  • 1. Data: 2013-02-06 10:34:16
    Temat: MP3 Player
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Mam kupione w sklepie dwa odtwarzacze MP3 na USB, jeden VD-Tech 1 GB
    pamięci, drugi bez nazwy, kolor pomarańczowy, napis DIGITAL MP3 PLAYER,
    2 GB pamięci. Problem w tym, że pierwszy (VD-Tech) nie jest widziany
    przez komputer i laptop (oba z Win XP Prof), natomiast drugi odtwarzacz
    (DIGITAL MP3 PLAYER) jest widziany przez oba komputery. Co zrobić, aby
    VD-Tech został zauważony przez komputer?

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2013-02-06 18:10:50
    Temat: Re: MP3 Player
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Tata" napisał:

    > Mam kupione w sklepie dwa odtwarzacze MP3 na USB,
    > jeden VD-Tech 1 GB [...]
    > Co zrobić, aby VD-Tech został zauważony przez komputer?

    Sądzę, że trzeba go podłączyć do sprawnego gniazda USB.
    Reszta to sprawa systemu operacyjnego. ;->

    JoteR

  • 3. Data: 2013-02-06 18:50:48
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Dzięki za odpowiedź. W tych samych komputerach, na tych samych gniazdach
    USB, jeden odtwarzacz jest widziany, a drugi nie.

    Z poważaniem
    MJ

  • 4. Data: 2013-02-06 19:35:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-06 18:50, Użytkownik Tata napisał:
    > Dzięki za odpowiedź. W tych samych komputerach, na tych samych gniazdach
    > USB, jeden odtwarzacz jest widziany, a drugi nie.

    Jeden pracuje w trybie mass storage a drugi nie.
    Wyjaśnisz jaki to ma związek z tematyką tej grupy ?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2013-02-06 21:04:46
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Tata" napisał:

    > Dzięki za odpowiedź. W tych samych komputerach, na tych samych
    > gniazdach USB, jeden odtwarzacz jest widziany, a drugi nie.

    Ale co oznacza: "nie jest widziany"?
    W sensie komputer (czytaj: Windows) nie wydaje sygnału dźwiękowego,
    towarzyszącego zazwyczaj podłączaniu urządzenie USB?
    Czy może komputer (czytaj: Windows) nie rozpoznaje urządzenia jako pamięci
    masowej i - co za tym idzie - nie ma do niego dostępu via Mój Komputer?
    Może być tak jak napisał Radek, że urządzenie nie potrafi pracować w
    trybie "mass storage". Miałem kiedyś takiego Samsunga, do komunikacji z
    którym niezbędny był zainstalowany w systemie Windows Media Player 11,
    dopiero wówczas był "widziany" jako Portable Device a dostęp realizowany
    poprzez tworzony automagicznie folder systemowy lub dedykowaną aplikację.
    Ale to NTG. Tu jest grupa sprzętowa i musisz sprecyzować, co oznacza
    "komputer nie widzi".

    JoteR

  • 6. Data: 2013-02-08 14:23:47
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    > Wyjaśnisz jaki to ma związek z tematyką tej grupy ?

    Dzięki. Jeżeli NTG, to będę wdzięczny za wskazanie właściwej.

    Z ukłonami MJ

  • 7. Data: 2013-02-08 14:34:11
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    > Ale co oznacza: "nie jest widziany"?

    Wkładam odtwarzacz do gniazda USB i po otwarciu "Mój Komputer" nie
    pojawia się ikonka nowego dysku lokalnego.

    > W sensie komputer (czytaj: Windows) nie wydaje sygnału dźwiękowego, towarzyszącego
    zazwyczaj podłączaniu urządzenie USB?

    Dokładnie tak jest, cisza.

> [...]
    > dopiero wówczas był "widziany" jako Portable Device a dostęp realizowany
    > poprzez tworzony automagicznie folder systemowy lub dedykowaną

    Muszę porozmawiać ze znajomym, ja jestem za "cienki" w powyższej kwestii.

    Ale to NTG. Tu jest grupa sprzętowa...

    Jeżeli nie pcp, to będę wdzięczny za wskazanie właściwej grupy dyskusyjnej.

    Z ukłonami
    MJ

  • 8. Data: 2013-02-08 15:50:52
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-08 14:23, Użytkownik Tata napisał:

    > Dzięki. Jeżeli NTG, to będę wdzięczny za wskazanie właściwej.

    Osobiście takiej nie znam, szukaj grupy o przenośnych plajerach
    mp3 i mp4. Zadał bym tez pytanie na grupie dotyczącej systemu
    operacyjnego którego używasz. Ale najpierw radził bym poczytać
    instrukcję, bo odpowiedź że wynika to z możliwości lub nie
    pracy urządzenia jako mass storage (pamięć masowa) już otrzymałeś.
    A w instrukcji będzie opis jak przegrać z komputera pliki.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-02-08 18:01:44
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Tata" napisał:

    A w MU pojawia się wówczas cokolwiek nowego?

    > Dokładnie tak jest, cisza.

    A w MU pojawia się wówczas cokolwiek nowego?

    > Ale to NTG. Tu jest grupa sprzętowa...
    >
    > Jeżeli nie pcp, to będę wdzięczny za wskazanie właściwej grupy
    > dyskusyjnej.

    Widziałem, że o empetrójkach dyskutują na pl.rec.audio, ale jeśli jest
    tak, że nie ma komunikacji odtwarzacz <-> PC, to może być problem
    sprzętowy i to raczej po stronie empetrójki (pendrajwy w tych gniazdach
    działają normalnie?), natomiast jeśli nie ma komunikacji odtwarzacz <->
    Windows, to pl.comp.winnt. Ale najpierw trzeba ustalić, czy sama
    empetrójka jest sprawna, czego nie da się zrobić zdalnie. Na początek
    otwórz MU i zobacz, czy po podłączeniiu empetrójki pojawiła się coś
    nowego.

    JoteR

  • 10. Data: 2013-02-10 02:28:50
    Od: "Kamil" <n...@g...com>

    Użytkownik "JoteR" napisał:

> [...]
    > empetrójka jest sprawna, czego nie da się zrobić zdalnie. Na początek
    > otwórz MU i zobacz, czy po podłączeniiu empetrójki pojawiła się coś

    Są urządzenia podłączane do USB wymagające drivera. Np. moja kamera DV Sony.
    Jednak tak, czy owak system powinien wykryć nowy sprzęt. Być może są
    wyjątki.

    Pzdr