  • 1. Data: 2017-02-02 19:29:28
    Temat: Implementacja tablicy haszującej w pliku
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Normalnie gdy jest w pamięci, liczę hasz, potem numer bucket.
    Czy capacity powinno być potęgą dwójki czy lepiej nie?
    gdy jest potęgą to mogę zamiast liczyć mod, liczyć:
    bucketIdx = hash & (Capacity-1);
    potem mam
    Bucket = record
    hash
    key
    value
    next -> Bucket
    end;
    hash, chyba niepotrzebne, potrzebne key, by sprawdzić czy to właściwa
    wartość dla value.
    Ale jest lista next->next->next->Bucket
    Jak to będzie w pliku? Musiał by być wskaźnik na inne miejsce tablicy i
    ruch głowicy a to miejsce będzie na końcu pliku? Jak działać gdy ilość
    elementów zmieni się znacznie?
    Plik miałby capacity+reszta rekordów?

  • 2. Data: 2017-02-02 19:31:51
    Temat: Re: Implementacja tablicy haszującej w pliku
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 02.02.2017 o 19:29, Borneq pisze:
    > Plik miałby capacity+reszta rekordów?

    jest jakaś metoda matematycznej statystyki oszacować ile będzie ta
    reszta? Na przykład gdy capacity=ilość elementów, wtedy ile będzie
    pustych i ile będzie w tym samym kubełku?

  • 3. Data: 2017-02-03 09:46:06
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 02.02.2017 o 19:29, Borneq pisze:
    > Normalnie gdy jest w pamięci, liczę hasz, potem numer bucket.

    tablica hash pozwala na lokalizację obiektu, ale nie na wyświetlenie ich
    w kolejności, jak indeks będący tablicą posortowaną.

  • 4. Data: 2017-02-04 16:33:24
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Friday, February 3, 2017 at 9:46:07 AM UTC+1, Borneq wrote:

    > tablica hash pozwala na lokalizację obiektu, ale nie na wyświetlenie ich
    > w kolejności, jak indeks będący tablicą posortowaną.

    Tak, ale są wyjątki od tej reguły. Gdy np. chcesz w hashtable
    przechowywać maksymalnie 100 unikalnych liczb z przedziału od 0 do
    1000. Wtedy jako hash bierzesz po prostu wartość tej liczby i
    możesz wyświetlić w kolejności - ale to szczególny przypadek.
    Generalnie gdy przechowujesz małe liczby w hash-table, rzędu M*N,
    gdzie N to rozmiar tablicy, możesz wyświetlić je posortowane w
    M przebiegach tablicy lub w M przebiegach danych - zależy od typu
    tablicy. Pewnie istnieją jeszcze inne szczególne przypadki które
    umożliwiają wyświetlenie danych przechowywanych w hash-table w
    kolejności sortowania.