  • 1. Data: 2007-10-05 11:12:28
    Temat: ceny... ?
    Od: b...@i...pl

    Witam,

    Łódź, 10 - 12 Mbit symetryczne oczywiscie, dostarczane radiowka przez
    sprzedajacego, ile powinno + - kosztowac za 1 Mbit?
    Tak sie powoli zastanawiam nad zmiana lacza i milo by bylo wiedziec jakie sa
    teraz srednie ceny, bo to pomaga przy negocjacjach :)
    Mam wrazenie ze 300 zł, to na teraz juz duzo, 250 to srednio, ale mozna i cos
    nizej poszukac - czy dobrze mysle ? Prosze o uswiadomienie :)

    pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2007-10-05 16:44:37
    Temat: Re: ceny... ?
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    W artykule <7...@n...onet.pl> b...@i...pl napisał(a):

> [...]
    > Mam wrazenie ze 300 zł, to na teraz juz duzo, 250 to srednio, ale mozna i cos
    > nizej poszukac - czy dobrze mysle ? Prosze o uswiadomienie :)
    temat jest regulanie wałkowany na cyberbajcie. Ktoś tam się poświęcił i
    zbiera "ogólne" informacje na ten temat - są dostępne na
    http://www.sex.internetdsl.pl/atm.htm
    :)

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    PLD Linux Developer HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 3. Data: 2007-10-05 16:53:52
    Od: b...@i...pl

    > temat jest regulanie wałkowany na cyberbajcie. Ktoś tam się poświęcił i
    > zbiera "ogólne" informacje na ten temat - są dostępne na
    > http://www.sex.internetdsl.pl/atm.htm
    > :)

    oj, ale tam strasznie niewiele operatorow... TPsa, TKT, Netia...
    poza tym troszke nierozumiem - jakies 12 Mbit TPSA - cena za 1 mbit 90 zł ? a
    potem netto stale, netto inne... nijak sie nei da tego zliczyc zeby wyszlo to
    co w netto srednie...
    to ja moze uscisle - chodzi mi o lacze na ktore nie bede musial czekac z
    uruchomieniem 465 dni jak tam widze z tpsa :D

    Kuba

  • 4. Data: 2007-10-05 18:25:27
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    Użytkownik <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    > oj, ale tam strasznie niewiele operatorow... TPsa, TKT, Netia...

    chcialbys aby baza od poczatku posiadala 1000 wpisow od 100 ISP?

> [...]
    > ? a
    > potem netto stale, netto inne... nijak sie nei da tego zliczyc zeby wyszlo

    tak trudno zrozumiec ta tabele ? to sa dodaktowe koszty miesieczne... ;/

    > to ja moze uscisle - chodzi mi o lacze na ktore nie bede musial czekac z
    > uruchomieniem 465 dni jak tam widze z tpsa :D

    no to szukaj...

    W.

  • 5. Data: 2007-10-05 19:19:47
    Od: b...@i...pl

    > tak trudno zrozumiec ta tabele ? to sa dodaktowe koszty miesieczne... ;/

    tak, trudno bylo
    teraz dopiero wpadlem ze poza kosztami megabitow osobno liczony jest
    koszt "łącza" po ktorym to idzie i to sa te koszty stale... jak sie ma umowe na
    3 lata, to przepraszam, ale dla mnie kosztami stalymi to sa wlasnie koszty
    megabitow, ale ten ktor robil ta tabelke ma inna percepcje niz ja
    tak czy inaczej nie chce teraz rozpoczynac dyskusji na temat "dostepnosci
    umyslowej tabelki" - dla uproszczenia sprawy przyjmijmy ze jestem skonczonym
    idiota

    > no to szukaj...

    wlasnie probuje i zaczalem od miejsca gdzie chyba kazdy jakies łącze ma i
    moglby sie podzielic swoja wiedza - nie oczekuje oczywiscie podania - sluchaj,
    ja mam 4000 zł, za 25 mbit i negocjowalem dlugo z Pania X w firmie Y, ale chyba
    mozna napisac: wydaje mi sie ze powinienes szukac w granicach x zł za 10 Mbit
    przy takich warunkach jak napisales - zaznaczajac ze to nic z nieba, tylko z
    doswiadczenia swojego lub kogos blizej nieokreslonego...

    Kuba

  • 6. Data: 2007-10-05 20:54:06
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

> [...]
    > tak czy inaczej nie chce teraz rozpoczynac dyskusji na temat "dostepnosci
    > umyslowej tabelki" - dla uproszczenia sprawy przyjmijmy ze jestem

    Wazylbym slowa... latwo jest kogos obrazac, gdy samemu ciezko zrozumiec
    prosta rzecz...
    Nie dosc ze masz na tacy calkiem fajna tabele, to jeszcze obrazasz jej
    tworce, a przeciez pomysl jest bardzo fajny. Inna sprawa ze koszty megabitow
    to nie zawsze jedyne koszty, wystarczy ruszyc szarymi komorkami i latwo sie
    domyslic, ze niektorzy wrzucaja "cene portu" inni zas koszt dosylu tego
    lacza...

    > wlasnie probuje i zaczalem od miejsca gdzie chyba kazdy jakies łącze ma i
    > moglby sie podzielic swoja wiedza -

    Jakby na to nie spojrzec to szukasz w zlym miejscu. Polip jest grupa dot.
    problemow polskiego internetu, a sadze ze Twoja sprawa nie ma z tym nic
    wspolnego...

    Wlochaty

  • 7. Data: 2007-10-05 21:27:34
    Od: b...@i...pl

    > Wazylbym slowa... latwo jest kogos obrazac, gdy samemu ciezko zrozumiec
    > prosta rzecz...
    > Nie dosc ze masz na tacy calkiem fajna tabele, to jeszcze obrazasz jej
    > tworce,

    ? przeciez napisalem zema on cyt. siebie: "inna percepcje" - to znaczy inaczej
    postrzega rzeczywistosc = dysponuje inna logika- nie ogrsza, inna -
    niekompatybilnie dla mnie to opisal - nieintuicyjnie dla mnie - gdzie tu
    obrazanie kogokolwiek ? :|
    wlasnie prosilem o brak debaty na temat pionowych i poziomych linii tej tabelki
    i sposobu jej postrzegania - nie o to pytalem

    > Jakby na to nie spojrzec to szukasz w zlym miejscu. Polip jest grupa dot.
    > problemow polskiego internetu, a sadze ze Twoja sprawa nie ma z tym nic
    > wspolnego...

    Rozumiem ze ceny, to nie problem polskiego internetu ? :)
    znowu mamy inna percepcje ;)

    pozdrawiam,
    Kuba

  • 8. Data: 2007-10-05 21:52:28
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    > Rozumiem ze ceny, to nie problem polskiego internetu ? :)
    > znowu mamy inna percepcje ;)

    Pod pewnym wzgledem "ceny" ogolnie owszem, ale jak to sie ma do _Twojego_
    pytania?
    Twoja indywidualna cena to nie jest niczyj poza Twoim problem, napewno nie
    polskiego internetu.
    Najwyrazniej poza naduzywaniem slowa "percepcja", cos rzeczywiscie masz z
    nia nie tak...

    Wlochaty

    PS Z mojej strony EOT, bo nie dosc ze OT, to jeszcze wydzie z tego
    niepotrzebne bicie piany ;/

  • 9. Data: 2007-10-06 18:18:05
    Od: "zasiu" <z...@g...wytnij.to.pl>

    > Łódź, 10 - 12 Mbit symetryczne oczywiscie, dostarczane radiowka przez
    > sprzedajacego, ile powinno + - kosztowac za 1 Mbit?

    Skąd się bierze to przeliczanie kosztu łącza na megabit? Jak operator musi
    do Ciebie dojść radiolinią, to ona go kosztuje X niezależnie od tego, ile
    pasma na niej weźmiesz i dosyć mocno rzutuje na "cenę megabita" szczególnie
    przy mniejszych przepustowościach, jak u Ciebie.

> [...]
    > cos
    > nizej poszukac - czy dobrze mysle ? Prosze o uswiadomienie :)

    IMO w takich cenach to tylko Metro Ethernet z TP.

    pozdr
    zasiu

  • 10. Data: 2007-10-07 12:40:51
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik zasiu napisał:

> [...]
    > tego, ile pasma na niej weźmiesz i dosyć mocno rzutuje na "cenę
    > megabita" szczególnie przy mniejszych przepustowościach, jak u Ciebie.

    Do tego często trzeba zapłacić za powieszenie anteny kwotę 200~800 zł netto
    miesiecznie.

    BTW, doszły mnie słuchy, że CDP zaczyna robić deale, które są ewidentnie
    "pod wodą".
    Słyszałem bowiem o kontraktach 1000 zł/mies netto za 10 Mb/s łącza
    symetrycznego do Internetu, z ostatnią milą na radiolinii, umowa na 12
    miesięcy, opłata instalacyjna 100 zł. Pomyślmy - niechby tą "radiolinią"
    było Tsunami czy MT. Odliczmy średnią, rzeczoną wyżej opłatę antenową,
    pozostanie zatem 600 zł przychodu miesięcznie , które spłaca graty Tsunami
    lub MT po ok. 8 miesiącach. Zostają niecałe cztery miesiące - z efektywnym
    przychodem 60 zł za Mb/s, czyli ugrywamy całe 2400 zł netto. Marża na tym na
    moje - 10-12% to max. Zarobiliśmy zatem w skali roku 288 zł, czyli 24 zł
    miesięcznie. Ja w czymś takim logiki raczej nie widzę, BSA chyba się
    bardziej opłaca :P

    Aha, zapomniałem, że trzeba te graty jeszcze powiesić z dwóch stron. Za
    "stówę" instalki nie ma najmniejszych szans tego zrobić, no chyba, że
    zastosuje się extra-low-budżetowe sposoby montażu rodem z www.uryna.net :P

    --
    TOM