  • 11. Data: 2011-04-12 22:08:16
    Temat: Re: Hamulec
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "J.F."

    > Znasz parametry cewki ?

    1 k om. Była podana jeszcze średnica Ale nie pamiętam. Albo 0,01 albo 0,1 mm
    Rdzeń to dwa E złożone do ciebie ramionami.

    Robert

  • 12. Data: 2011-04-14 19:17:22
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

    > Robiłem próbę z cewką z rdzeniem stycznika. Przekładka grubości 0,6 mm
    > pomiędzy rdzeniami została zaciśnięta bardzo słabo. Z minimalnym oporem
    > wysunąłem. A cewka miała moc 60 W.
    > Była to cewka zasilana z sieci. Może przy prądzie stałym są lepsze efekty?

    Bo hamulec szynowy działa na nieco większą skalę - najpierw następuje
    opuszczenie tej płozy na szynę - to już powoduje pewne hamowanie - a
    potem przez elektromagnes płynie prąd - na mój gust jest tam kilkaset
    amperów, co przy 600 V swoje daje. Nawet 10 kW a 60 W to jest jednak
    różnica.

    --
    Grzexs