  • 11. Data: 2019-04-17 11:28:23
    Temat: Re: Ile naprawde jezdza TIR-y
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup
    > ... ale GPS ?
    >125 kmh zapierdalal belg scania i to z naczepa a nie samym koniem we
    >Francji.
    >darlem za nim sprinterem przez jakis czas. ale odpadlem bo spalanie
    >to wtedy byl powazny problem i szkoda mi bylo przepalu + on na
    >bramkach przechodzil na jakims zdalnym ustrojstwie a ja nie. to
    >ostatecznie mnie pokonalo.
    >ale szok pozostal.
    >tyle tylko ze to bylo juz z 15 lat temu.

    15 lat temu, to mogla byc ciezarowka sprzed 25 czy 30 lat.
    W 1989 tez wymagano ogranicznikow ?

    J.

  • 12. Data: 2019-04-17 14:28:32
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    lat temu.

    > 15 lat temu, to mogla byc ciezarowka sprzed 25 czy 30 lat.
    > W 1989 tez wymagano ogranicznikow ?
    wymagano.
    zapewne jednak kary byly ze tak powiem do przejscia...
    obecnie to chyba odsiadka by byla za takie cos.
    albo sprawa byla poza wszelka obliczalnoscia wlacznie z tym ze kierowca
    zwariowal lub cos sie stalo....
    ktos bliski umierajacy w szpitalu, takie tam.

  • 13. Data: 2019-04-17 16:55:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup
    >wymagano.
    >zapewne jednak kary byly ze tak powiem do przejscia...

    Zapewne.
    Byc moze dlatego, ze ograniczniki byly mniej precyzyjne, albo czesto
    wcale ich nie bylo, bo stare ciezarowki mialy mala moc i szybko nie
    potrafily ... ale to juz raczej nie w 1989.

    >obecnie to chyba odsiadka by byla za takie cos.
    >albo sprawa byla poza wszelka obliczalnoscia wlacznie z tym ze
    >kierowca zwariowal lub cos sie stalo....
    >ktos bliski umierajacy w szpitalu, takie tam.

    To tlumaczyloby przekroczenie dopuszczalnej predkosci, ale nie
    ingerencje w samochod znoszaca ograniczenie.
    Kierowca w zasadzie nawet nie powinien wiedziec jak to wylaczyc ... bo
    i nie powinno sie dac wylaczyc.

    J.

  • 14. Data: 2019-04-17 17:43:57
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 17 kwietnia 2019 09:57:33 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > wcale ich nie bylo, bo stare ciezarowki mialy mala moc i szybko nie
    > potrafily ... ale to juz raczej nie w 1989.

    Heh, przypomnialo mi to rozmowe z ojcem.
    On jezdzil kamazem, tym dlugasnym.
    http://www.lubus.info/images/stories/artykuly/kamaz/
    x2.jpg

    I mowil ze z wjazdu do czestochowy (pod linia wysokiego napiecia) to juz 45 minut do
    domu mial.

    A ja stamtad osobowka jechalem jakas godzine.

    I po paru razach jak mi nijak wyjsc 45 minut nie chcialo to zapytalem:
    -Ojciec, ale ty tam wiele skrzyzowan ze swiatlami nie miales po drodze w tamtych
    czasach?
    -No pare ich tam bylo.
    -No to nie mogles jechac 90!
    -Nieeee, jechalem ile tylko to auto umialo.

    :)

    Lata 80-te...