  • 31. Data: 2013-02-06 12:15:32
    Temat: Re: Inteligentny UPS
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-02-06 11:48, marsel pisze:
    > Jak to nie było, komputer się wyłączył po shutdown.
    > A mądrzejsze/lepsze UPS-y odłączają wtedy napięcie na gniazdach do
    > których podłączone są komputery, oczywiści jeżeli go(UPS-a) odpowiednio
    > skonfigurujesz.
    Możesz wskazać te mądrzejsze, przy czym nie koniecznie chodzi mi o
    egzemplarze rzędu 3000VA?

    Maciek

  • 32. Data: 2013-02-06 20:24:03
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 06 Feb 2013 10:37:55 +0100, Slawek Kotynski napisał(a):

    > A czy ty aby przeczytałeś o co było pytanie?
    >
    > 1. Zanik napięcia w sieci zasilającej.
    > 2. Po 10 minutach, komputer robi shutdown
    > 3. Po 20 minutach, wraca napięcie w sieci zasilającej.
    > (wyłączenia zasilania komputera nie było)
    >
    > Jak to zrobić, żeby komputer się podniósł?
    >
    > mjk

    Włączyć w BIOS-ie włączanie komputera myszką/klawiaturą. Po powrocie
    zasilania UPS wyśle o tym komunikat a komputer zareaguje na to jak na
    ruszenie myszą.

  • 33. Data: 2013-02-06 22:43:00
    Od: marsel <marcel@pl>

    Użytkownik Maciek napisał:
    > Możesz wskazać te mądrzejsze, przy czym nie koniecznie chodzi mi o
    > egzemplarze rzędu 3000VA?

    Specjalnie dla Ciebie wyjąłem mojego UPS-a zza szafy i odczytałem dane z
    naklejki.;)
    otóż zwie się APC SUA750I
    Ale nie przykładaj za dużej wagi do tego jednego modelu, miałem do
    czynienia z różnymi UPS-ami, głównie APC oraz Merlin Gerin z tych
    bardziej znanych firm, i w zasadzie nie jest to jakaś niespotykana
    funkcjonalność, choć przyznam że sam rzadko z niej korzystam.
    Podejrzewam, że większość modeli Smart z ostatnich kilku lat, choć
    wszystkich nie znam i nie pamiętam, jest w wyposażona w ten dodatek.

    P.S.
    Jaki Ty masz dokładnie model UPS-a?

  • 34. Data: 2013-02-06 23:29:36
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
    > Miło się teoretyzuje. Jak komputer informuje, skoro już się zamknął?
    > System operacyjny nie działa. Komputer się wyłączył, jest w stanie
    > standby-poweroff. Jak ma informować w tym stanie kogokolwiek o
    > czymkolwiek, telepatycznie?

    http://www.apcmedia.com/salestools/AKOV-699KQK_R0_EN
    .pdf

    "Shutdown delay"

    --
    Irokez

  • 35. Data: 2013-02-07 10:45:31
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-02-06 20:24, Leszek K. pisze:
    > Włączyć w BIOS-ie włączanie komputera myszką/klawiaturą. Po powrocie
    > zasilania UPS wyśle o tym komunikat a komputer zareaguje na to jak na
    > ruszenie myszą.
    Który model? Sporo APC ma np. port RS232, do którego sam producent
    dorzuca kabelek z konwerterem USB/RS232. Sugerujesz, że w tym przypadku
    UPS coś wyśle i coś uruchomi?

    Maciek

  • 36. Data: 2013-02-07 11:22:28
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 07 Feb 2013 10:45:31 +0100, Maciek napisał(a):

    > Który model? Sporo APC ma np. port RS232, do którego sam producent
    > dorzuca kabelek z konwerterem USB/RS232. Sugerujesz, że w tym przypadku
    > UPS coś wyśle i coś uruchomi?

    Stosowałem tą metodę w starym smart-cie połączonym rs-rs (z 10 lat temu).
    Po zmianie sprzętu na nowego smart-a łącze usb-usb. Też działa.

  • 37. Data: 2013-02-07 13:04:06
    Od: Wieslaw Kierbedz <s...@t...pl>

    2/6/13 8:24 PM, Leszek K.:
    > Włączyć w BIOS-ie włączanie komputera myszką/klawiaturą. Po powrocie
    > zasilania UPS wyśle o tym komunikat a komputer zareaguje na to jak na
    > ruszenie myszą.
    Ale przecież cały czas mowa o tym, że w momencie powrotu zasilania
    komputer jeszcze się nie zdążył wyłączyć, czyli sygnał włącza włączone.

    Żeby to było lekarstwo, to potrzeba, żeby UPS z wystarczająco
    naładowanymi akumulatorami wysyłał taki sygnał regularnie.
    Wówczas niezależnie od stanu maszyny, przy którym zasilanie wróciło
    zapłon nastąpi.
    --
    WK