  • 1. Data: 2007-09-27 21:11:41
    Temat: siec kablowa PlusGSM
    Od: "Synek" <h...@W...pl>

    Witam,

    Czy ktos z szanownych grupowiczow ma jakies info na temat sieci
    swiatlowodowej Plusa.
    W calym Wroclawiu maja praktycznie swoje studzienki (i pewnie nie trzymaja
    tam miedzi ;-)
    Chyba nie chwalac sie zbytnio zbudowali calkiem duza siec.
    Dialog ze swoim Dialnetem juz tak przegina ze zastanawiam sie nad rezygnacja
    i uzywania Kubali+pakiety internetowe(0,16gr/1MB)
    Dzis przez N6233(Simplus) rozmawialem przez Googletalk i jakosc byla
    naprawde bardzo dobra.
    A wracajac do swiatelek. Duza siec to jest jakas gwarancja ze ich siec nie
    zapcha sie zbyt szybko...i pozostanie sie martwic zeby BTS kolo mojego bloku
    nie byl przeciazony...

    Pozdro,

    S.

  • 2. Data: 2007-09-27 21:29:06
    Temat: Re: siec kablowa PlusGSM
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    Synek pisze:

    > Czy ktos z szanownych grupowiczow ma jakies info na temat sieci
    > swiatlowodowej Plusa.

    Wiem że budują, na Śląsku również, wiem również że to raczej zamknięta sieć.
    Ale nie miej złudzeń, spora część ( o ile nie większość ) BTSów wisi na radioliniach.

    --
    pgp: 0x5E1F9631

  • 3. Data: 2007-09-27 22:04:28
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    Dnia 27.09.2007 Synek <h...@W...pl> napisał/a:
> [...]
    > zapcha sie zbyt szybko...i pozostanie sie martwic zeby BTS kolo mojego bloku

    Szkło to nie wszystko. W takiej sieci jak ma Plus liczy się też sprzęt
    SDH i przepustowość jego uplinków. A ta zapewne jakaś wielke nie jest.

    --
    Tomasz Paszkowski
    SS7, Asterisk, IPTV, BGP

  • 4. Data: 2007-09-28 08:08:33
    Od: "Synek" <h...@W...pl>

    > Wiem że budują, na Śląsku również, wiem również że to raczej zamknięta
    > sieć.
    > Ale nie miej złudzeń, spora część ( o ile nie większość ) BTSów wisi na
    > radioliniach.

    Moze mieszkam w dobrej lokalizacji jesli chodzi o Plusa:
    |---------------------------------------------------
    ---------------------------------------|
    | WinMTR statistics
    |
    | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg
    | Wrst | Last |
    |------------------------------------------------|--
    ----|------|------|------|------|------|
    | No response from host - 100 | 75 | 0 | 0 | 0
    | 0 | 0 |
    | No response from host - 100 | 75 | 0 | 0 | 0
    | 0 | 0 |
    | apn-100-145.gprsbal.plusgsm.pl - 0 | 74 | 74 | 125 | 164
    | 406 | 125 |
    | wawpla-i3-g1-0-0.plusnet.pl - 0 | 74 | 74 | 125 | 162
    | 360 | 156 |
    | z-atman.polkomtel7.pl - 9 | 74 | 68 | 125 | 161
    | 422 | 125 |
    | r2-pol-lt-3-2-0-8.atman.pl - 0 | 74 | 74 | 125 | 162
    | 422 | 156 |
    | r3.isp-r2.isp.atman.pl - 0 | 74 | 74 | 125 | 160
    | 437 | 141 |
    | xeon.PCLab.pl - 0 | 74 | 74 | 125 | 158
    | 485 | 156 |
    |________________________________________________|__
    ____|______|______|______|______|______|

    Nie znam sie na budowie sieci GSM/dostepowych ale tak na chlopski rozum
    wynika ze ruch idzie przez 2 BTS a pozniej to juz switalo.
    Mam racje czy sie myle? Kiedys podobny test zrobilem dla Orange i Ery ze
    swojego mieszkania.
    To byla tragedia. Brak odp. z hosta albo adres prywatny przez min. 10 hopow.
    Nie mowie juz o czasach czy stratach.
    Skonczylo sie na testach z powody braku pakietow internetowych w
    pre-paidzie.
    PS Czy czasy ktore wstawilem sa dobre jak na UMTS czy bywa lepiej? Jest zle
    jesli chodzi o wrst ale reszta chyba jest ok.
    Jak myslicie jak kupie fona z HSDPA czasy sie poprawia czy szkoda kasy?
    Nie jestem ssaczem i internet sluzy mi do przegladania WWW, poczty i
    rozmowy.
    Dzwonilem do Plusa i "moj" BTS niedlugo bedzie mial HSDPA :-)

    Pozdrawiam,
    Synek

  • 5. Data: 2007-09-28 08:09:16
    Od: Gabriel Grzesik <g...@g...com>

> [...]
    S> siec nie zapcha sie zbyt szybko...i pozostanie sie martwic zeby BTS
    S> kolo mojego bloku nie byl przeciazony...

    Przed popełnieniem samobójstwa warto poprosić Gugelskiego
    o opisy tych którzy podobne zamierzenia wcielili w życie.

    Sam korzystam z Simdaty, ale żeby z tego zrobić podstawowy
    dostęp ... trzeba najpierw oszaleć.

    Pozdrawiam

    GG

  • 6. Data: 2007-09-28 08:13:43
    Od: "Synek" <h...@W...pl>

    > Sam korzystam z Simdaty, ale żeby z tego zrobić podstawowy
    > dostęp ... trzeba najpierw oszaleć.
    albo korzystac z DSLa w Dialogu i miec juz dosyc tego syfu.
    Czasem nie idzie nawet pogadac przez Internet bo takie sa lagi.
    Naprawde Plus przy tym to marzenie. A po 2 nie wiesz do czego uzywam
    internetu wiec jak mozesz pisac ze oszalalem?

    S.

  • 7. Data: 2007-09-28 08:36:35
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > A wracajac do swiatelek. Duza siec to jest jakas gwarancja ze ich siec nie
    > zapcha sie zbyt szybko...i pozostanie sie martwic zeby BTS kolo mojego
    > bloku nie byl przeciazony...

    no to się mylisz. To czy stacja nie będzie przeciążona nie zależy w takim
    stopniu od transmisji
    jak od tego ile ma sektorów i ile kanałów na każdym sektorze !
    A do tego też jest pytanie jakie zasoby są na sztywno przypisane do
    transmisji pakietowej.

    Aaa, i nie wypisuj bzdur że traceroute dowodzi liczby BTSów przez które się
    przechodzi, bo
    wszystko od Twojego komputera aż do pierwszego hopa jest 100% przezroczyste
    dla IP.

    Marcin

  • 8. Data: 2007-09-28 12:41:45
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    Synek pisze:
    > Nie znam sie na budowie sieci GSM/dostepowych ale tak na chlopski rozum
    > wynika ze ruch idzie przez 2 BTS a pozniej to juz switalo.

    Nie wiem jak to wygląda na 2 i 3 warstwie, wiem natomiast, że jak hsdpa
    spowszednieje to radiolinie będą miały niezłą czkawkę i operatorzy będą
    zmuszeni do szukania przepływności na rozmowy, kosztem niestety transmisji
    danych. Odwrotnie raczej nie zrobią...

    --
    pgp: 0x5E1F9631

  • 9. Data: 2007-09-28 13:33:05
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > zmuszeni do szukania przepływności na rozmowy, kosztem niestety transmisji

    niekoniecznie.
    Swojego czasu brałem udział w uruchamianiu sieci "3" w uk, stacje były
    wyposażone w transmisje
    1-2xE1, max 3xE1 jeżeli to była jakaś bardzo wypasiona stacja z 3-4
    sektorami
    ale z 2ma nośnymi na sektor.
    Dzisiaj nadal stosuje się E1ki !! (IMA), i nadal jest to podobna liczba.
    Najwyżej zapną 16xE1 do stacji (32Mbit) - nawet najbardziej obciążona
    stacja powinna się na tym wyrobić bo wąskim gardłem nie będzie transmisja
    tylko zawsze radio.

    Marcin

  • 10. Data: 2007-09-28 13:53:37
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    Marcin Kuczera pisze:

> [...]
    > Najwyżej zapną 16xE1 do stacji (32Mbit) - nawet najbardziej obciążona
    > stacja powinna się na tym wyrobić bo wąskim gardłem nie będzie transmisja

    O ile pamięć mnie nie myli sektor hsdpa może pociągnąć 15 kanałów po ~1mbps,
    daje to tam jakieś powiedzmy 14mbps na sektor, do tego głos i... ile będzie
    potrzebnych tych E-jedynek ? Wiadomo, zawsze można ubić transmisje danych żeby
    to zmieścić w 2xE1, ale ja właśnie o tym mówie. IMO głownym problemem nie będzie
    mała ilość kanałów (choć też), a dosył tych megabitów do baz.

    Tak jak mówię, dzisiaj tego nie widać, bo hsdpa to wciąż promil na rynku
    dostępowym, ale za rok, za dwa...

    --
    pgp: 0x5E1F9631