  • 11. Data: 2024-05-10 10:12:09
    Temat: Re: IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 09.05.2024 o 18:34, J.F pisze:
    > Ale "nam zbudowali", czy "sobie zbudowali"?

    Fabryka stałaby w Polsce i produkowała samochody. (Smart czy Volvo tylko
    w innej budzie)

    Ważne to zwłaszcza w perspektywie ZAPÓR CELNYCH które UE nakłada na
    CHIŃCZYKÓW
    A do tego te samochody są już nie tylko tańsze od niemieckich ale i LEPSZE

    Podaj jakiś powód aby to ZAORAĆ

    Przecież konkurencja jest DOBRA i obniża ceny a chodzi o to żeby jeździć
    ekologicznymi elektrykami ;-)

  • 12. Data: 2024-05-10 17:01:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 May 2024 10:12:09 +0200, _Master_ wrote:

> [...]
    > CHIŃCZYKÓW
    > A do tego te samochody są już nie tylko tańsze od niemieckich ale i LEPSZE

    Ale co chcesz zaorać - tzw "fabrykę", gdzie jeszcze las rośnie,
    czy "projekt polskiego samochodu elektrycznego Izera" ?

    > Przecież konkurencja jest DOBRA i obniża ceny a chodzi o to żeby jeździć
    > ekologicznymi elektrykami ;-)

    Wymien obecnych producentów samochodów.
    Jakoś mało ich - trzeba być dużym koncernem i produkować miliony,
    inaczej się bankrutuje.
    Małe fabryczki nie mają szans. Trzeba będzie dopłacać, dopłacać, a i
    tak w końcu padnie.

    Ale ... to było w czasach spaliniaków, może się mylę, i w elektrykach
    tak się da. Może Morawiecki to wizjoner.
    W koncu Muskowi się udało.

    Tylko jakoś dziwnie wydaje mi się, ze jak kupimy (drogi) projekt, i
    będziemy produkować z importowanych części, to znów nie zarobimy.
    Już tam sobie Geely tak wyliczy, żeby na tym nie stracic.

    A jak Chinczyk chce ominąć cła i otworzyc fabrykę/montownię w Polsce,
    to zapraszamy gorąco. Tylko żadna Izera nie jest do tego potrzebna.

    Ale tu niestety Chinczyk ma wybór, wybierze unijny kraj najlepszy dla
    siebie :-)

    J.

  • 13. Data: 2024-05-10 17:15:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 May 2024 10:07:11 +0200, _Master_ wrote:

    > To Polska nie ma już gonić zachodu i nie brać z niego przykładu?
    > Niemcy dotują swoje fabryki i dbają aby miały gdzie sprzedawać.
    >
    > Przy okazji:
    > Euro 2012 to było 40% jednorocznego budżetu polski w tamtych czasach

    Zdecydowanie nie. Chyba, ze podasz jakieś liczby.
    Ewentualnie - to na drogi, które i tak powinny zostać zbudowane.
    I jeszcze - tyle kosztowały, czy tyle miały kosztować, ale połowa
    spadła z planu?

    Bo stadiony ... Wocław musiał zapłacic miliard za stadion.
    25% budżetu miasta.
    W zamian uzyskał obwodnicę autostradową za 3 mld,
    i kilka dróg S wartych jeszcze więcej mld.
    Które raczej i tak by powstały za centralne pieniądze, ale później.

    Teraz stadion kosztuje miasto ~50mln rocznie,
    choc to chyba w dużej częsci spłata pożyczki, bo tego 1mld przecież
    miasto nie miało.

    Dodatkowo 21 mln na KS Śląsk ... no ale powiedzmy, że część
    mieszkańców sobie tego życzy ...

    > CPK to 18% obecnego rocznego budżetu Polski.
    > Pinindzy ni ma i nie bedzie ;-)

    Ale czy CPK ma sens?

    J.

    P.S.
    https://gazetawroclawska.pl/wroclaw-znow-dolozy-do-m
    iejskich-spolek-lacznie-ponad-80-milionow-zlotych-na
    jwiecej-otrzymaja-slask-i-stadion-miejski/ar/c1-1820
    1443

    "4 100 000 zł - dopłaty dla Budimex Parking zgodnie z umową koncesji
    oraz umową wsparcia projektu budowy parkingu wielopoziomowego przy
    budynku Hali Stulecia.

    k*, a ja z tego mam drogi parking i zakaz parkowania w szerszej
    okolicy, i/lub drogą strefę parkingową.

  • 14. Data: 2024-05-10 19:01:17
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 10.05.2024 o 17:15, J.F pisze:
    > Zdecydowanie nie. Chyba, ze podasz jakieś liczby.

    Twierdzisz że KŁAMIĘ? ;-)

  • 15. Data: 2024-05-10 19:02:43
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 10.05.2024 o 17:15, J.F pisze:
    > Ewentualnie - to na drogi, które i tak powinny zostać zbudowane.
    > I jeszcze - tyle kosztowały, czy tyle miały kosztować, ale połowa
    > spadła z planu?

    Tory kolejowe i tak miałby być zbudowane
    Nie doszukuj się różnic bo Ci wyjdzie że Euro2012 to bardziej były
    igrzyska dla gawiedzi niż CPK a jednak wydano kasiorę.

  • 16. Data: 2024-05-10 19:04:26
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 10.05.2024 o 17:01, J.F pisze:
    > Ale co chcesz zaorać - tzw "fabrykę", gdzie jeszcze las rośnie,
    > czy "projekt polskiego samochodu elektrycznego Izera" ?

    O masz. To się już nie pokłócimy bo Tusk NIE ZAORAŁ IZERY ;-)

    https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-przel
    om-w-sprawie-izery-jest-pozwolenie-na-budowe-fabryki
    ,nId,7502254#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_c
    ampaign=chrome

    Teraz będziesz chwalił projekt jako przyszłościowy, rozwojowy i
    popychający naprzód elektryfikację?

    BUAAAACHACHAAAAA ;-)

  • 17. Data: 2024-05-10 19:19:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > inaczej się bankrutuje.
    > Małe fabryczki nie mają szans. Trzeba będzie dopłacać, dopłacać, a i

    Dokładnie tak.
    Właśnie zbankrutował (kolejny raz) Fisker, mimo wsparcia przez arabski
    kapitał.

    A auto już miał, produkował i było całkiem fajne.
    Na pewno lepsze od Izery nawet w planach.
    A i tak nie wydolił.

    To ciężki kawałek chleba, a sposób w jaki działają dyletanci przy
    Izerze, jasno wskazuje że tego nie ogarną.
    Nawet jak zrobią samochód, to nie ogarną jego wyceny, sprzedaży, serwisu itd

    Lepiej od razu zmienić to na montownię Geely, ale na jego koszt w całości.
    Jak im nie wyjdzie, to nie będziemy stratni (a na razie w Europie
    chińczykom nie wychodzi, zwłaszcza jeśli nie mają znanej i starej marki).

    Węgry właśnie dostały (szansę) na kolejną fabrykę chińskich elektryków,
    to my też możemy taką mieć.

  • 18. Data: 2024-05-11 09:54:41
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 10.05.2024 o 19:19, Cavallino pisze:
> [...]
    > kapitał.
    >
    > A auto już miał, produkował i było całkiem fajne.
    > Na pewno lepsze od Izery nawet w planach.

    Facet miał wyjątkowego pecha ale jego upadek zwieńczył jakiś jutuber
    który testował elektryki tylko że te DROŻSZE i wyszło mu że to BADZIEWIE

  • 19. Data: 2024-05-11 17:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik _Master_ ...@...pl ...

    > CPK to 18% obecnego rocznego budżetu Polski.

    Kosztorys juz teraz wynosił 200mld a wiadomo ze juz jest nieaktualny.
    Budzet to cos 600 z kawałkiem.
    Jak ci wyszło 18%?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

  • 20. Data: 2024-05-11 20:50:12
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 11.05.2024 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik _Master_ ...@...pl ...

    > Kosztorys juz teraz wynosił 200mld a wiadomo ze juz jest nieaktualny.
    > Budzet to cos 600 z kawałkiem.
    > Jak ci wyszło 18%?

    680 i z każdym rokiem ROŚNIE i jest prywatny inwestor

    Skoro budowaliśmy stadiony na piłkę kopaną to dlaczego nie wybudować 12
    co do wielkości lotniska?

    Tak czy siak argument kosztowy lezy i KWICZY

    18% podałem za Stanowskim. Tak wiem to ZAJADŁY PISOWIEC ;-)