  • 1. Data: 2010-01-14 22:05:17
    Temat: Ibiza 2002 - opinie
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl>

    Witam
    Mam możliwość kupna Seata Ibizę, rocznik 2002, silnik 1.4 benzyna, 75 KM.
    3-drzwiowy.
    Przebieg ~25 tys. km - więcej stał w garażu, niż jeździł :-) (sprawdzone
    źródło, dobry znajomy ojca, starszy spokojny pan)
    Wspomaganie, abs, jakieś radyjko, poduszki, immobilizer, alarm... nie
    pamiętam co jeszcze. Największy minus: brak klimy. Cena ~15k PLN.
    Jakie są Wasze opinie? Jak ze spalaniem? Jak z awaryjnością? Jak z dostępem
    do części i kosztami napraw? Jak się to_to trzyma drogi?
    Podpowiecie co nieco? Warto kupować?

  • 2. Data: 2010-01-14 22:21:19
    Temat: Re: Ibiza 2002 - opinie
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mójnick@box43.pl>

    Robert pisze:
> [...]
    > Jakie są Wasze opinie? Jak ze spalaniem? Jak z awaryjnością? Jak z
    > dostępem do części i kosztami napraw? Jak się to_to trzyma drogi?

    A która to buda? II FL czy już III?
    Jak II FL to imho trochę dużo za auto bez klimy.
    Jak III to cena z kolei całkiem fajna.
    Ale ja osobiście auta bez klimy juz nie kupię.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

  • 3. Data: 2010-01-15 08:11:25
    Od: "Robert" <a...@p...pl>

    "Marcin "Kenickie" Mydlak" napisał:
    > A która to buda? II FL czy już III?
    > Jak II FL to imho trochę dużo za auto bez klimy.
    > Jak III to cena z kolei całkiem fajna.

    To rzekomo ta III generacja (jeszcze go nie widziałem na oczy).
    Inna rzecz: chyba w 2002 już nie robiono tej "starej" budy?

    > Ale ja osobiście auta bez klimy juz nie kupię.

    No to mnie najbardziej zniechęca.
    Czy warto w ogóle myśleć o "wbudowaniu" klimy?
    Zakładam, że robi sie takie rzeczy (zupełny laik samochodowy ze mnie), tylko
    czy uzyskuje się znośny efekt? I jakie ewentualnie byłyby koszty wstawienia
    klimy?
    (chociaż to temat mniej istotny (ta klima) - bardziej ciekawią mnie opinie o
    samym autku)

  • 4. Data: 2010-01-15 10:39:52
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Robert pisze:

    > To rzekomo ta III generacja (jeszcze go nie widziałem na oczy).
    > Inna rzecz: chyba w 2002 już nie robiono tej "starej" budy?

    > No to mnie najbardziej zniechęca.
    > Czy warto w ogóle myśleć o "wbudowaniu" klimy?
    Wbudowanie klimy to koszt około 5000-7000 zł za nową
    lub też można taniej z rozbitego auta wyciągnąć ale nigdy nie wiadomo w
    jakim stanie jest ta klima.
    > Zakładam, że robi sie takie rzeczy (zupełny laik samochodowy ze mnie),
    owszem robi się ale nieczęsto ze względu na koszt a napewno nie robi się
    w samochodzie za 15.000
    > tylko czy uzyskuje się znośny efekt? I jakie ewentualnie byłyby koszty
    > wstawienia klimy?
    j/w
    > (chociaż to temat mniej istotny (ta klima) - bardziej ciekawią mnie
    > opinie o samym autku)
    To jednak tylko seat.... mam co do nich mieszane uczucia (testowane 3
    ibizy 2 cordoby i 1 leon ) każdy miał coś co mnie zniechęcało na 100%

    Ibizy - twarde zawieszenie które naprawdę dostaje w d.. na naszych
    drogach, niewygodne jak cholera fotele, nieodłączne wrażenie że coś jest
    nie tak. Plastiki tragedia, awarie włączników wycieraczek i kierunkowskazów.

    Cordoba - nowa - awarie wtryskiwaczy, klimy i piasty. - być może to taki
    egzemplarz się trafił poza tym plastiki karygodne. Skandalicznie mało
    miejsca na tylnych siedzeniach. wrażliwa na jakość paliwa.
    Beznadziejne fotele w długiej trasie dające w d..

    druga Cordoba - namiętne awarie mechanizmów wycieraczek przednich

    Leon - awaria ECU i immobilisera - w oby dwóch przypadkach laweta

  • 5. Data: 2010-01-15 13:19:55
    Od: "Robert" <a...@p...pl>

    "szymo" napisał:
> [...]
    > drogach, niewygodne jak cholera fotele, nieodłączne wrażenie że coś jest
    > nie tak. Plastiki tragedia, awarie włączników wycieraczek i

    Cholerka... a było już tak piknie.
    Raczej negatywnych opinii nie dostawałem (tam, gdzie zadawałem pytania) a tu
    masz ci los :[
    Będę sie musiał mocno przyjrzeć temu autku, bo jeśli rzeczywiście takie
    twarde i plastiki nędzne, to nie wygląda to zbyt różowo...

  • 6. Data: 2010-01-15 13:33:48
    Od: "drill" <d...@g...pl>

    > To jednak tylko seat.... mam co do nich mieszane uczucia (testowane 3
    > ibizy 2 cordoby i 1 leon ) każdy miał coś co mnie zniechęcało na 100%

    ja mam raczej pozytywne wrazenia jesli chodzi o ibize III... silnik moze i
    mulowaty ale to tylko 75KM... czesci i naprawy tanie... wykonanie wnetrza
    raczej lepsze niz gorsze... zawieszenie precyzyjne jak na klase malych autek
    do miasta, precyzyjny system zmiany biegow... JEDYNE co bardzo mocno mnie
    razilo to bardzo malo przestrzeni na tylnej kanapie na ktorej na szczescie
    tylko raz musialem jechac... no ale z drugiej strony jak juz pisalem to
    segment malych autek wiec czego oczekiwac wiecej jesli idzie o przestronnosc
    wnetrza...

    jesli egzemplarz faktycznie z tak malym przebiegiem to sprawdz jego stan,
    porownaj z cenami rynkowymi i kup... wstawienie klimy z jakiegos "rozbitka"
    to nie klopot... koszt okolo 2000zl zalezy gdzie kupisz i czy sam
    zalozysz...

    pzdr

  • 7. Data: 2010-01-15 13:43:32
    Od: "Robert" <a...@p...pl>

    "drill" napisał:
    > ja mam raczej pozytywne wrazenia jesli chodzi o ibize III...

    Czyli jak widać zdania są różne. Nie pozostaje nic innego, jak samemu się
    przekonać ;-)

    > silnik moze i mulowaty ale to tylko 75KM...

    Mam obecnie Corsę z silnikiem 1.0 (do tego klima! ;) ), moc ~54KM, więc mam
    nadzieję, że pozytywnie odczuję nieco większą moc.

    Dzięki za odpowiedź
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-01-15 14:33:03
    Od: szymo <s...@w...pl>

    > Czyli jak widać zdania są różne. Nie pozostaje nic innego, jak samemu
    > się przekonać ;-)

    To fakt bardzo dużo zależy od egzemplarza szczególnie w tej marce - jak
    widzisz kolega raczej bardziej pozytywnie nastawiony do seata niż ja.

    No nie jest tak źle z tym 75konnym benzyniakiem. Naprawdę widywałem
    paskudniejsze. Tu akurat osiągi są całkiem całkiem jeśli chodzi o
    przyspieszenie.

    > Mam obecnie Corsę z silnikiem 1.0 (do tego klima! ;) ), moc ~54KM, więc
    > mam nadzieję, że pozytywnie odczuję nieco większą moc.

    łomatko to te 1.0 z klimą sprzedawali też ??? kurka człowiek się uczy
    całe życie. Ale jak podjeżdżasz pod górkę to klimę trza wyłączyć co ? :)

    PS. miałem kumpla co w seicento miał klimę - jakaś promocja była to żeby
    podjechać pod górkę musiał ją wyłączać :):)

  • 9. Data: 2010-01-15 14:50:16
    Od: Krzysztof Kop <2...@w...pl>

    In article <hipn68$akq$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    "Robert" <a...@p...pl> wrote:

    > "szymo" napisa˝:

    Mam taka od 5 lat. Fotel rzeczywiscie niewygodny jak cholera w trasie,
    plecy mi zaczybaja wysiadac po 150 km (mam 2 m wzrostu). Zawiecha
    twarda. Zadnych awarii poza ABSem (nie wiem co, jezdze z niedzialajacym
    jzu drugi miesiac). Przez te 5 lat zrobilem 75 tys, tylko czyszczona
    przepustnica a mam ja od nowosci. Ogolnie ok.

    kris

  • 10. Data: 2010-01-15 15:36:41
    Od: "Robert" <a...@p...pl>

    "szymo" napisał:
> [...]
    > PS. miałem kumpla co w seicento miał klimę - jakaś promocja była to żeby
    > podjechać pod górkę musiał ją wyłączać :):)

    Heheh
    U mnie podobnie :-)
    Podczas jazdy, jak się człek rozbuja, to nie jest źle. Przy włączonej klimie
    dało się utrzymać prędkość około 130-140 (póki się nie pojawiało żadne
    wzniesienie ;) )
    Oczywiście w mieście, gdy trzeba się szybko włączyć do ruchu, o włączaniu
    klimy nie było mowy ;)