  • 11. Data: 2014-10-19 22:10:17
    Temat: Re: Iphone gdzie jest produkowany?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 19.10.2014 21:59, Marek pisze:

    > Zależy jak zdefiniować czym jest "produkcja".

    jeśli będziemy liczyć roboczogodziny to produkowany jest w chinach.
    jeśli produkcja to wymyślanie, pomysł, zarobek, to usa. ja się jednak
    skłaniam do tego że produkcja jest w chinach.

    ToMasz

    PS fajnie to rozwiązał jeden z większych producentów części rowerowych.
    na pudełkach mają takie informacje: Shimano from Japan, made in China

  • 12. Data: 2014-10-20 00:43:17
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 19 Oct 2014 14:49:40 -0500, A.L. napisał(a):

    > Nie produkuje. Sklada

    W sumie coś w tym jest - procesor robiony przez Samsunga, ekran Sharpa,
    można tak powiedzieć. Ale zapewne też robi od zera do końca płytki
    drukowane i frezuje w amelinium obudowy, więc jednak raczej produkuje.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Podczas zażartej kłótni w Internecie nigdy nie atakuj oponenta za jego

  • 13. Data: 2014-10-20 00:43:17
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 19 Oct 2014 13:12:23 +0200, Marek napisał(a):

    > Jednak chyba sam powinieneś trochę poczytać, szczególnie kim jest i
    > co robi Ive. To nie odbywa się tak dosłownie jak to opisałeś.

    Ive robi głównie to samo co bohater serii Twilight. Błyszczy.

    Projektowanie odbywa się tak - najpierw na zamówienie Apple na wsi pod
    Cambridge w UK projektowany jest główny procesor Acośtam. (bo tak są
    projektowane wszystkie układy w architekturze ARM, łącznie z Szajsugowymi
    Exynosami). Apple dostaje gotową specyfikację którą przekazuje wybranemu
    przez siebie wytwórcy półprzewodników - najczęściej Samsungowi. Ci
    zaczynają masową produkcję, w tym czasie pojektuje się implementację tego
    układu (reszta elektroniki dookoła, interfejsy, ekran itp) oraz jego
    oprogramowanie, głównie sterowniki na tym etapie. Wraz z dopracowaniem
    finalnego układu, Ive rysuje sobie kilka kształtów i całość zostaje
    przekazana chińczykom, którzy próbują upchnąć zamierzony układ
    elektroniczny z możliwie jak największą baterią w kształty ivego. Dzięki
    temu w Chinach powstaje kilkanaście, czasem kilkadziesiąt różnych iteracji
    elementów. Dzięki temu, że to są Chiny, można wiekszość z tych iteracji
    pooglądać sobie w internecie na fotkach które wyciekły z fabryk Foxconna i
    innych kooperantów (bo np. iPady są produkowane przez inne firmy).

    Z czasem zmieniają się układy elementów, czasem tez wygląd. Wiele funkcji
    działa gównianie albo nie działa wcale. Jak to jest problem programowy,
    Apple blokuje funkcję, opowiadając tylko jaka będzie zajebista jak już ją
    naprawią (np. jak Apple pay podczas pierwszej prezentacji). Jak problem
    jest sprzętowy, pokazują kilka nieostrych fotek i wiele bardzo ostrych
    renderingów. Sprzęt ukazuje się wiele miesięcy później, często wyglądając
    zgoła inaczej niż na pierwszych renderingach - bo Ive to sobie mógł chcieć,
    a potem przyszły nieubłagane prawa fizyki i na jego chceniu się skończyło.
    Tak było z białym iPhone 4 i teraz z zegarkiem (prototypy mają sporo
    mniejszy ekran niż na renderingach z keynote
    http://www.engadget.com/2014/10/01/apple-watch-has-a
    -smaller-screen-in-tweaked-video/
    w końcu to jest głównie produkt inżynierów a nie Ivego) oraz z wieloma
    innymi produktami.

    Więc co do czytania o faktach - jak widzisz, czytalem. Co do czytania
    marketingowych i pi-arowych onanistycznych bredni to sobie jednak daruję.

  • 14. Data: 2014-10-20 05:13:02
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 19 Oct 2014 21:59:15 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >Zależy jak zdefiniować czym jest "produkcja".

    Cytuje moj wlasnu pos tz teg osamego watku

    na tak postawione pytanie nie ma dopowiedzi. Bo nei zostalo
    zdefiniowane pojecie "produkowany". Chiny to tylko linia montazowa.
    "Produckcja" to cos wiecej niz linia montazowa.

    Jezeli pojecie "produkcja" potraktowac calosciowo, to okaze ze ze
    iPhone jest produkowany w USA a montowany w Chinach

    Poza tym, slyszales keidys o czyms takim jak Google? Na temat powyzszy
    sa cale strony linkow do publikacji

    A.L.

  • 15. Data: 2014-10-20 08:34:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Oct 2014 23:43:17 +0100, Waldek Godel napisał(a):
> [...]
    > Cambridge w UK projektowany jest główny procesor Acośtam. (bo tak są
    > projektowane wszystkie układy w architekturze ARM, łącznie z Szajsugowymi

    Jeszcze, czy juz sa alternatywni projektanci ?

    Poza tym sam procesor to malo, tam jest masa ukladow dodatkowych,
    ktore sie kupuje. Tzn ich opisy w VHDL lub Verilogu, ktore sie sklada
    w jeden krzem.

    Gdzies jednak robia te plytki drukowane, nakladaja elementy, lutuja,
    wtryskuja obudowy, czy tam frezuja w aluminium.
    Foxconn ponoc 100 tys dodatkowych osob zatrudnil do produkcji iphone..

    J.

  • 16. Data: 2014-10-20 09:26:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 19 Oct 2014 23:43:17 +0100, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:
    > Więc co do czytania o faktach - jak widzisz, czytalem. Co do
    czytania
    > marketingowych i pi-arowych onanistycznych bredni to sobie jednak
    daruję.

    No faktycznie przeczytałeś ale nie przekonałeś czy ze zrozumiem. To
    nie ma znaczenia gdzie coś jest składane i przez jakiś składaczy.
    Swoim wywodem sugerujesz lekceważącą opinie, że "produkty Apple to
    lipa bo są produkowane przez dziesiątki kooperantów". Liczy się idea
    a nie kto ją wykonuje. Idea produktu powstaje w Apple.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2014-10-20 10:55:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marek napisa?(a):

    > Idea produktu powstaje w Apple.

    I soft. Bez niego sam sprzęt w zasadzie nie byłby nic wart.

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 18. Data: 2014-10-20 22:14:09
    Temat: Re: GOWNOogryzek gdzie jest produkowany?
    Od: NISZCZ HIENY KAPITALISTYCZNE   <t...@a...predatory.capitalism.invalid>

    suryga wrote:
    > Pytanie jak w temacie?
    > Prawda to?

    Zamiast zajmowac sie GOWNAMI, zainteresuj sie
    sprawami jak: *retencja* danych *NIELEGALNIE*
    prowadzona w neoprl'u przez frontex/eurosur!

    --
    NISZCZ HIENY KAPITALISTYCZNE!
    https://tr.im/9341c

  • 19. Data: 2014-10-20 22:47:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Jezeli pojecie "produkcja" potraktowac calosciowo, to okaze ze ze
    > iPhone jest produkowany w USA a montowany w Chinach

    Też nie do końca, bo całościowo to musiałbyś też uwzględnić
    projektowanie np. mikrofonu czy kamery video uzytych w iPhone.
    A te są zdaje się robione przez jakąś niemiecką firmę w Europie.

  • 20. Data: 2014-10-21 02:53:31
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 20 Oct 2014 22:47:34 +0200, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

> [...]
    >projektowanie np. mikrofonu czy kamery video uzytych w iPhone.
    >A te są zdaje się robione przez jakąś niemiecką firmę w Europie.

    "A report written by three U.S. professors showed that only about "$10
    or less in direct labor wages goes into an iPhone or iPad is paid to
    Chinese workers."

    The report points out that while the Apple products - including
    components - are manufactured in China, the primary benefits go to the
    U.S. economy because Apple continues to keep most of its product
    design, software development, product management, marketing and other
    high-wage functions in the U.S., not China.

    China's role is more of an assembler"

    http://www.forbes.com/sites/kenrapoza/2012/01/31/how
    -much-of-the-iphone-is-made-in-china/

    Forbes to dosyc dobre zrodlo jak idzie o biznes

    A.L.