  • 1. Data: 2011-03-29 17:43:53
    Temat: Klej na filc,płyn traserski itd
    Od: "Psot" <p...@T...pl>

    Mam starą tarczę polerską fi 250 ze śladami oklejenia proszkiem ściernym.
    Chciałbym ją zregenerować , ale nie wiem jak.Jakie kleje są używane do tych
    celów?.W sieci znalazłem, że syntetyczne, ale to dla mnie za mało
    informacji.Czy ktoś zna dokładnie metody oklejania tarcz?Jednostkowe
    egzemplarze.
    A przy okazji: Znacie jakiś prosty przepis na płyn do trasowania? W sieci są
    po kilkadziesiąt złotych,do użytku domowego trochę drogo...
    Psot

  • 2. Data: 2011-03-29 21:10:50
    Temat: Re: Klej na filc,płyn traserski itd
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Psot" <p...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > A przy okazji: Znacie jakiś prosty przepis na płyn do trasowania? W sieci
    > są po kilkadziesiąt złotych,do użytku domowego trochę drogo...

    Ten płyn traserski to szelak rozpuszczony w spirytusie
    z dodatkiem fuksyny jeśli chcesz mieć kolor czerwony.
    Zamiast fuksyny może być dodatek ultramaryny jeśli
    chcesz mieć kolor niebieski.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 3. Data: 2011-04-04 12:45:14
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Psot <p...@T...pl> napisał(a):

> [...]
    > celów?.W sieci znalazłem, że syntetyczne, ale to dla mnie za mało
    > informacji.Czy ktoś zna dokładnie metody oklejania tarcz?Jednostkowe
    Klej kostny na ciepło. Smaruje się ciepłym klejem tarczę i obtacza w pojemniku
    z korundem.

  • 4. Data: 2011-04-11 15:06:13
    Od: "Psot" <p...@T...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > z dodatkiem fuksyny jeśli chcesz mieć kolor czerwony.
    > Zamiast fuksyny może być dodatek ultramaryny jeśli

    Kupiłem szelak nieodwoskowiony w sklepie z drewnem i w sklepie chemia
    gospodarcza"ultramaryna". Szelak radzono mi rozpuścić w denaturacie 1:1 i
    odcedzić osad z dna. Natomiast nie jestem pewien barwnika.Nigdzie po
    sklepach nie słyszeli o takich cudach jak barwniki do spirytusu. Ultramaryna
    którą kupiłem coś mi się wydaje, że służy do "wybielenia firanek" [?]..Nie
    za bardzo rozumiem co ma wspólnego barwnik niebieski do wybielania firanek i
    nie do końca rozumiem co oznacza pojęcie "ultramaryna"...jeśli ma
    wybielać...Niespecjalnie to-to się rozpuszcza w denaturacie i jakieś grudki
    czuję... Ogólnie jestem w fazie testowania proporcji i sposobów ale cieńko
    to czuję bo efekty mizerne.Jakieś uwagi?

    Psot

  • 5. Data: 2011-04-11 15:32:05
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

> [...]
    > denaturacie i jakieś grudki czuję... Ogólnie jestem w fazie testowania
    > proporcji i sposobów ale cieńko to czuję bo efekty mizerne.Jakieś uwagi?

    Ja Cię najmocniej przepraszam, ale odpisałem dość
    bezmyślnie ze starego "Poradnika narzędziowca".
    To tam jest żródło mojego błędu. Ultramaryna to
    barwnik MINERALNY i nie rozpuszcza się w spirytusie
    ale w wodzie.

    Wybielanie ultramaryną polega na krótkim moczeniu
    prania w rozpuszczonej w wodzie ultramarynie
    i dokładnym wypłukaniu. Na praniu pozostaje
    lekkie błękitne zabarwienie dające złudzenie
    większej bieli.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 6. Data: 2011-04-11 19:17:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Apr 2011 17:06:13 +0200, Psot wrote:
> [...]
    >odcedzić osad z dna. Natomiast nie jestem pewien barwnika.Nigdzie po
    >sklepach nie słyszeli o takich cudach jak barwniki do spirytusu.

    Nie kombinuj, denaturat jest zabarwiony :-P

> [...]
    >za bardzo rozumiem co ma wspólnego barwnik niebieski do wybielania firanek i
    >nie do końca rozumiem co oznacza pojęcie "ultramaryna"...jeśli ma

    zolty kolor zmieszany z niebieskim daje bialy.
    Jak firanki zzolkly to je trzeba zaniebieszczyc.

    >Niespecjalnie to-to się rozpuszcza w denaturacie i jakieś grudki
    >czuję...

    Prawdziwa Ultramaryna sie w niczym nie rozpuszcza
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ultramarine

    Ale co ty kupiles to nie mam najmniejszego pojecia.

    >Ogólnie jestem w fazie testowania proporcji i sposobów ale cieńko
    >to czuję bo efekty mizerne.Jakieś uwagi?

    Bylo kupic gotowy plyn traserski :-P

    atrament zwykly (do pior)
    atrament do drukarek

    farby akwarelowe mozesz przetestowac

    apteka - moze jeszcze sprzedaja gencjane/fiolet
    pl.wikipedia.org/wiki/Fiolet_krystaliczny

    http://www.henglewscy.com.pl/mod_catalog3/view/319.h
    tml

    bejce spirytusowe http://www.farby.com.pl/info/6.html

    J.

  • 7. Data: 2011-04-12 00:59:56
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > farby akwarelowe mozesz przetestowac
    >
    > apteka - moze jeszcze sprzedaja gencjane/fiolet
    > pl.wikipedia.org/wiki/Fiolet_krystaliczny

    Kombinujecie jak koń pod górę. Do tego kiedys używałem jakiegoś prostego
    związku miedzi. Stalowa powierzchnia się zwyczajnie miedziowała. Na miękkich
    metalach takich jak aluminium widać bez żadnego malowania. Teraz używam
    czarnego markera. Malowanie ma znaczenie drugorzędne. Trzeba umieć trafić w
    przecięcie dwóch rys. Przy trasowaniu potrzebny jest dobry cyrkiel, rysik
    traserski, punktak i liniał a nie super farba.

  • 8. Data: 2011-04-12 15:16:07
    Od: "Psot" <p...@T...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > przecięcie dwóch rys. Przy trasowaniu potrzebny jest dobry cyrkiel, rysik
    > traserski, punktak i liniał a nie super farba.

    Nie wiem kto "...jak koń pod górę .." Ja po prostu potrzebuję wiedzy na ten
    temat, oraz płynu. Nie będę przynudzał dlaczego. A co do powyższego. Ten
    związek to siarczan miedzi.Nie interesuje mnie bo nie mogę sobie najczęściej
    pozwolić na miedziowanie detalu. Co potem z tym zrobisz aby mieć "czysty"
    detal ? Na Al widać twierdzisz? A jeśli nie możesz sobie pozwolić na
    głębokie zarysowanie to też widać? Poza tym jeśli masz kuuuupę lat, okulary
    jak denka od musztardówki i to jeszcze cylindryczne , oraz progresywne i
    wada wzroku od komputera -oko źle reaguje na małe kontrasty? To też dobrze
    widzisz te rysy w słabym świetle? A jeśli do tego masz trafić w punkt z dużą
    dokłądnością to dalej tak twierdzisz? Marker nie jest rozwiązaniem.Spróbuj
    10 płytek o powierzchni 100x100 na których masz sporo kształtów zamalować w
    całości markerem...
    Ja do trasowania używam również płyty traserskiej , wysokościomierza
    traserskiego,płytki wzorcowe,... itd itd ;}

    Psot

  • 9. Data: 2011-04-12 15:32:12
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Apr 12, 4:16 pm, "Psot" <p...@T...pl> wrote:
    > Ja po prostu potrzebuj wiedzy na ten
    > temat, oraz p ynu. Nie b d przynudza dlaczego

    Poprzynudzaj, moze uda sie wymyslic metode nietypowa. Co bys
    powiedzial na zastosowanie papieru do nanoszenia kalkomanii na
    koszulkach przy pomocy zelazka? Zreszta jak sie da na plytach CD
    drukowac bezposrednio, to moze i na Twoich plytkach by sie dalo? Poza
    tym ludzie graweruja laserowo, glebokosc tej grawerki moze byc
    dowolnie mala. Poza tym jest trawienie chemiczne, elektrochemiczne,
    jakie tam jeszcze chcesz. Tyle ze my tu nie mamy szklanych kul i nie
    wiemy czego tak naprawde potrzebujesz...

    Konrad

  • 10. Data: 2011-04-12 18:51:55
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Psot <p...@T...pl> napisał(a):

> [...]
    > Ja do trasowania używam również płyty traserskiej , wysokościomierza
    > traserskiego,płytki wzorcowe,... itd itd ;}

    Szukasz dziury w całym. Do katalogu utrudnień dołóż jeszcze krasnale szczające
    do mleka. Jak taka ofiara jesteś to zanieś na laser. W łodzi ostatnio płacilem
    20 groszy za wpalenie i 70 groszy za metr cięcia. Pliki przsłąłem netem. Przy
    takich cenach nie warto punktaka w rękę wziąć. Co teraz wymyślisz. ze na wsi
    50 kilometrów od najbliższego kiosku Ruchu mieszkasz?