  • 11. Data: 2019-12-17 14:46:56
    Temat: Re: Inpost
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 grudnia 2019 08:01:06 UTC+1 użytkownik tck napisał:

    > Zdarza mi się odbierać jednorazowo z paczkomatu kilka paczek, zdarzyło
    > się, że 2 czekały w wybranym paczkomacie a 2 pojechały do innego
    > sąsiedniego ze względu na brak miejsca- i tu mnie dziwi dlaczego Inpost
    > nie wprowadzi "mechanizmu konsolidacji" czyli spakować kilka paczek do
    > jednego odbiorcy do jednej skrytki.

    Technicznie trudne
    W przypadku paczki nadawanej do paczkomatu odbiorcą jest paczkomat
    Na takiej etykiecie nawet nie ma nazwiska odbiorcy(przynajmniej przy etykietach
    allegro paczkomaty inpost)
    Czyli kurier ładujący paczkomat nie jest w stanie zidentyfikować że dane np dwie
    paczki sąą dla jednego odbiorcy.

  • 12. Data: 2019-12-17 14:53:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 grudnia 2019 09:21:50 UTC+1 użytkownik Big Jack napisał:

    > A tam nie ma. Posunęli się jeszcze dalej, o czym chyba na którejś grupie
    > pisałem. W dużym skrócie: moją paczkę jakiś tuman włożył do skrytki
    > razem z paczką przypadkowej osoby, którą szczęśliwie okazała się córka
    > sąsiada. Złożyłem reklamację, ale jakaś durna biurwa z InPostu ją
    > odrzuciła twierdząc, że to błąd paczkomatu [sic!]. Cyce mi opadły

    Pomyłki się zdążają
    Zauważ że na etykietach niekoniecznie są nadrukowane dane nadawcy.
    Więc w sytuacji o której piszesz musiała zajść ewidentna pomyłka
    Nie wyobrażasz chyba sobie że kurier mający w aucie 100 paczek ma je posegregowane
    adresami i jak widzi ten sam adres to wkłada do jednej skrytki.
    On szczytuje kod paskowy i paczkomat otwiera odpowiednią skrytkę
    A pomyłki bywają bo jak okaże się że skrytka za mała to powinien ją zamknąć i kliknąć
    na wyświetlaczu aby paczkomat otworzył większą
    Więc pomimo tego że proces jest dość dobrze zautomatyzowany pomyłki zdarzyć się mogą.

  • 13. Data: 2019-12-17 14:54:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Technicznie trudne
    >W przypadku paczki nadawanej do paczkomatu odbiorcą jest paczkomat
    >Na takiej etykiecie nawet nie ma nazwiska odbiorcy(przynajmniej przy
    >etykietach allegro paczkomaty inpost)

    Hm, musialbym odszukac, ale chyba jest.
    Jak nie imie i nazwisko, to e-mail czy nr telefonu.

    >Czyli kurier ładujący paczkomat nie jest w stanie zidentyfikować że
    >dane np dwie paczki sąą dla jednego odbiorcy.

    Po numerze telefonu, ktory obowiazkowy.
    Ale przeciez to nie kurier ma robic, tylko jakis program zarzadzajacy
    ... kurierem :-)

    No chyba ze ... paczkomat ma komende "otworz wszystkie wolne", a potem
    kurier wsadza paczki, i skanuje jakis kod - gdzie wsadził.
    Ale kodow na szafkach nie ma.

    P.S. A tak swoja droga - co bysmy bez tych komorek zrobili.
    To jednak wygodne, ze mozna sms prosto do adresata wyslac ...

    J.

  • 14. Data: 2019-12-17 15:05:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 grudnia 2019 11:07:53 UTC+1 użytkownik Big Jack napisał:

    > No to zastanówmy się co miało większe prawdopodobieństwo się wydarzyć.
    > Złapanie co najmniej dwóch paczek dla oszczędzenia sobie chodzenia do
    > samochodu i bezmyślne wrzucenie dwóch do jednej skrytki, czy dwukrotne
    > otwarcie tej samej i również bezmyślne dorzucenie drugiej paczki?

    Twoim zdaniem co jest szybsze dla kuriera:
    -sczytywanie kodów i wkładanie przesyłek w skrytki które się otwierają po sczytaniu
    kodu czy
    -segregowanie w aucie paczek wg adresów, odbiorców itp i wkładania po 2 do jednej
    skrytki?

    Tylko kurier idiota wybrałby opcję drugą.

    > Ale nawet niechby to był błąd paczkomatu. InPost uchyla się od
    > odpowiedzialności za złe działanie swoich klamotów?? Ja myślę, że
    > InPost, której przedstawicielką była biurwa rozpatrująca reklamację,
    > doskonale wiedzą jak było. Nie od parady mają zamontowany monitoring.

    Ale co dla Ciebie za znaczenie czy był błąd paczkomatu czy kuriera?
    Reklamacje składasz na nieprawidłowe doręczenie a kto/co zawini Ciebie nie obchodzi

    > Ale lepiej z siebie zrobić kretynów, próbować go zrobić ze mnie i iść w
    > zaparte

    Ale z czym ida w zaparte?

    > niż zaspokajać moje roszczenia finansowe z którymi wystąpiłem w
    > złożonej reklamacji. A na to że biurwa była kretynką, to sama mi
    > dostarczyła dowód, bo w odpowiedzi na reklamację odniosła się do nie
    > mojego nr przesyłki.

    A po kiego od razu wyzwiska kierujesz pod adresem pracownicy?
    Nie rozpatrzyli reklamacji w terminie to sa na to konsekwencje które mogą ponieść
    Kwestia czy Tobie będzie się chciało czas tracić i temat drążyć.
    Tym bardziej że nie bardzo wiem co tu reklamujesz. Swoją paczkę przecież dostałeś. A
    że przy okazji wziąłeś nienależną Tobie przesyłkę to mozesz za to odpowiedzieć
    To mniej więcej tak jakbyś wziął z bankomatu banknoty które bankomat "wypluł" dla
    poprzedniego klienta ale ten roztargniony ich nie wziął i odszedł(takie sytuacje się
    często zdążają)

  • 15. Data: 2019-12-17 15:18:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 grudnia 2019 14:57:55 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Hm, musialbym odszukac, ale chyba jest.
    > Jak nie imie i nazwisko, to e-mail czy nr telefonu.

    W tym tygodniu nadałem 9 przesyłek allegro paczkomaty
    Na etykietach w miejscu "odbiorca" jest coś takiego:
    j...@a...pl i nr telefonu

    > Po numerze telefonu, ktory obowiazkowy.

    To pewnie by mógł ale szybciej przecież sczytywać kody i wkąłdac paczki do przegródek
    które się otwierają niż w aucie segregować wg nr tel.

    > Ale przeciez to nie kurier ma robic, tylko jakis program zarzadzajacy
    > ... kurierem :-)

    Widocznie prościej i szybciej jest każdą do osobnej skrytki
    Dla odbiorcy to tez żaden kłopot. Jedynie że musi dwa razy w aplikacje/wyświetlacz
    klikać. A przynajmniej jakiś log w systemie zostaje ze dwie przesyłki włożone/wyjęte.

    > No chyba ze ... paczkomat ma komende "otworz wszystkie wolne", a potem
    > kurier wsadza paczki, i skanuje jakis kod - gdzie wsadził.
    > Ale kodow na szafkach nie ma.

    Pomyśl zanim coś napiszesz
    Skąd wtedy paczkomat wiedziałby jaka paczka w której skrytce jest?

  • 16. Data: 2019-12-17 15:27:57
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    >
    > Zdarza mi się odbierać jednorazowo z paczkomatu kilka paczek, zdarzyło
    > się, że 2 czekały w wybranym paczkomacie a 2 pojechały do innego

    Wróciły by nazajutrz
    https://inpost.pl/pomoc-czym-jest-magazynowanie-pacz
    ek-w-paczkomatach-tymczasowych

  • 17. Data: 2019-12-17 15:37:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    >tel.

    >Widocznie prościej i szybciej jest każdą do osobnej skrytki

    Taki maja program od lat ... a zmiany kosztuja.

    >Dla odbiorcy to tez żaden kłopot. Jedynie że musi dwa razy w
    >aplikacje/wyświetlacz klikać. A przynajmniej jakiś log w systemie
    >zostaje ze dwie przesyłki włożone/wyjęte.

    Ale to jest problem dla Inpostu, ktoremu paczkomatow brakuje.
    A przez to problem dla klientow.
    Dwie paczki w jednym to zawsze jakas oszczednosc ... tylko czy duza
    ... czesto odbieracie dwie male paczki ?

    >Pomyśl zanim coś napiszesz
    >Skąd wtedy paczkomat wiedziałby jaka paczka w której skrytce jest?

    Kurier by recznym skanerem zeskanowal gdzie wsadzil.
    Chyba byloby troche szybciej niz biegac z jedna przesylka ... ale
    przeciez problemem sa klienci, co zwlekaja z odebraniem, a nie pare
    sekund pracy kuriera :-)

    J.

  • 18. Data: 2019-12-17 15:50:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 grudnia 2019 15:41:03 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale to jest problem dla Inpostu, ktoremu paczkomatow brakuje.
    Kilka dni w roku zapewne.

    > A przez to problem dla klientow.
    > Dwie paczki w jednym to zawsze jakas oszczednosc ... tylko czy duza
    > ... czesto odbieracie dwie male paczki ?

    Kilkanaście paczek miesięcznie odbieram i zdarza się ze odbieram dwie jednocześnie.

    > Kurier by recznym skanerem zeskanowal gdzie wsadzil.

    A widziałeś aby każda skrytka miała swój osobny kod kreskowy?

    > Chyba byloby troche szybciej niz biegac z jedna przesylka

    Nie byłoby szybciej bo musiałby dla każdej przesyłki dwa zczytania zrobic(nr
    przesyłki i nr skrytki) a tak jak jest teraz to jedno sczytanie robi i skrytka się
    otwiera.

    > przeciez problemem sa klienci, co zwlekaja z odebraniem,

    Ale dość szybko dostawiają nowe paczkomaty a te najbardziej obłożone wymieniają na
    większe. W mojej mieścinie w tym roku conajmniej podwoili ilość paczkomatów a
    paczkomat gdzie najczęściej odbieram 3 razy zmienili(każdy kolejny coraz wiekszy
    jest.
    > a nie pare sekund pracy kuriera :-)

    Jak obserwuję to tak z godzinę kurierowi schodzi opróżnienie i naładowanie paczkomatu

  • 19. Data: 2019-12-17 16:04:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 grudnia 2019 15:50:16 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    przesyłki i nr skrytki) a tak jak jest teraz to jedno sczytanie >robi i skrytka się

    Aczkolwiek teraz wymyśliłem że można by zrobić tak:
    - paczkomat na komendę "otwórz wszystkie wolne" wszystkie wolne otwiera
    -kurier bierze przesyłkę sczytuje jej kod, wkłada do skrzynki i skrzynkę zamyka a
    paczkomat wiedząc która skrzynka się zamknęła wiąże ją z konkretną przesyłka.
    Problem, tylko podczas wietrznych dni byłby
    Gadałem kiedyś z kurierem i mówi ze najgorzej jak on paczkę sczyta, skrzynka się
    otworzy, on nie zdąży paczki włożyć a wiatr skrzynkę zamknie.
    Na infolinie musi wtedy dzwonić i prosić o ponowne otwarcie skrytki.

  • 20. Data: 2019-12-17 16:48:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    Chyba najmniejszy problem dolozyc.

    ale wyciagnalby sobie skrzynke z przesylkami i nie musial po jednej
    biegac.

> [...]
    >skrzynkę zamyka a paczkomat wiedząc która skrzynka się zamknęła wiąże
    >ją z konkretną przesyłka. Problem, tylko podczas wietrznych dni byłby

    Tez na to wpadlem, ale te dni, no i zaleznosc czasowa ... wolalby
    jednak kod skrytki zczytac.
    A kontrola zamkniecia moglaby dodatkowo byc.