  • 1. Data: 2013-02-05 17:05:08
    Temat: Inteligentny UPS
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Jakie UPS'y zapewniają coś w rodzaju inteligentnego _włączania_
    zabezpieczanych komputerów? Pisząc "inteligentnego" mam na myśli
    następujący scenariusz: następuje zanik zasilania, komputer po
    osiągnięciu przez UPS np. 50% naładowania zaczyna się zamykać, po
    zamknięciu komputera następuje powrót zasilania, który UPS oczywiście
    wykrywa, zaczyna się ładować i po osiągnięciu np. 80% naładowania
    baterii, wysyła sygnał uruchomienia komputera (np. przez WOL, albo USB).
    Znajdę coś takiego wśród tańszego sprzętu?

    Maciek

  • 2. Data: 2013-02-05 17:15:34
    Temat: Re: Inteligentny UPS
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 05/02/2013 16:05, Maciek wrote:
> [...]
    > baterii, wysyła sygnał uruchomienia komputera (np. przez WOL, albo USB).
    > Znajdę coś takiego wśród tańszego sprzętu?

    Praktycznie każdy produkcyjny UPS, to podstawowa opcja dla środowiska
    serwerowego. Przykładem może być nawet Smart-UPS 3000:
    http://ridl.cfd.rit.edu/products/manuals/APC%20UPC/M
    anual.pdf

    Strona 9:"Minimum Capacity Before Return from Shutdown".

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 3. Data: 2013-02-05 17:57:34
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-05 17:15, DooMiniK pisze:

> [...]
    > http://ridl.cfd.rit.edu/products/manuals/APC%20UPC/M
    anual.pdf

    > Strona 9:"Minimum Capacity Before Return from Shutdown".
    Nie wiem czy zrozumiałeś (lub ja?) pytającego, aczkolwiek mam taki sam
    problem z UPSami, również APC Smart 3000 ;)
    1) zanika zasilanie, ups pracuje, rozładowuje baterię do poziomu, przy
    którym podłączone/monitorowane komputer zaczynają "shutdown"
    2) komputery wykonują prawidłowo shutdown, wyłączają się całkowicie
    2a) ups nadal podtrzymuje, ma np 40% baterii
    3) zanim (!) ups rozładuje się do 0% - powraca 230v w kontakcie, ups nie
    wyłączył się więc funkcja upsa "minimum capacity before return from
    shutdown" (naładowanie się do np conajmniej 20% nim załączy wyjście) nie
    zadziała
    3a) komputery są wyłączone - nie włączają się same, bo skąd mają
    wiedzieć że teraz już prąd jest. Gdyby ups się rozładował i wyłączył, to
    po powrocie 230v mógłby naładować się do np 20%, załączyć 230v dla
    komputerów, a te (zgodnie z ustawieniem w biosie) - same się włączyć.
    ALE nie było wyłączenia i włączenia 230v z punktu widzenia komputera,
    więc się nie włącza...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2013-02-05 20:26:08
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > komputerów, a te (zgodnie z ustawieniem w biosie) - same się włączyć.
    > ALE nie było wyłączenia i włączenia 230v z punktu widzenia komputera,

    Miałem do czynienia z APC 2200 coś tam i w nim się ustawiało przy jakiej
    pojemności naładowania miał zapodać napięcie na gniazda, dopóki nie
    osiągnął tego stanu to włączenia i wyłączenia sieci mogły się zmieniać i
    kilka razy na godzinę.

  • 5. Data: 2013-02-05 20:32:14
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-05 20:26, nadir pisze:

> [...]
    > pojemności naładowania miał zapodać napięcie na gniazda, dopóki nie
    > osiągnął tego stanu to włączenia i wyłączenia sieci mogły się zmieniać i
    No i? Jak ma się to do komputera/serwera, który dostał rozkaz
    "shutdown", wylączył się... i tak został już?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2013-02-05 20:36:31
    Od: nadir <n...@h...org>

    > No i? Jak ma się to do komputera/serwera, który dostał rozkaz
    > "shutdown", wylączył się... i tak został już?

    Tak, że w BIOSie komputera/serwera jest ustawione że po powrocie
    zasilania ma się uruchomić, więc się uruchamia kiedy tylko dostanie
    napięcie na gnieździe UPSa.

  • 7. Data: 2013-02-05 20:37:41
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 05/02/2013 19:32, BartekK wrote:
    >>> 2a) ups nadal podtrzymuje, ma np 40% baterii

    > No i? Jak ma się to do komputera/serwera, który dostał rozkaz
    > "shutdown", wylączył się... i tak został już?

    Jak to skąd - powrót napięcia na gniazdo zasilające? Masz przecież opcję
    w BIOSie, aby uruchomienie serwera następowało po powrocie napięcia.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 8. Data: 2013-02-05 20:38:33
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 05/02/2013 19:36, nadir wrote:

    > Tak, że w BIOSie komputera/serwera jest ustawione że po powrocie
    > zasilania ma się uruchomić, więc się uruchamia kiedy tylko dostanie
    > napięcie na gnieździe UPSa.

    Jeszcze tylko dodam, że trzeba to mądrze skonfigurować przy dwóch
    zasilaczach, gdzie jeden najczęściej jest podłączony do innego
    źródła ;-)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 9. Data: 2013-02-05 20:50:31
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik DooMiniK napisał:

    > Jeszcze tylko dodam, że trzeba to mądrze skonfigurować przy dwóch
    > zasilaczach, gdzie jeden najczęściej jest podłączony do innego
    > źródła ;-)

    Dwa zasilacze i dwa źródła zasilania to już w ogóle inna bajka.
    Jak znika zasilanie na jednym to wcale priorytetem nie musi być shutdown
    na drugim.

  • 10. Data: 2013-02-05 23:41:01
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-02-05 20:37, DooMiniK pisze:
    > Jak to skąd - powrót napięcia na gniazdo zasilające? Masz przecież opcję
    > w BIOSie, aby uruchomienie serwera następowało po powrocie napięcia.
    Czy mam przez to rozumieć, że jedyną opcją "budzenia" komputerów w
    obecnie produkowanych UPS'ach jest wciąż przywracanie zasilania w
    gniazdach?? Ta branża chyba się nie rozwija :-)

    Maciek