  • 1. Data: 2007-10-05 20:27:04
    Temat: Internet miedzy kontynentami
    Od: Lack <...@m...dl>

    Probowalem znalezc troche informacji na googlu jak sa realizowane
    miedzykontynentalne polaczenia internetowe ale pewnie brak mi jakichs slow
    kluczowych. Jedyne do czego sie dokopowalem to punkty wymiany danych. Np.
    tu http://www.mifaweb.org/images/tn_network.gif mamy ladny schemiacik -
    tylko gdzie sa informacje jak np. jest realizowane to polaczenie przez
    ocean? Satelita, kable pod woda? Kto je ufundowal? Chetnie usluszalym
    jakies informacje/slowa-klucze na ten temat :)

  • 2. Data: 2007-10-05 20:57:38
    Temat: Re: Internet miedzy kontynentami
    Od: "Synek" <h...@W...pl>

    http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Transatlantic_
    telephone_cables

  • 3. Data: 2007-10-08 19:18:22
    Od: mateo <m...@i...pl>

    Lack napisał(a):
> [...]
    > ocean? Satelita, kable pod woda? Kto je ufundowal? Chetnie usluszalym
    > jakies informacje/slowa-klucze na ten temat :)

    poszukaj pod haslem "jak swiatlowod pod oceanem prawie polozyl firme
    Alcatel" ;)

    --
    Mateo

  • 4. Data: 2007-10-08 19:30:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello mateo,

    [...]

    > poszukaj pod haslem "jak swiatlowod pod oceanem prawie polozyl firme
    > Alcatel" ;)

    Podana fraza - jak swiatlowod pod oceanem prawie polozyl firme Alcatel - nie została
    odnaleziona.

    Podpowiedzi:

    * Sprawdź, czy wszystkie słowa zostały poprawnie napisane.
    * Spróbuj użyć innych słów kluczowych.
    * Spróbuj użyć bardziej ogólnych słów kluczowych.
    * Spróbuj użyć mniejszej liczby słów kluczowych.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2007-10-09 09:15:16
    Od: "Maar" <m...@n...spam.plusnet.pl>

    Uzytkownik "Lack" <
> [...]
    > ocean? Satelita, kable pod woda? Kto je ufundowal? Chetnie usluszalym
    > jakies informacje/slowa-klucze na ten temat :)

    Do powyzszych wskazowej warto dodac kanal Discovery, na Science i Channel
    leci ciagle powatarzany program o swiatlach na dnie oceanow i pokazuja
    dzielny statek Alcatela jak je naprawiaja. Program sie chyba nazywa "jak to
    sie robi?" czy cos w tym stylu.

    pozdrawiam
    Marek

  • 6. Data: 2007-10-09 17:49:43
    Od: mateo <m...@i...pl>

    RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Podana fraza - jak swiatlowod pod oceanem prawie polozyl firme Alcatel - nie

    in english please :)

    --
    Mateo

  • 7. Data: 2007-10-24 18:42:28
    Od: "Krzysztof" <z...@w...pl>

    Uzytkownik "Lack" <...@m...dl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > ocean? Satelita, kable pod woda? Kto je ufundowal? Chetnie usluszalym
    > jakies informacje/slowa-klucze na ten temat :)

    kabel jest zawieszony w wodzie na pewnej glebokosci, utrzymywany przez
    plywajace boje, zadne tam prowadzenie po dnie

  • 8. Data: 2007-10-24 21:11:13
    Od: zVID <a...@z...net>

    Krzysztof pisze:
    > Uzytkownik "Lack" <...@m...dl> napisal w wiadomosci
    >
    > kabel jest zawieszony w wodzie na pewnej glebokosci, utrzymywany przez
    > plywajace boje, zadne tam prowadzenie po dnie

    Hmmmm polemizowałbym delikatnie rzecz biorąc :)

    Polecam Discovery i National Geographic są tam programy o układaniu
    kabli transoceanicznych... Zawsze na dnie... Boje tylko do oznaczania
    wzmacniaków lub zasilań tychże :)

  • 9. Data: 2007-10-24 21:40:21
    Od: wer <b...@n...pl>

    zVID pisze:
> [...]
    >
    > Polecam Discovery i National Geographic są tam programy o układaniu
    > kabli transoceanicznych... Zawsze na dnie... Boje tylko do oznaczania

    Można przeczytać historię statku "Great Eastern". Co prawda układał
    kabel telegraficzny, ale tak naprawdę niewiele się zmieniło :). Wielkie
    szpule kabla i maszyna do ich rozwijania.

    wer

  • 10. Data: 2007-11-09 15:26:21
    Od: "Maar" <m...@n...spam.plusnet.pl>

    Użytkownik "zVID" <
> [...]
    >
    > Polecam Discovery i National Geographic są tam programy o układaniu kabli
    > transoceanicznych... Zawsze na dnie... Boje tylko do oznaczania

    Tam gdzie sie da jest na dnie, ale gdzie jest glebiej, to podwieszony jest
    na bojach.

    Marek