  • 1. Data: 2011-07-18 08:07:15
    Temat: Ile za utrzymanie kilometra światłowodu
    Od: Krzysztof Dermont <k...@o...pl>

    Witam,
    pytanie może nie do końca na miejscu, ale ciekaw jestem waszych opinii.
    Ile może wynosić miesięczna stawka ryczałtowa za utrzymanie linii
    światłowodowej (za 1km) + za gotowość 24/7/365 do interwencji w razie
    awarii.

    pozdr.
    Krzysztof Dermont

  • 2. Data: 2011-07-18 21:23:24
    Temat: Re: Ile za utrzymanie kilometra światłowodu
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-07-18 10:07, Krzysztof Dermont pisze:
> [...]
    > Ile może wynosić miesięczna stawka ryczałtowa za utrzymanie linii
    > światłowodowej (za 1km) + za gotowość 24/7/365 do interwencji w razie

    Co znaczy za utrzymanie? Pilnowanie, że leży/wisi i nikt nie uciął, czy
    oddanie w najem włókien/lambdy? Gotowość będzie najdroższa. Cena za
    włókna zdecydowanie zależy od miejsca, relacji, długości. Może to być 50
    zł za km, może być 500 zł za 40cm przekrosu w 'strategicznym' miejscu.

    --
    Ślązak

  • 3. Data: 2011-07-19 10:46:53
    Od: Krzysztof Dermont <k...@o...pl>

    Tomasz Śląski pisze:

    > Co znaczy za utrzymanie? Pilnowanie, że leży/wisi i nikt nie uciął, czy
    > oddanie w najem włókien/lambdy?
    Chodzi o pilnowanie, chuchanie i roczne przeglądy

    > Gotowość będzie najdroższa.
    No właśnie o tą gotowość chodzi, konserwacja to z tego co się
    orientowałem jakieś 50 zł za 1 km.
    Jak jest to odcinek 100 km, to za 5k zł i bez opłaty za gotowość jakoś
    się wychodzi na swoje, ale jak jest to 1km to 50 zł wydaje się być kwotą
    śmiesznie niską.

    pozdr.
    Krzysztof Dermont

  • 4. Data: 2011-07-19 16:07:00
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Krzysztof Dermont" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jak jest to odcinek 100 km, to za 5k zł i bez opłaty za gotowość jakoś się
    > wychodzi na swoje, ale jak jest to 1km to 50 zł wydaje się być kwotą

    A na czym polega konserwacja kabla światłowodowego?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 5. Data: 2011-07-21 10:04:18
    Od: Krzysztof Dermont <k...@o...pl>

    yabba pisze:
    > A na czym polega konserwacja kabla światłowodowego?

    Z zasadzie to bardziej chodzi i konserwację kanalizacji teletechnicznej,
    w której jest kabel światłowodowy, czyli przede wszystkim:
    1. otwarcie wszystkich studzienek kanalizacyjnych, tak aby w razie
    awarii nie trzeba było mocować się z zakleszczonymi pokrywami
    studzienek, albo co gorsza, szukać studzienki która zarosła trawą lub
    została zasypana piaskiem,
    2. usuwanie ewentualnych uszkodzeń (rozkruszeń, zapadnięć) studni
    kanalizacyjnych,
    3. uzupełnianie uszczelnień, tak aby do przepustów nie dostawała sie
    woda czy gryzonie,
    4. dbanie nad czytelnością etykiet, tak aby w razie awarii nie
    zastanawiać się który to kabel jest którym,
    5. ewentualne poprawianie mocowań, tak aby uniemożliwić ewentualne
    przemieszczenie się kabla, które może doprowadzić do niebezpiecznego
    zmniejszenia promienia zgięcia,

    Teoretycznie jest trochę roboty, co do praktyki, to bywa różnie.

    pozdr.
    Krzysztof Dermont

  • 6. Data: 2011-07-21 10:04:41
    Od: Krzysztof Dermont <k...@o...pl>

  • 7. Data: 2011-07-21 13:27:25
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

> [...]
    > zmniejszenia promienia zgięcia,
    >
    > Teoretycznie jest trochę roboty, co do praktyki, to bywa różnie.

    Raczej nie ma to zastosowania jeżeli kabel znajduje się np w kan. TPSA lub
    innej obcej.
    Takie "utrzymanie" to przede wszystkim gotowośc do usuwania awarii w
    określonym czasie (na ogól kilka/kilkanaście godzin). A konserwacja, itp. to
    oddzielny temat, oddzielnie fakturowany.