  • 1. Data: 2013-02-12 14:51:00
    Temat: Internet LTE
    Od: piotrek <d...@y...pl>

    Nowa oferta Internetu w Plusie to 150Mb/s w technologii LTE.

    Testowałem tydzień na różnych typach danych, maks. 20 Mb/s

    To sporo w porównaniu z moim dotychczasowym Playem 300kb/s, ale nawet
    nie połowa tego, co mówi oferta.

    W czerwcu kończy mi się umowa w Playu. Czy do tego czasu jest szansa
    na LTE w tej sieci, albo generalnie na znaczące zwiększenie szybkości
    transferu?

    Dziękuję i pozdrawiam,

    piotrek

  • 2. Data: 2013-02-12 15:57:24
    Temat: Re: Internet LTE
    Od: K <...@...c>

    W dniu 12-02-2013 14:51, piotrek pisze:
> [...]
    >
    > W czerwcu kończy mi się umowa w Playu. Czy do tego czasu jest szansa
    > na LTE w tej sieci, albo generalnie na znaczące zwiększenie szybkości

    pytasz w zlym miejscu. jutro maja oglosic wyniki przetargu na 1800,
    nastepnie pewnie zaczna rozbudowe sieci i wtedy musisz sie dowiedziec
    kiedy odbedzie sie to w twojej miejscowosci.

  • 3. Data: 2013-02-12 16:20:29
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-02-12 14:51, piotrek pisze:
    > Nowa oferta Internetu w Plusie to 150Mb/s w technologii LTE.
    >
    > Testowałem tydzień na różnych typach danych, maks. 20 Mb/s

    Modemy, które dają w Plusie nie mają szans uzyskać więcej niż te 20 Mb,
    bo mają za małą moc obliczeniową. 150 to tylko marketing.

    Powinni im tego zabronić.

    --
    MN

  • 4. Data: 2013-02-12 18:00:04
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "piotrek" napisał:

    > Nowa oferta Internetu w Plusie to 150Mb/s w technologii LTE.

    > Testowałem tydzień na różnych typach danych, maks. 20 Mb/s

    Ja mam w domu radiówkę 6 mbps i nigdy nie miałem takiej prędkości w/g Twoich
    wyliczeń, lecz zgodnie z faktem około 770 kb/s.

  • 5. Data: 2013-02-12 18:04:15
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 12.02.2013 16:20, Marcin N pisze:

    > Modemy, które dają w Plusie nie mają szans uzyskać więcej niż te 20 Mb,
    > bo mają za małą moc obliczeniową. 150 to tylko marketing.
    >
    > Powinni im tego zabronić.

    ja natomiast słyszałem że te 150 to było nawet sprawdzane że się da, ale
    TYLKO jak jest doskonały zasięg, i TYLKO jak jest jedna osoba
    obsługiwana przez BTSa....
    ToMasz

  • 6. Data: 2013-02-12 18:15:28
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

> [...]
    >
    > W czerwcu kończy mi się umowa w Playu. Czy do tego czasu jest szansa
    > na LTE w tej sieci, albo generalnie na znaczące zwiększenie szybkości

    Tutaj zapytaj - <http://www.blogplay.pl/> A poza tym, tak jak już inni
    napisali, żeby wyciągnąć więcej, niż 21 MBitów to musiałbyś mieć modem
    obsługujący LTE. Orange oferuje transfer danych w technologii HSPA+ DC
    (Dual Carrier) - modem tworzy dwa połączenia (dwa kanały transmisji
    danych) z BTS(-ami), więc może pobierać w tym samym czasie prawie dwa
    razy więcej danych ergo wzrasta prędkość (prędkość do 42 Mbitów/sek.).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 7. Data: 2013-02-12 18:57:36
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marcin N <m...@o...pl> wrote:

    > Modemy, które dają w Plusie nie mają szans uzyskać więcej niż te 20 Mb,
    > bo mają za małą moc obliczeniową. 150 to tylko marketing.

    Modemy obsługują tyle, co może sieć. W dobrych warunkach, z górki i z
    wiatrem wyciągałem jakieś 70 Mb/s (dla modemu 100 Mb/s). Oczywiście nadal
    działa reguła, że praw fizyki nie oszukasz, i że transfer jest rozkładany
    na wszystkich użytkowników danego sektora/kanału.
    W tej samej lokalizacji za grubym murem prędkość spadała do 20 Mb/s. Więc
    może warto modem położyć na parapecie albo pomyśleć o antenie. To samo
    obowiązuje w Play i u każdego innego operatora.

  • 8. Data: 2013-02-13 02:17:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "piotrek" 6...@e...goo
    glegroups.com

    : Testowałem tydzień na różnych typach danych, maks. 20 Mb/s

    A jakie pingi?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2013-02-13 03:36:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin N" kfdmjc$g9o$...@n...task.gda.pl

    > Modemy, które dają w Plusie nie mają szans uzyskać
    > więcej niż te 20 Mb, bo mają za małą moc obliczeniową.
    > 150 to tylko marketing.

    > Powinni im tego zabronić.

    http://m.chip.pl/mobile/news/sprzet/procesory/2013/0
    2/nowy-uklad-broadcom-rozpedzi-smartfony-do-150-mb-s
    /mobile_view

    Te układy to dopiero przyszłość...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2013-02-14 00:58:27
    Od: piotrek <d...@y...pl>

    K napisał:

    > pytasz w zlym miejscu. jutro maja oglosic wyniki przetargu na 1800,
    > nastepnie pewnie zaczna rozbudowe sieci i wtedy musisz sie dowiedziec
    > kiedy odbedzie sie to w twojej miejscowosci.

    Rozumiem, dziękuję. Miejscowość (aktualnie) Wawa, okolice galerii
    mokotów dokładnie.

    Pewnie przetarg ustawiony, ciekawe czy play się dopcha :)