  • 11. Data: 2014-12-20 13:03:34
    Temat: Re: Internet na kartę w modemie
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-20 o 12:28, EZO pisze:

    > Wiem, że nie ma blokady.
    >
    > Mam jeszcze dodatkowe pytanie.
    > Jak w Play sprawdzić ile MB pozostało na karcie?
    > (w Orange można wysłać SMS pod 411 z tekstem ILE - podaje
    > ile MB zostało i do kiedy)
    >
    > Dziękuję i pozdrawiam
    > EZO

    Ja mam "Play online na kartę", i tu można sprawdzić stan konta
    wybierając *101# i naciskając "zieloną słuchawkę".

  • 12. Data: 2014-12-20 13:15:40
    Od: "EZO" <8...@6...pl>

    > Ja mam "Play online na kartę", i tu można sprawdzić stan konta wybierając
    > *101# i naciskając "zieloną słuchawkę".

    Dzięki, ale przy tej metodzie trzeba kartę przekładać z modemu
    do komórki, to trochę niewygodne. Rozwiązanie w Orange
    pozwala z programu do łączenia z Internetem wysyłać i odbierać
    SMSy.

    Pozdrawiam
    EZO

  • 13. Data: 2014-12-20 13:23:40
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-20 o 13:15, EZO pisze:

> [...]
    > do komórki, to trochę niewygodne. Rozwiązanie w Orange
    > pozwala z programu do łączenia z Internetem wysyłać i odbierać

    No, niestety, jest to utrudnienie. Ale plusem jest to że takie
    sprawdzenie nic nie kosztuje.

  • 14. Data: 2014-12-20 15:16:42
    Od: "EZO" <8...@6...pl>

    > No, niestety, jest to utrudnienie. Ale plusem jest to że takie sprawdzenie
    > nic nie kosztuje.

    W Orange za wysłany SMS się płaci.

    W Orange jest jeszcze jedna wygodna rzecz. Wysyłając SMS na numer,
    którego w tej chwili nie pamiętam, można spowodować, że termin
    doładowania zostaje odłożony na rok. Dotyczy to zarówno kart do
    połączeń telefonicznych i SMSów, jak i kart do połączeń internetowych.
    To wygodne gdy nie trzeba pamiętać o doładowaniach, a czasami,
    gdy uzbierają się minuty, można oszczędzić i nie doładowywać.
    Czy w Play też jest coś takiego?

    Pozdrawiam
    EZO

  • 15. Data: 2014-12-20 16:36:00
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-20 o 15:16, EZO pisze:

> [...]
    > To wygodne gdy nie trzeba pamiętać o doładowaniach, a czasami,
    > gdy uzbierają się minuty, można oszczędzić i nie doładowywać.

    Wiem, za SMSy chyba w każdej sieci są opłaty. Mi Orange źle się
    kojarzy, samo konto oczywiście jest uwidaczniane po wysłaniu
    odpowiedniego SMSa bądź kodu. Jednak to co znajduje się na koncie
    promocyjnym (tzw bonusy)widać tylko po zalogowaniu się na stronę
    Orange.pl/online.
    Tu mnie zaskoczyłeś, z tą roczną ważnością konta w Orange, w taryfach
    internetowych, pierwsze o tym słyszę,
    A co do rozmów czy SMSowania, to w Play nie potrzeba nic wysyłać -
    roczna ważność konta jest w standardzie. Wystarczy kupić starter Play
    fresh, doładować za 5 zł i konto ma 12 miesięczną ważność na wychodzące
    i (chyba) 14miesięcy na przychodzące, każde następne doładowanie
    przedłuża ważność do roku.
    Co do pakietów internetowych, to osobiście nie praktykowałem, ale
    podobno niedawno weszła taryfa w której za 50 zł można kupić starter z
    12GB danych i jest on ważny przez rok.

  • 16. Data: 2014-12-20 18:20:00
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 20.12.2014 EZO <8...@6...pl> napisał/a:

    > Dzięki, ale przy tej metodzie trzeba kartę przekładać z modemu
    > do komórki, to trochę niewygodne. Rozwiązanie w Orange

    Nie trzeba, modem powinien obsłużyć komendę pokroju
    AT+CUSD=1,"*101#",15

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 17. Data: 2014-12-20 18:34:43
    Od: "EZO" <8...@6...pl>

    > Nie trzeba, modem powinien obsłużyć komendę pokroju
    > AT+CUSD=1,"*101#",15

    Jak ją zastosować?

    EZO

  • 18. Data: 2014-12-20 19:46:00
    Od: "EZO" <8...@6...pl>

    > Co do pakietów internetowych, to osobiście nie praktykowałem, ale podobno
    > niedawno weszła taryfa w której za 50 zł można kupić starter z 12GB
    > danych i jest on ważny przez rok.

    Gdzie to widziałeś?

    Mam przed sobą aktualną informację odnośnie bonusów za doładowania:
    50 zł - łącznie 6 GB - 60 dni
    75 zł - łącznie 10 GB - 90 dni
    maksymalnie:
    125 zł - łącznie 20 GB - 150 dni

    Pozdrawiam
    EZO

  • 19. Data: 2014-12-20 20:05:13
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    > Jak ją zastosować?

    Ja naskrobałem sobie taki skrypt
    (na pewno można ładniej/zgrabniej/efektywniej)

    #!/bin/bash

    cat </dev/ttyUSB2 >/tmp/pliczek &
    pidek=$!

    echo -e 'AT+CUSD=1,"*101#",15\r\n' >/dev/ttyUSB2

    (
    echo "0"; sleep 1
    echo "20"; sleep 1
    echo "40"; sleep 1
    echo "60"; sleep 1
    echo "80"; sleep 1
    echo "100"
    ) | zenity --progress --auto-close --title "Czekaj.." --text "Czekam na odpowiedź..."

    kill -9 $pidek

    tresc=$(cat /tmp/pliczek | grep CUSD)

    zenity --info --text "${tresc}"

    Działa na Huawei E630.

  • 20. Data: 2014-12-20 20:08:09
    Od: "EZO" <8...@6...pl>

> [...]
    > echo "80"; sleep 1
    > echo "100"
    > ) | zenity --progress --auto-close --title "Czekaj.." --text "Czekam na

    Dzięki, ale ponawiam pytanie - jak to zastosować?
    Dla mnie modem to czarna skrzynka.

    Pozdrawiam
    EZO