  • 1. Data: 2023-12-05 17:07:11
    Temat: Ile było dni bez ...
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    Nie wiem ile było dni bez ... ubezpieczenia, ale naliczyło 3 miesiące :-)

    Hehe,

    Okazało się, że z rok nie płaciłem ubezpieczenia z czego 3 miesiące w
    tym roku. Oczywiście nie omieszkali nie zwrócić się o zapłatę. Ale ...
    to auto inne.

  • 2. Data: 2023-12-05 17:45:12
    Temat: Re: Ile było dni bez ...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Dec 2023 17:07:11 +0100, io wrote:
> [...]
    >
    > Okazało się, że z rok nie płaciłem ubezpieczenia z czego 3 miesiące w
    > tym roku. Oczywiście nie omieszkali nie zwrócić się o zapłatę. Ale ...

    Jakie inne?

    Jesli na jakims aucie zaplaciles całą składkę za OC, to OC przedłuża
    sie na kolejny rok automatycznie. Pozostaje tylko zapłacic.

    Jesli nie zapłaciłes, w kolejnym roku nie przedłuża sie automatycznie
    ... i nalezy ci sie kara z UFG.
    Ktora się własnie podniosła.

    J.

  • 3. Data: 2023-12-05 21:48:43
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-12-05 o 17:45, J.F pisze:
    > Jesli na jakims aucie zaplaciles całą składkę za OC, to OC przedłuża
    > sie na kolejny rok automatycznie. Pozostaje tylko zapłacic.

    STARY numer

    Kupujesz auto. Jeździsz na ubezpieczeniu poprzedniego właściciela.
    Przychodzi termin a ono się nie przedłuża.

    PZU np. Czeka Rok i robi windykację ostatniej też nie zapłaconej raty
    przez sąd elektroniczny ;-) "Zapłacone na 100"

    Takie dziadowskie złodziejstwo oczywiście zgodnie z prawem ;-)

  • 4. Data: 2023-12-05 22:07:35
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 05.12.2023 o 17:45, J.F pisze:

    > Jakie inne?

    Spojrzyj sobie do dowodu rejestracyjnego co tam masz.

> [...]
    > sie na kolejny rok automatycznie. Pozostaje tylko zapłacic.
    >
    > Jesli nie zapłaciłes, w kolejnym roku nie przedłuża sie automatycznie

    No ale kiedy pojazd zmienia właściciela to ubezpieczenie nie przedłuża
    się. Trzeba zawrzeć nową umowę. Jak masz kilka takich samych to może się
    pop...

    > Ktora się własnie podniosła.

    Kara zależy od rodzaju pojazdu. Jak jest 'auto inne' to nie jest
    specjalnie duża :-)

    Coś z półtorej roku jeździłem bez ubezpieczenia :-)

  • 5. Data: 2023-12-05 22:28:33
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 05.12.2023 o 21:48, _Master_ pisze:

> [...]
    > przez sąd elektroniczny ;-) "Zapłacone na 100"
    >
    > Takie dziadowskie złodziejstwo oczywiście zgodnie z prawem ;-)

    Ale gdzie to złodziejstwo? Sprzedający może wprowadzić w błąd
    kupującego, że kolejna rata jest zapłacona, gdy naprawdę nie jest i
    wtedy oczywiście trzeba ją zapłacić bo ubezpieczyciel odpowiadał a
    sprzedający odpowiada za to, że deklarował nieprawdę a nie że coś ukradł.

    Czym innym jest zwykłe niezawarcie nowej umowy po upływie starej w
    związku ze zmianą właściciela. Do tego ubezpieczyciel nic nie ma bo
    nowej umowy nie zawarł ani stara nie przedłużyła się. Ma UFG, który
    uczynił sobie biznes ze ściągania opłat za niepłacone okresy. Nieważne,
    że np żadnej szkody nie było, opłata i tak należy się. Kwota zależy od
    długości braku ubezpieczenia i rodzaju pojazdu. Jak ktoś nie ubezpieczył
    to powinien zrobić to 2-go dnia roku by zminimalizować opłatę, która
    jest liczona w roku w którym wykryto brak ubezpieczenia. I to tak czy
    siak jest złodziejstwo skoro nie zależy od szkody ani tego czy
    właściciel jest winny niezapłaceniu, znaczy się obłożnie chorzy też
    płacą. W UFG pracuje podobne ścierwo jak w służbach, więc szansy na
    uniknięcie opłaty nie ma, sąd nie decyduje.

  • 6. Data: 2023-12-05 22:42:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 05.12.2023 o 22:28, io pisze:

> [...]
    > to powinien zrobić to 2-go dnia roku by zminimalizować opłatę, która
    > jest liczona w roku w którym wykryto brak ubezpieczenia. ...

    Znaczy się powinien ubezpieczyć i od razu zapłacić opłatę UFG.

  • 7. Data: 2023-12-06 09:24:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Dec 2023 22:07:35 +0100, io wrote:

    > Spojrzyj sobie do dowodu rejestracyjnego co tam masz.

    Ale co mam miec?

    > No ale kiedy pojazd zmienia właściciela to ubezpieczenie nie przedłuża
    > się. Trzeba zawrzeć nową umowę.

    Trzeba.
    Kupiłes i nie zawarłeś?

    > Jak masz kilka takich samych to może się pop...

    Może. Trzeba pilnować.
    Kalendarzyk sobie założyc, albo do mubi zadzwonić.

    > Kara zależy od rodzaju pojazdu. Jak jest 'auto inne' to nie jest
    > specjalnie duża :-)
    >
    > Coś z półtorej roku jeździłem bez ubezpieczenia :-)

    Nie ma sie co smiac.
    Teraz zapłacisz za gapiostwo, i ciesz się, ze tak mało, bo mogles miec
    wypadek i teraz płacic miliony za koszty leczenia i rentę.

    J.

  • 8. Data: 2023-12-06 17:14:20
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 06.12.2023 o 09:24, J.F pisze:

    > Ale co mam miec?

    Rodzaj pojazdu.

    > Trzeba.
    > Kupiłes i nie zawarłeś?

    > Może. Trzeba pilnować.
    > Kalendarzyk sobie założyc, albo do mubi zadzwonić.

    Trzeba wpisać do tego kalendarzyka.

    > Nie ma sie co smiac.
    > Teraz zapłacisz za gapiostwo, i ciesz się, ze tak mało, bo mogles miec
    > wypadek i teraz płacic miliony za koszty leczenia i rentę.

    Nonsens. Mogłem rowerem jeździć bez żadnego ubezpieczenia to i Twizy mogłem.

  • 9. Data: 2023-12-06 18:17:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 17:14:20 +0100, io wrote:

    > Rodzaj pojazdu.

    > Trzeba wpisać do tego kalendarzyka.

    Trzeba.

    > Nonsens. Mogłem rowerem jeździć bez żadnego ubezpieczenia to i Twizy mogłem.

    A to twizy numery rejestracyjne ma?
    To chyba ma obowiązek ubezpieczenia OC.

    Zreszta jak na rowerze groźny wypadek spowodujesz, to też mozesz
    płacić duzo.

    J.

  • 10. Data: 2023-12-06 20:16:51
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 06.12.2023 o 18:17, J.F pisze:

    > A to twizy numery rejestracyjne ma?
    > To chyba ma obowiązek ubezpieczenia OC.

    Bez związku. Pisałeś o braku ubezpieczenia. Do tego opłata UFG nie
    chroni od regresu.

    > Zreszta jak na rowerze groźny wypadek spowodujesz, to też mozesz
    > płacić duzo.

    Więc skoro rowerem się dało bez ubezpieczenia to Twizy też się da.