  • 1. Data: 2010-09-30 00:02:44
    Temat: H7 jaka jasna zarowke OSRAM NBP PHILIPS?
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    przepalila sie jedna wiec trza cos wykombinowac
    pojawily sie OSRAM NIGHT BREAKER PLUS, wczesniej jezdzilem na VISION PLUS
    PHILIPSa
    szukam mocnej jasne zarowki H7 ktora daleko i jasno oswietli jezdnie
    nie zalezy mi na efektach ksenon itp choc ciekawi mnie PHILIPS CRYSTAL
    VISION
    4300K
    co warto teraz kupic i aby sie nie wypalila po 3 msc?

  • 2. Data: 2010-09-30 00:20:25
    Temat: Re: H7 jaka jasna zarowke OSRAM NBP PHILIPS?
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 30.09.2010 00:02, Kris pisze:
    > co warto teraz kupic i aby sie nie wypalila po 3 msc?

    No jak ma być trwałe to wszelkie wynalazki z bardzo skróconym
    włóknem/przewoltowane odpadają... W ostateczności Philips Premium - te
    są znośnie żywotne i dobrze świecą.

    S.

  • 3. Data: 2010-09-30 07:18:57
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Stefan Szczygielski" <g...@s...eu.org> napisał w
    wiadomości news:i80e39$p4i$1@news.onet.pl...

    > No jak ma być trwałe to wszelkie wynalazki z bardzo skróconym
    > włóknem/przewoltowane odpadają... W ostateczności Philips Premium - te są
    > znośnie żywotne i dobrze świecą.

    Niby Osram Night Breaker PLUS ma poprawioną zywotność. Wczoraj kupiłem ale
    jeszcze nie zdażyłem założyć. Założylismy do auta kuzyna i mówi ze jest
    poprawa ale rewolucja to nie jest.

  • 4. Data: 2010-09-30 08:52:40
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Stefan Szczygielski" <g...@s...eu.org> napisał w
    > wiadomości news:i80e39$p4i$1@news.onet.pl...

    Philips Nightguide. Mam już komplet ponad 1,5 roku. Inne przepalały się po
    ok. 6 miesiącach.

  • 5. Data: 2010-09-30 09:18:33
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 30 Sep 2010 08:52:40 +0200, kurdybanek napisał(a):

    > Philips Nightguide. Mam już komplet ponad 1,5 roku. Inne przepalały się po
    > ok. 6 miesiącach.

    U mnie w Lybrze wytrzymywały podobnie. Tyle, że jakieś większej
    rewolucji oświetleniowej nie czyniły - trójkolorowość ich było widać
    stojąc w korku i świecąc na poprzedzający samochód ;) Ale fakt faktem,
    że świeciły troszkę lepiej aniżeli Philipsy Premium (które są moimi
    "ulubionymi" żarówkami - dobrze świecą i są w miarę trwałe i tanie).

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 6. Data: 2010-09-30 10:49:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > No jak ma być trwałe to wszelkie wynalazki z bardzo skróconym
    > włóknem/przewoltowane odpadają...

    A ja upierdliwie przypomne ze homologacja okresla moc, ilosc
    swiatla, polozenie wlokna, i spytam na czym ta lepszosc niektorych
    zarowek polega :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-09-30 11:15:48
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    >
    > A ja upierdliwie przypomne ze homologacja okresla moc, ilosc swiatla,
    > polozenie wlokna, i spytam na czym ta lepszosc niektorych zarowek polega

    No ja też to wiem ale chętnie poznam szczególy. Wiadomo że dla żarówek H7
    strumień świetlny wg normy ma wynosic 1500 lumenów +/- 10 % i nie da się
    zrobic +90% czy nawet + 30% więcej światła. Jest w tym zatem marketing ale
    też coś tam jednak w tych żarówkach jest "pogmerane" (cieńszy żarnik?) że
    trochę lepiej świecą.

  • 8. Data: 2010-09-30 15:34:15
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > też coś tam jednak w tych żarówkach jest "pogmerane" (cieńszy żarnik?) że
    > trochę lepiej świecą.

    nie cieńszy, a krótszy. Światło jest mniej rozproszone i dalej sięga.
    Niestety rozproszenie jest przydatne do oświetlania pobocza...

  • 9. Data: 2010-09-30 15:55:50
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin J.F.

    > A ja upierdliwie przypomne ze homologacja okresla moc, ilosc swiatla,
    > polozenie wlokna, i spytam na czym ta lepszosc niektorych zarowek polega
    > :-)

    Na lepszej geometrii plamy światła. ;-) Po za tym wiele tanich żarówek
    nie trzyma tych norm.

    --
    ignorance is bliss

  • 10. Data: 2010-09-30 17:09:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jest w tym zatem marketing ale też coś tam jednak w tych
    > żarówkach jest "pogmerane" (cieńszy żarnik?) że trochę lepiej

    http://jfox.republika.pl/moto/

    Wychodzi na to ze Philips sobie wymyslil gdzie maja swiecic
    reflektory, umieszcza w trzech punktach mierniki, i wychodzi mu ze
    zarowka
    Super Duper swieci o 50% lepiej niz niz "zwykla zarowka".

    A ja sie tylko zastanawiam czy z reflektorami inych marek niz
    Philips tez jest to prawda :-)

    J.