  • 1. Data: 2009-03-17 07:25:55
    Temat: Czy sie oplaca wymienic aparat?
    Od: "Krzysztof" <k...@g...pl>

    Witam
    Mam juz od wielu lat 2 MP canon a40 ktory jest ciagle sprawny.Czy oplaca sie
    amatorowi,ktory pstryka tylko od czasu do czasu(uroczystosci,wycieczki)
    zmieniac aparat -powiedzmy na panasonic sf3.?
    Czy rzeczywiscie zdjecia uzyskane z panasonica beda o wiele lepsze?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-17 07:38:09
    Temat: Re: Czy sie oplaca wymienic aparat?
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > oplaca sie amatorowi,ktory pstryka tylko od czasu do
    > czasu(uroczystosci,wycieczki) zmieniac aparat -powiedzmy na panasonic

    Czegos Ci w zdjeciach brakuje? Nie podobaja Ci sie?

    Jesli nie to nie zawracaj sobie glowy nowym sprzetem
    tylko za te pieniadze wez gdzies dziewczyne na wycieczke...

  • 3. Data: 2009-03-17 07:44:51
    Od: "Krzysztof" <k...@g...pl>

    Chodzi o to ze ten panasonic:kosztuje niewiele, ma stabilizator,ponoc robi
    swietne zdjecia bez blysku w trudnych warunkach(lepiej niz ixus 80), i pewno
    jeszcze ma wiele innych zalet.
    Nie wiem jednak czy zdjecia w normalnych warunkach beda lepsze tzn
    wyrazniejsze z lepszym oddaniem kolorow

  • 4. Data: 2009-03-17 07:58:11
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Uzytkownik "Krzysztof" <k...@g...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > sie amatorowi,ktory pstryka tylko od czasu do
    > czasu(uroczystosci,wycieczki) zmieniac aparat -powiedzmy na panasonic

    tak, jesli sprzedasz ten stary drozej niz kupisz ten nowy - wtedy jestes do
    przodu z kasa czyli sie oplaca

    > Czy rzeczywiscie zdjecia uzyskane z panasonica beda o wiele lepsze?

    Jesli nie potrafisz robic zdjec to moga byc nawet gorsze, jesli zas
    potrafisz to jest szansa ze wykorzystasz wieksza rozdzielczosc i wyzsze iso

  • 5. Data: 2009-03-17 07:59:08
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    > Chodzi o to ze ten panasonic:kosztuje niewiele, ma stabilizator,ponoc robi
    > swietne zdjecia bez blysku w trudnych warunkach

    no to ktos prawa fizyki potrafi omijac

  • 6. Data: 2009-03-17 08:00:20
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

    > Chodzi o to ze ten panasonic:kosztuje niewiele, ma stabilizator,ponoc
    > robi swietne zdjecia bez blysku w trudnych warunkach (lepiej niz ixus
    > 80), i pewno jeszcze ma wiele innych zalet.

    Pewnie poprawia potencje.
    Idz, kup. Kryzys jest - wspomozesz gospodarke ;)

  • 7. Data: 2009-03-17 08:00:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.03.2009 Krzysztof <k...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > jeszcze ma wiele innych zalet.
    > Nie wiem jednak czy zdjecia w normalnych warunkach beda lepsze tzn

    Najprawdopodobniej nie będą (będą porównywalne) ale aparat będzię
    zdaje sie dużo mniejszy.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2009-03-17 08:10:00
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 80), i pewno jeszcze ma wiele innych zalet.
    > Nie wiem jednak czy zdjecia w normalnych warunkach beda lepsze tzn

    Hmmm... jestem na kupnie kompaktu ze stabiliatorem, ale wydaje mi się, że
    fs3 to mała zabawka i trudno nazwać aparatem. Tutaj można poczytać:
    http://www.ceneo.pl/;0151294881-10.htm

    Wg mnie aparat powinien mieć ekran 3 cale, być na paluszki, no i dobrze
    zbudowany ;)
    Ja polecam Canon SX110 -z tych co oglądałem to chyba najlepszy (parę osób
    mi tutaj go typowało :), ale wstrzymuję się jeszcze z zakupem. Pozdrawiam
    i czekam na inne opinie

  • 9. Data: 2009-03-17 08:35:33
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

> [...]
    > zmieniac aparat -powiedzmy na panasonic sf3.?
    > Czy rzeczywiscie zdjecia uzyskane z panasonica beda o wiele lepsze?

    Wszystko zalezy czego tak naprawde oczekujesz lub co Ci sie nie podoba w
    dotychczasowych zdjeciach, czego Ci brakuje, etc.

    Jesli nie wywolujesz (nie zamierzasz wywolywac) odbitek w wiekszych
    rozmiarach niz 15 x 10, jesli nie zamierzasz przekadrowywac zdjec zdjec,
    tylko zadowalasz sie tym co dostajesz z aparatu, to nie jestem przekonany
    czy tylko z powodu taniosci warto wymieniac aparat.

    Jesli chodzi o zdjecia w trudnych warunkach oswietleniowych to mimo wiekszej
    gestosci ("wiekszego upakowania") pikseli na matrycy, spodziewalbym sie, ze
    "szumy" przy tych samych czulosciach beda podobne (a jesli przeskalujesz
    zdjecie z Panasonica do 2MP to wydaje sie, ze FS3 wypadnie lepiej), nie
    mniej jednak nie spodziewalbym sie jakis szczegolnie dobrych rezultatow.
    Troszke sytuacje poprawia tez stabilizacja optyczna (bedzie mozna robic
    zdjecia na dluzszych czasach bez poruszen). Podsumowujac - w trudnych
    warunkach oswietleniowych Panasoniciem uzyskasz lepsze efekty niz swoim
    Canonem A40, ale nie wiem czy wciaz mozna bedzie je okreslic jako
    "zadowalajace".

    IMHO zaletami Panasonica (w stosunku do Canona) sa:
    - rozmiar fizyczny i masa,
    - wyzsza rozdzielczosc matrycy,
    - stabilizacja optyczna,
    natomiast do wad zaliczylbym zasilanie (w Canonie sa paluszki AA, w
    Panasonicu - dedykowany zasilacz).

    Co do kolorystyki zdjec - najlepiej popatrzec na zdjecia wykonane tym
    Panasoniciem, np. tutaj:
    http://www.flickr.com/cameras/panasonic/dmc-fs3/
    i ocenic czy Ci sie podoba (zwlaszcza w porownaniu ze zdjeciami z Twojego
    modelu: http://www.flickr.com/cameras/canon/powershot_a40/).

    Pozdrawiam
    Darek

  • 10. Data: 2009-03-17 08:37:52
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Krzysztof pisze:
> [...]
    > czasu(uroczystosci,wycieczki) zmieniac aparat -powiedzmy na panasonic sf3.?
    > Czy rzeczywiscie zdjecia uzyskane z panasonica beda o wiele lepsze?

    Poprawę zdjęć? To zależy w jakim formacie oglądasz. Na telewizorze HD
    czy dużych odbitkach na pewno będzie poprawa. Jeśli bawisz się w
    kadrowanie, to 2 MPX zostawia ci niewielki margines, aby nadal można
    było mieć sensownej rozdzielczości plik (do odbitki 10x15cm). Panowie
    tutaj zdecydowanie się zapędzają. Z jednej strony to im mało mpiksów w
    Nikonie D3x, a z drugiej ... zresztą sam widzisz.
    Nowszy aparat poza mpiksami da ci prawdopodobnie (musisz sobie
    sprawdzić) - lepszy ekran LCD do kadrowania i oglądania zdjęć nie tylko
    pod kątem rozdzielczości, ale także wielkości i czytelności w słoneczny
    dzień. Prawdopodobnie dostaniesz też aparat, który będzie się szybciej
    włączał i szybciej ostrzył. Technika nie stała w miejscu.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.