  • 11. Data: 2009-03-17 19:00:45
    Temat: Re: [HELP] Ładowarka BC-900 czy MH-C9000 ???
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Rageti pisze:
    > podświetlenie LCD - ludzie piszą, że w nocy to istna lampka do pokoju -
    > brak mozliwości zmniejszenia jasności podświetlenia

    Nie do pokoju tylko do łazienki. Ja tam wolę jak mi akumulatorek wyleci
    w powietrze w łazience, a nie na dywan, zwłaszcza jak nikogo nie będzie.

    > Pozdrawiam i czekam na dalsze opinie.... Rageti.

    No, fajna i tyle :)
    Tylko trupów nie ładuje. Ale może to i lepiej, choć te trupki siedzą w
    kalkulatorach, barometrze, termostacie, dzwonku od drzwi itd...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-03-18 06:25:28
    Od: "Rageti" <prosna_invest@***NO SPAM***op.pl>

    > Może być jednak problem, bo nowe akumulatorki nie lubią prądu <1/4c

    Ano właśnie słusznie zwróciłeś uwagę ..... Prąd ładowania powinien
    zawieraćsię miedzy 0,3C a 0,5C, - głównie ze względu na detekcję końca
    ładowania przez ładowarkę ... i to dotyczy nie tylko BC-900 oraz MH-C9000

    Pozdrawiam ...Rageti.

  • 13. Data: 2009-03-18 14:49:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Mar 2009, Rageti wrote:

    > 1. BC-900
    > 2 MAHA Powerex MH-C9000

    Mam obie - poprzednika BC-900 oraz tę MH.
    Tu, na .elektronika a i chyba gdzie indziej znajdziesz moje narzekania
    na MH-C9000 :)
    Powód prosty: MH działa sprawnie *wyłącznie* z dobrymi akumulatorami
    R6 i bardzo dobrymi R3.

    Jak akumulator ma choć trochę "odchyłów" to nic z nim nie zrobisz,
    inne przypadku już opisywałem, mam akurat kolejne akumulatorki
    znajomych - AAA (R3) Forevery, nominał 800 mAh, zarzynane jakąś
    tańszą ładowarką.
    MH-C900 - wybić sobie z głowy :]
    Albo "H16H" (taki błąd), albo w kółko można wpisywać prąd ładowania
    bo "staje" podczas pracy (po prostu - ogniwo pojawia się jak
    nowo włożone).
    IC-8800 (poprzednik BC-900) - po 1. cyklu wykazał pojemności
    rzędu 500mAh, teraz przeładowuje drugi komplet... nie ma
    problemu.

    Dla jasności - kupiłem MH-C9000 ze względu na m.in:

    - możliwość nastawienia prądów między 200 a 500 mA, w BC-* w tym
    miejscu IMO *zdecydowanie* jest dziura, brakuje 300 albo 350 mA
    (i ten warunek mam spełniony)
    - możliwość nastawiania oddzielnie prądu ładowania i rozładowania
    (też jest spełnione)
    - możliwość rozładowania akumulatora (w BC-* możliwy jest tylko
    "cykl" - po rozkładowaniu natychmiastowe ładowanie), tego
    oczekiwania nie spełnia do końca - w odróżnieniu od BC-* które
    rozładowują akumulator do 0,9V (pod obciążeniem!) z MH-* zostaje
    dość wyraźnie naładowany

    Jako że trochę "dobrych" akumulatorów mam :) MH ma swoje miejsce,
    ale przyznam że jakby tak padła, to kolejnej nie kupię.

    IMO zdecydowanie BC-900 - jakbym miał wybierać.

    > Jakie Wy widzicie wady i zalety u każdej z nich ???

    J.w.
    Jak ktoś ma większą ilość akumulatorów, to wcześniej lub później
    będzie miał takie, które jeszcze się do czegoś (np. do latarki)
    nadają, a MH już ich "nie rusza".

    W IC-8800 już mi sprężynka w jednym przycisku padła (działa, ale
    tak tak bez "efektu klawiatury"), przy czym trzeba pamiętać że
    "już" obejmuje okres kiedy nazwa BC-900 jeszcze nie występowała.
    Styk też gdzieś lekko się zepsuł - jak była nowa, to rzucanie
    podczas ładowania nie robiło na niej wrażenia ;) (a teraz przy
    próbie przenoszenia umie się resetnąć).

    pzdr, Gotfryd