  • 1. Data: 2008-03-02 17:09:09
    Temat: IPv6, Interface Identifier, Universal/Local bit
    Od: "Marcin Szewczyk, Wodny" <w...@g...pl>

    Nie znalazłem w Internecie omówienia tej kwestii. Mam nadzieję, że nie
    odbiegam od tematyki grupy.

    Chodzi mi o część adresu IPv6, gdzie wykorzystywany jest Interface
    Identifier. W przypadku Ethernetu jest to fabryczny MAC karty.

    Pojawia się kwestia bitu Universal/Local. W MACu modyfikuje się drugi
    bit najstarszego oktetu.

    Z listy OUI widzę, że jeśli jakaś firma zarejestrowała się z bitem 1 na
    w/w pozycji, to jednocześnie posiada id. z bitem 0.

    Jest jeden wyjątek:
    02C08C (base 16) 3COM CORPORATION
    00C08C (base 16) PERFORMANCE TECHNOLOGIES, INC.

    To jakieś niedopatrzenie?

    No i jak ma się sprawa w przypadku, kiedy producent posiada oba
    warianty? Jest zobligowany do niewypuszczenia 2 kart różniących się
    tylko tym bitem?

    --
    Marcin Szewczyk, Wodny
    http://wodny.org

  • 2. Data: 2008-03-02 17:54:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marcin Szewczyk, Wodny" <w...@g...pl> writes:

> [...]
    >
    > Jest jeden wyjątek:
    > 02C08C (base 16) 3COM CORPORATION
    > 00C08C (base 16) PERFORMANCE TECHNOLOGIES, INC.

    To w ogole bardzo dziwne. Mialem wrazenie, ze IEEE moze przydzielac
    OUI (oraz IAB i OUI-36) tylko takie, w ktorych bity I/G oraz w
    szczegolnosci U/L sa wyzerowane. Innymi slowy, pozostale adresy nie
    naleza do IEEE i nie moga byc przez nich przydzielone.

    Adresy "local" naleza do uzytkownika, ten moze je przydzielac dowolnym
    urzadzeniom wedlug swojego widzimisie.
    W moim przekonaniu wszelkie "rejestracje", w ktorych ustawiony jest
    bit "local", mozna o kant d* potluc.

    > No i jak ma się sprawa w przypadku, kiedy producent posiada oba
    > warianty?

    Nie moze "posiadac" tego drugiego.

    > Jest zobligowany do niewypuszczenia 2 kart różniących się
    > tylko tym bitem?

    Oczywiscie, tzn. po prostu nie moze wypuszczac kart z ustawionym bitem
    "local".
    --
    Krzysztof Halasa