  • 11. Data: 2019-04-11 15:28:28
    Temat: Re: I wychodzi szydlo z worka
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-11 o 14:37, z pisze:

    > Masz na myśli że ci obecni  u władzy jakoś specjalnie wiodą prym na tym
    > odcinku?

    Prym na punkcie wyników z mandatów to akurat wiedli ci politycy
    odsunięci aktualnie od koryta.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2019-04-11 18:19:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.04.2019 o 09:57, T. pisze:

> [...]
    > przeliczają na liczbę mieszkańców. Nie ma w artykule słowa na temat:
    > - jaka była liczba zarejestrowanych samochodów w lutym i rok wcześniej,
    > - jaka była liczba osób posiadających prawo jazdy w lutym i rok wcześniej
    > - jakie było natężenie ruchu międzynarodowego i jak przyczyniło się do
    > liczby wypadków (np. okazuje się, że proporcjonalnie najwięcej wypadków
    > śmiertelnych powodują kierowcy samochodów ciężarowych - w stosunku do
    > liczby pojazdów poruszających się na drodze) - założę się, że jakiś
    > udział w tych wypadkach to kierowcy "tirów" i obcokrajowcy.

    I co od lat spadało, aż nagle zaistaniały jakieś nadzwyczajne okoliczności?

    Shrek

  • 13. Data: 2019-04-11 18:28:00
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 11 kwietnia 2019 11:19:53 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:

    > I co od lat spadało, aż nagle zaistaniały jakieś nadzwyczajne okoliczności?

    Zabawie sie w adwokata szatana.
    Skad zalozenie ze trend musi byc utrzymywany dlugofalowo?
    Bylo dobrze i sie skonczylo.
    Moze ludzie zaczeli biedowac na oponach?
    A moze troche auta pognily i czesciej sie w nich ginie?
    https://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/67/przyszlosc-
    polskich-warsztatow.html
    Tu dane stare w 2012 wiek to bylo 9 lat (wg intercarsu). Teraz sie wspomina o 13
    latach.

    Zbyt czesto uznaje sie trend za pewniak a zycie pokazuje czasem ze pewne czynniki sa
    naprawde decydujace.

  • 14. Data: 2019-04-11 18:46:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.04.2019 o 18:28, s...@g...com pisze:

    > Zabawie sie w adwokata szatana.
    > Skad zalozenie ze trend musi byc utrzymywany dlugofalowo?

    Musieć nie musi, ale powinien - gonimy Europę i wiadomo, że nie ma
    żadnych fundamentalnych przeszkód, żeby go zachować - co więcej mamy
    jeszcze dużo do gonienia.

> [...]
    polskich-warsztatow.html
    > Tu dane stare w 2012 wiek to bylo 9 lat (wg intercarsu). Teraz sie wspomina o 13

    Akurat stan techniczny to jest w statystykach pomijalny. I myslę, że
    dużo się w tym nie mylą - znaczy nie o rząd wielkości - a tyle by trzeba
    żeby coś znacząco w statystykach zamieszać. Jeśli chodzi o resztę to
    akurat nawet wzrost średniego wieku o 4 lata dalej jest na plus -
    wypadły samochody z ABSem wpadły z ESP. Dalej na plus.

    Shrek

  • 15. Data: 2019-04-11 20:44:57
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-04-11 o 18:28, s...@g...com pisze:

> [...]
    polskich-warsztatow.html
    > Tu dane stare w 2012 wiek to bylo 9 lat (wg intercarsu). Teraz sie wspomina o 13

    W 2012 dziewięciolatek miał 2 poduszki powietrzne, w 2019 trzynastolatek
    ma już 7 poduszek. Gdyż od w okolicach 2003 roku siedem poduszek zaczęło
    być standardem. Więc ofiar powinno być mniej.

  • 16. Data: 2019-04-11 20:49:10
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-04-11 o 12:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > A co sie tak naprawde zmieniło w tym roku?
    > Bo ja widze dwie zmienne:
    > - napływ kierowców z ukrainy (czy raport mowi o ich udziale w wypadkach?)
    > - strajk policji?
    >
    > Bo chyba nie sadzisz ze nagle zmniejszyła sie ilosc km przejezdzanych na
    > drogach?

    No właśnie tego nie podają...
    Napiszę CI, jak może wyglądać interpretacja statystyk.
    Swego czasu wprowadzono u nas obowiązek używania świateł przez cały rok
    w porze dnia. No i po roku ze statystyk wynikało, że liczba wypadków nie
    spadła, więc to wszystko zawracanie głowy. Tak wynikała prosta analiza
    statystyk.
    Ale dokładna już nieco inaczej.
    Ze statystyk usunięto liczbę wypadków od października do marca, kiedy
    ten obowiązek był i tak wcześniej.
    Potem usunięto wypadki w porze nocnej, no bo i tak w nocy świateł się używa.
    I to co zostało porównano z poprzednim rokiem, czyli wypadki w porze
    dnia w okresie od marca do października. Wyszło, że liczba wypadków
    spadła o ok. 17%.
    Dlaczego zatem summa summarum liczba wypadków w ciągu całego roku się
    nie zmieniła? Znów przyjrzano się bliżej wynikom i okazało się, że te
    17% mniej to jednocześnie 17% więcej wypadków w nocy - głównie młodzież
    wracająca z dyskotek. Ale przy takim pobieżnym spojrzeniu wychodziło, że
    obowiązek świecenia nic nie wniósł...
    Mam wrażenie, że dokładnie podobnie jest z tym wzrostem wypadków -
    pomijając, że akurat odchylenie 4% to może być jednorazowy wyskok, bo
    była ładna pogoda i ludzie gazowali. Ale dokładnej analizy nie ma. Jeśli
    np. w tym czasie wzrosła liczba samochodów i posiadaczy prawa jazdy, to
    być może jest tu prosta zależność liniowa - skoro jest więcej, to i
    więcej wypadków.
    T.

  • 17. Data: 2019-04-11 23:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

> [...]
    > ma. Jeśli np. w tym czasie wzrosła liczba samochodów i posiadaczy
    > prawa jazdy, to być może jest tu prosta zależność liniowa - skoro

    Tyle ze liczba samochodów wczesniej tez rosła...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 18. Data: 2019-04-12 09:49:03
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-04-11 o 23:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > Tyle ze liczba samochodów wczesniej tez rosła...

    Też racja.
    Ja mam taką teorię, że np. w miastach - im więcej samochodów, tym mniej
    poważnych wypadków, a więcej stłuczek, Bo się nie ma jak rozpędzić w
    tłoku... :-)
    T.

  • 19. Data: 2019-04-12 12:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > Też racja.
    > Ja mam taką teorię, że np. w miastach - im więcej samochodów, tym
    > mniej poważnych wypadków, a więcej stłuczek, Bo się nie ma jak
    > rozpędzić w tłoku... :-)

    To chyba tak nie działa.
    Tłok jest na kilku procentach ulic i tylko przez dwie-trzy h dziennie,
    reszta jest w miare przejezdna, a te korki dodatkowo powoduja ze dzis
    probuje nadrobic.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 20. Data: 2019-04-12 13:19:33
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-04-12 o 12:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Tłok jest na kilku procentach ulic i tylko przez dwie-trzy h dziennie,
    > reszta jest w miare przejezdna, a te korki dodatkowo powoduja ze dzis

    Dużo poważnych wypadków w miastach jest w nocy, gdy jest pusto i każdy
    jedzie na maksa, często olewając czerwone na skrzyżowaniach.