  • 1. Data: 2014-10-10 16:15:23
    Temat: Intel Underestimates Error Bounds by 1.3 quintillion
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    Jeśli coś implementuje CPU nie oznacza, że jest dobre:

    http://randomascii.wordpress.com/2014/10/09/intel-un
    derestimates-error-bounds-by-1-3-quintillion/

    w.

  • 2. Data: 2014-10-11 09:07:44
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu piątek, 10 października 2014 16:15:23 UTC+2 użytkownik Wojciech Muła napisał:
    > Jeśli coś implementuje CPU nie oznacza, że jest dobre:
    >

    > http://randomascii.wordpress.com/2014/10/09/intel-un
    derestimates-error-bounds-by-1-3-quintillion/

    kiedys (okolo 8-11-2012) byla o tym mowa, (choc nie pamietam czy na tej grupie, na
    pewno zadalem pytanie na stacku ) ja wlasnie dziwilem sie odwrotnej rzeczy tj temu
    czy naprawde sinus jest wyliczany tak gleboko.. (tak ze z tego punktu widzenia to
    intencja tego artykulu wyzej jest niewlasciwa nie odwrotnie), nie pamietam juz
    dokladnie z czego tu wynikalo to moje zdziwienie ale chyba z tego ze obliczanie
    takich rzeczy jest kosztujacym energie procesora wydatkiem a tak naprawde wyliczanie
    tych dalekich miejsc po przecinku moze byc (lub po prostu jest) zupelnie niepotrzebne
    czy tez moze raczej nienaturalne
    (byc moze nawet widzialem wtedy czemu jest nieotrzebne ale teraz juz nie pamietam
    tych kontekstow, pamietam tylko ze wydawalo mi sie to z jakichs powodow lekko
    absurdalne lub przynajmniej nieco watpliwe) - ale nieststy wiekszosc tych kontekstow
    wyleciala mi z glowy

  • 3. Data: 2014-10-13 21:16:53
    Od: firr <p...@g...com>

    w sumie mozna to pewnie 'uogolnic' do pojecia ekologicznego programowania tj takiego
    ktore nie liczy wiecej niz trzeba po to tylko by i tak odrzucac te wyniki

  • 4. Data: 2014-10-13 21:45:50
    Od: firr <p...@g...com>

    tak przy okazji to z ciekawostek dot intela
    znalazlem cos ciekawszego

    12. Intel

    Wartość marki: 34,2 mld dol.

    Miejsce w rankingu w 2013 r.: 9

    Spadek wartości: 8 proc.

    Firma ma ostatnio pod górkę, ponieważ światowa sprzedaż komputerów osobistych spada
    rok do roku o 4,4 proc. W odpowiedzi Intel postanowił zainwestować w inne branże:
    technologię chmury obliczeniowej, "internet rzeczy" i smartwatche.

    Według Interbrand był to ruch we właściwym kierunku, jednak Intel nadal ma problemy z
    zaistnieniem na rynku tabletów i smartfonów, zdominowanym przez jego konkurentów: ARM
    i Qualcomm.

    w tym samym rankingu

    7. Samsung

    Wartość marki: 45,5 mld dol.

    Miejsce w rankingu w 2013 r.: 8

    Wzrost wartości: 15 proc.

    Samsung wciąż jest głównym graczem na światowym rynku smartfonów, a w ubiegłym roku
    znacznie zwiększył swoja obecność również na rynku tabletów. Firma zainwestowała
    także w prace badawczo-rozwojowe, które pozwoliły jej zaoferować nowe produkty:
    zakrzywiony telewizor i okulary Samsung Gear VR.

    W 2013 r. Samsung wydał na marketing ponad 14 mld dol. To trzykrotnie więcej niż rok
    wcześniej i trzy razy więcej niż suma wydatków Microsoftu i Apple.

    5. microsoft

    Wartość marki: 61,2 mld dol.

    Miejsce w rankingu w 2013 r.: 5

    Wzrost wartości: 3 proc.

    Ostatnie 12 miesięcy było dla Microsoftu wyjątkowe. Nowy prezes Satya Nadella
    prowadzi firmę do przodu. Nadeszła era technologii mobilnych i chmur obliczeniowych.
    Aby zademonstrować nowa wizję, Microsoft kupił Nokię, zaprezentował w swoim systemie
    osobistego asystenta głosowego Cortana oraz kupił firmę Mojang - producenta gry
    Minecraft.

    4. IBM

    Wartość marki: 72,2 mld dol.

    Miejsce w rankingu w 2013 r.: 4

    Spadek wartości: 8 proc.

    Firma zainwestowała miliony dolarów w przejęcia innych podmiotów i prace
    badawczo-rozwojowe, dzięki którym w 2013 r. zdobyła najwięcej patentów w Stanach
    Zjednoczonych.

    IBM (International Business Machines Corporation) to jeden z najstarszych koncernów
    informatycznych. Od kilku lat coraz większe znaczenie dla przedsiębiorstwa mają
    usługi konsultingowe, a nie, jak wcześniej, produkcja. Obecnie IBM oferuje
    rozwiązania w oparciu o usługi doradcze i informatyczne oraz oprogramowanie i sprzęt.
    Główną siedzibą spółki jest Armonk w pobliżu Nowego Jorku.

    2. Google

    Wartość marki: 107,4 mld dol.

    Miejsce w rankingu w 2013 r.: 2

    Wzrost wartości: 15 proc.

    Google jest liderem już nie tylko w branży wyszukiwarek internetowych. Ostatnie
    ambitne projekty firmy to samochód bez kierowcy, Google Glass, Project Loon (światowa
    sieć balonów latających na dużych wysokościach, oferujących dostęp do internetu
    ludziom zamieszkującym tereny znacznie oddalone od dużych miast) i inwestycje w firmę
    biotechnologiczną, która pracuje nad sposobem opóźnienia starzenia ludzi.

    1. Apple

    Wartość marki: 118,9 mld dol.

    Miejsce w rankingu w 2013 r.: 1

    Wzrost wartości: 21 proc.

    Apple utrzymało swoją pozycję na pierwszym miejscu rankingu dzięki swej odwadze.
    Interbrands uważa, że ostatnie dowody na to, że firma jest naprawdę odważna to
    wprowadzenie usługi Apple Pay, prezentacja zegarka Apple Watch, dwa nowe iPhone'y i
    oprogramowanie CarPlay i HomeKit.

    Interbrand pisze, że prawdziwym przełomem jest to, jak te wszystkie produkty
    współpracują ze sobą, aby sprawić, że w naszym życiu wszystko będzie odrobinę lepsze.

    dla mnie najdziwniejszy jest ten dobry wynik apple, bo apple jakos ciagle osobiscie
    wydaje mi sie trzeciorzędną platformą, ktora pozatym chyba z 10 lat temu byla o mniej
    'bogata; a teraz wiecej pieniedzy niz microsoft czy google

  • 5. Data: 2014-10-13 21:52:36
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 13 Oct 2014 12:45:50 -0700 (PDT), firr napisał(a):

    > [...] jakos ciagle osobiscie wydaje mi [...]

    O, a tu masz akurat asbsolutna racje! Od dawna i bez przerwy, wydaje Ci sie :-D

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K