  • 1. Data: 2018-04-26 07:59:18
    Temat: I stal sie CUD :-)
    Od: p...@g...com

    http://wyborcza.pl/7,155287,23321290,bosch-uratuje-s
    ilniki-diesla-przelomowa-technologia-niemieckiego.ht
    ml

  • 2. Data: 2018-04-26 08:08:17
    Temat: Re: I stal sie CUD :-)
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > http://wyborcza.pl/7,155287,23321290,bosch-uratuje-s
    ilniki-diesla-przelomowa-technologia-niemieckiego.ht
    ml

    Wklej moze caly artykul, bo sie otwiera tylko polowa...

    Pzdr

  • 3. Data: 2018-04-26 09:02:46
    Od: p...@g...com

    https://www.pb.pl/nowy-system-boscha-moze-uratowac-d
    iesle-911450

  • 4. Data: 2018-04-26 13:55:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-26 o 09:02, p...@g...com pisze:

    > https://www.pb.pl/nowy-system-boscha-moze-uratowac-d
    iesle-911450

    Pytanie jakie będą niepublikowane ograniczenia tego systemu.
    Obowiązek przejechania po zapaleniu minimum stu kilometrów
    w celu wypalenia tych tlenków w wydechu?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2018-04-26 14:20:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 26 Apr 2018 08:08:17 +0200, miumiu

    > Wklej moze caly artykul, bo sie otwiera tylko polowa...

    Same ogólniki. To już lepsze:
    https://youtu.be/pCr6bjQMrgU

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2018-04-26 14:22:01
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-04-26 o 13:55, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Obowiązek przejechania po zapaleniu minimum stu kilometrów
    > w celu wypalenia tych tlenków w wydechu?

    Jakie wypalanie?
    Tlenki azotu są trującymi gazami, które powstają na skutek bardzo
    wysokiej temperatury spalania w komorze diesla, gdy azot z powietrza
    ulega "spaleniu" mimo, że w niższych temperaturach niechętnie łączy się
    z tlenem.
    Widać opracowali metodę obniżenia temperatury spalin w jakimś
    newralgicznym dla procesu powstawania tlenków miejscu diesla.
    I silnik po prostu nie będzie ich wytwarzał, także w czasie od startu do
    zgaszenia. :-)

  • 7. Data: 2018-04-26 14:43:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-26 o 14:22, t-1 pisze:

> [...]
    > newralgicznym dla procesu powstawania tlenków miejscu diesla.
    > I silnik po prostu nie będzie ich wytwarzał, także w czasie od startu do

    Gratuluje wzroku. Ja dziwnym trafem nie widzę tego co ty i się
    zastanawiam nad konsekwencjami używania takiego silnika.
    Wszak problemów z DPFem też nikt nie widział, niektórzy
    nawet do dzisiaj go nei zauważają i przekonują że nie istnieje. :-)

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2018-04-26 15:55:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przy okazji wieksza sprawnosc silnika wysokopreznego wynika z wyzszej temperatury
    spalania. Jak obniza sprawnosc to po co dizle jak benzynowe beda takie same sprawne?
    Z obnizeniem temperatury problemu nie ma zadnego. W czasie II Wojny Swiatowej niemcy
    uzywali w niektorych samolotach silnikow wysokopreznych. Do obnizenia temperatury i
    zwiekszenia mocy wykorzystywali dodatkowy wtrysk wody. Znane sa rozwiazania w ktorych
    kazdy cylinder po trzech cyklach wtrysku paliwa dostawal czwarty wtrysk z wody. Nie
    weszly do powszechnego uzycia bo nie dali sobie rady z korozja.

  • 9. Data: 2018-04-27 16:00:27
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
> [...]
    > rozwiazania w ktorych kazdy cylinder po trzech cyklach wtrysku paliwa
    > dostawal czwarty wtrysk z wody. Nie weszly do powszechnego uzycia bo nie

    A co z roztworem mocznika, czyli AdBlue powszechnie stosowanym?

  • 10. Data: 2018-05-06 22:42:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-27 o 16:00, Pszemol pisze:

    > A co z roztworem mocznika, czyli AdBlue powszechnie stosowanym?

    Zabawa w kotka i myszkę.

    Nikt normalny przecież nie pozwoli sobie na użytkowanie takiego g....