    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Idealny LCD
    Date: Tue, 20 Jan 2009 23:37:21 +0100

    ...ja takiego nie mam... ale ciekawi mnie na ile jest bliski ideałowy
    względem reszty monitorów.

    Po pierwsze taki link:

    http://www.lagom.nl/lcd-test/

    W każdym kroku jest opisane dokładnie co, dlaczego, z czego wynika,
    czasem jak skalibrować konkretną wadę itd. No i przede wszystkim
    ślicznie pokazuje jak monitory bardzo idealne nie są ;)

    Jak ktoś chce się uczciwie podzielić wynikami to poniżej wypisuję
    wszystkie dane do uzupełnienia:

    1. Contrast (gdzie rozróżniacie kolory - numery od-do)
    a) niebieski
    b) zielony
    c) turkusowy
    d) czerwony
    e) fioletowy
    f) żółty
    g) szary

    2. Display settings - czyli to co w ramce

    3. Clock and phase:
    Powino wyjść jak na przykładzie z dołu nr 3. Każdy inny jest zły rzecz
    jasna. Trójkę się da poprawić raczej.

    4. Sharpness
    Tu obrazek ma się zlać w plamę :)

    5. Gamma calibration
    - wszystko powinno się zlewać w 2.2 - jeśli nie to gdzie zlewa?

    48% czerwony
    48% zielony
    48% niebieski
    25% zielony
    25% szary
    10% zielony
    10% szary

    6. Black level - ktore bloczki jesteście w stanie od siebie odróżnić?

    7. White saturation - tak samo tylko biały.

    8. Gradient (banding) - gładko, kreski czy schodki?

    9. Inversion (pixel-walk) - ok, czy widać "chodzące piksele"

    10. Response time

    a) Quick response time check
    idealnie zero wartości: -120,-60,-25,-10,0,10,25,60,120

    b) Response time test - ghosting

    c) Input lag test

    11. Viewing angles:

    a) "Lagom" angle test