  • 41. Data: 2020-01-08 12:27:51
    Temat: Re: Ile czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa?
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On Saturday, December 14, 2019 at 2:44:21 AM UTC+1, osobliwy nick wrote:
> [...]
    liczbami (domyślnie implementuje arytmetykę modulo 2^32 albo 2^64)

    > To duża wada, bo ja bardzo często pracuję na dużych liczbach. Aczkolwiek są
    biblioteki przeznaczone dla większych liczb. Tyle, że już ich instalacja była tak
    zniuansowana, że jak robiłem to te kilka lat temu, to mnie przerosła.

    Polecam boosta. Ma i włąsną implementację, i wtyczkę do GMP.
    GMP jest najszybsze, ale jak samo mówisz, upierdliwe.
    Boost opakowuje to, żę uzywa się tego jak każdej innej zmiennej liczbowej.

    Jeśli chcesz kalkulator, mozesz zaintereoswać się pari/GP.
    To i bibliotego (w tym dużo teorioliczbowych procedur)
    i kakulator (taki w linii poleceń).
    Mathematica też ma swoje zalety. Ale to znów nauka jeszcze innego podejścia.

    dobrych materiałów dydaktycznych, a do tego wspiera od razu arytmetykę o dowolnej
    precyzji oraz liczby wymierne.

    > Pierwsze słyszę o tym języku.

    To waraicja na temat Scheme. A ten z kolei to Lisp.
    ))))))))

    > Poza użytecznością do moich zastosowań, tak sobie myślę, że fajnie by było jednak
    mimo wszystko, aby był to język, który mógłby się przydać również gdzieś indziej, w
    szczególności na rynku pracy. Czy Racket stwarza opcje znalezienia po tym pracy,
    zakładając, że po kilku latach przygody z nim zacząłbym myśleć o jakichś zleceniach?

    Python chyba będzie bardziej uniwersalny. Ale mniej ładny;)

    pzdr
    bartekltg