  • 1. Data: 2010-12-07 16:05:11
    Temat: Problem z obrotami na zimnym silniku
    Od: "R." <z...@...pl>

    Witam,

    Co może być przyczyną, że mi mocno skoczyły obroty po odpaleniu na
    zimnym silniku? Wiem, że jest ssanie, ale w listopadzie jak było +10 to
    obroty skakały do 1800-2000, a teraz przy mrozie to i 2800rpm się trafi.
    Jak silnik się rozgrzeje wszystko wraca do normy.

    Laguna 1.6 16V, rocznik 2000.

    R.

  • 2. Data: 2010-12-07 16:30:56
    Temat: Re: Problem z obrotami na zimnym silniku
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    normalne

  • 3. Data: 2010-12-07 16:43:09
    Od: Dominik <d...@g...com>

    W dniu 2010-12-07 16:30, Michał Gut pisze:
    > normalne
    2k obrotów ?

    DW

  • 4. Data: 2010-12-07 17:45:41
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Dominik" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    > 2k obrotów ?

    Ja miałem maks 1,5k rpm, ale coś pamitęam że kiedyś widziałem równe 2k w
    innym samochodzie w czasie bardzo dużego mrozu. Jeżeli tak jest przez
    dłuższą chwilę a nie cały czas to jest ok moim zdaniem.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 5. Data: 2010-12-07 19:21:55
    Od: "Max_P" <M...@x...pl>

    Użytkownik "R." <z...@...pl> napisał w wiadomości

    > Laguna 1.6 16V, rocznik 2000.

    Niestety, auto jest na F, wiele nie da sie zrobić.

    --
    Max

  • 6. Data: 2010-12-07 20:28:50
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > 2k obrotów ?

    tak
    jak jest mroz jak cholera u mnie w starym punciaku potrafi poleciec pod
    zdaje sie 2500

    diesel klekoce sobie normalnie niezaleznie od temperatury
    benzyna pracuje zaleznie od temperatury.
    dopokui nie nabierze temperatury to trzyma wysokie obroty

  • 7. Data: 2010-12-07 20:40:05
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:idm1tk$cpb$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

> [...]
    > benzyna pracuje zaleznie od temperatury.
    > dopokui nie nabierze temperatury to trzyma wysokie obroty

    wg mnie 2500-2800 obr/min to zdecydowanie za duzo nawet jak na "ssanie"
    Moze po prostu jest zepsute i daje ile wlezie, zamiast lekko podnieśc
    obroty?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 8. Data: 2010-12-07 21:10:54
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    nie sadze bo zapala od dotkniecia jak jest siarczysty mroz rzedu -20 stopni
    i natychmiast wchodzi na takie obroty. popracuje tak chwile - z minute i
    zaczyna stopniowo redukowac.

    przy takich szybkoobrotowych silnikach malych pojemnosci to chyba normalne.
    zobacz jak zapala tico. nawet jak jest cieplo to obroty ma bardzo wysokie

  • 9. Data: 2010-12-07 21:47:44
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:idm4cg$d2f$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> [...]
    >
    > przy takich szybkoobrotowych silnikach malych pojemnosci to chyba
    > normalne. zobacz jak zapala tico. nawet jak jest cieplo to obroty ma

    mnie to sie kojarzy z czinkłeczento i zaciagnietym na maks ssaniem.
    Ja bym takiego auta nie zdzierzyl.
    Chwilowo mam 1,6 benzyne i po odpaleniu wchodzi na ok1,2kRPM i doslownie po
    sekundzie schodzi do ok800
    2,5-2,8kRPM na zimny, niesmarowany byt dobrze silnik zaraz po uruchomieniu
    to wg mnie przegiecie.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 10. Data: 2010-12-07 21:54:00
    Od: Dominik <d...@g...com>

    W dniu 2010-12-07 20:28, Michał Gut pisze:

> [...]
    > benzyna pracuje zaleznie od temperatury.
    > dopokui nie nabierze temperatury to trzyma wysokie obroty

    W mojej benzynowej Cordobie, zanim się nagrzeje to 1,2k obrotów, nie 2,8k...

    DW