  • 1. Data: 2010-12-07 15:26:51
    Temat: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też mają problemy z
    odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
    U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
    zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili
    już było ok.
    W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.

    Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że "zimowe" - z BP.

  • 2. Data: 2010-12-07 15:26:57
    Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-12-07 15:26, Przemolo pisze:
    > U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
    > zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili
    > już było ok.

    sprawdź świece żarowe.

    --
    krzyziek82

  • 3. Data: 2010-12-07 15:30:42
    Od: Karolek <d...@o...pl>

> [...]
    > W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
    >
    > Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że "zimowe" - z BP.

    Sprawdz swiece zarowe na poczatek, bo takie odpalanie nie jest normalne.

    --
    Karolek

  • 4. Data: 2010-12-07 15:32:00
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
    >
    > Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że "zimowe" - z BP.

    mam (chyba) ten sam silnik w kijance i przy -20 nie było problemu, z tym że
    ja BP podziękowałem już kilka lat temu. może tu tkwi przyczyna? :)

  • 5. Data: 2010-12-07 15:38:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
    >
    > Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że "zimowe" - z BP.

    Ceed crdi - 4 zima i żadnych problemów, pali od pierwszego strzału, nawet
    przy -25.
    Świece nieruszane.

    Spróbuj przed odpaleniem kilka razy przekręcić kluczyk off-on, żeby
    powtórnie uruchomić podgrzewanie świec.
    Jeśli to pomoże, to winne raczej świece.

  • 6. Data: 2010-12-07 16:14:16
    Od: AL <a...@s...tam>

    Przemolo pisze:
> [...]
    > W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
    >
    > Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że "zimowe" - z BP.

    objaw 1: "chodził nierówno po odpaleniu" - czyli pewnie nie od razu na
    wszystkie cylindry -> sprawdz świece żarowe

    objaw 2: "3-5 razy kręcić rozrusznikiem przed zapaleniem" -> paliwo musi
    byc zassane (nie wiem, czy masz gumowa gruszke-pompke do recznego
    zaciagniecia paliwa - jesli tak to sprawdz czy po podpompowaniu zaskoczy
    od razu) -> sprawdz wode w filtrze paliwa - sposc to co tam jest - od
    spodu filtra znajdziesz tzw.kranik.

    3. dolej depresatora do paliwa

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 7. Data: 2010-12-07 17:40:26
    Od: "marek" <s...@o...pl>

> [...]
    > byc zassane (nie wiem, czy masz gumowa gruszke-pompke do recznego
    > zaciagniecia paliwa - jesli tak to sprawdz czy po podpompowaniu zaskoczy

    w kaman rejlu to chyba nie?

  • 8. Data: 2010-12-07 18:38:39
    Od: w_wi <s...@o...eu>

    W dniu 2010-12-07 17:40, marek pisze:

    > w kaman rejlu to chyba nie?

    chyba tak

  • 9. Data: 2010-12-07 19:35:45
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik Przemolo napisał:
> [...]
    > W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
    >
    > Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że "zimowe" - z BP.

    A jaki masz olej, bo w tej temperaturze może mieć konsystencje masła i
    stąd duże opory przy rozruchu.
    Po pierwsze nie wszędzie olej dochodzi i silnik pracuje "na sucho",
    dodatkowo hydrauliczne regulowanie luzu zaworów(zakładam, że ten silnik
    je ma) też nie działa w początkowej fazie w 100% i to też może być powód
    nierównej pracy.

  • 10. Data: 2010-12-07 20:11:00
    Od: AL <a...@s...tam>

    marek pisze:

    > w kaman rejlu to chyba nie?

    twierdza, ze jednak jest (przyklad z HDI):

    nie wiem jak w i30

    --
    pozdr
    Adam (AL)