanego akumulatora,
    nie/stety ma ogranicznik 5A, i na poczatku spadlo do 13.3V przy 5A.
    Po paru minutach bylo 14.5V.

    Wiec cos mi sie tu nie podoba ... akumulator juz mocno zasiarczony ?
    Ale jak rozumiem - samochod jeszcze zapalal. Pewnie slabo, ale
    zapalal.

    A tak swoja droga - czy w miare zasiarczenia nie nalezaloby dolac
    kwasu do elektrolitu ?
    Jak SO4 ugrzeznie w plytach, to gestosc przeciez spada, i juz nie
    wroci do normy ...

    J.