  • 1. Data: 2012-09-05 22:16:46
    Temat: JS - jak wyłączyć reakcję na mysz?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Chciałbym aby po najechaniu myszy na pewien obszar kursor zmienił swój
    wyglkąd na chmurkę z informacjami. Chmurka miałaby się poruszać zgodnie z
    kursorem. Lewa krawędź chmurki ma być w miejscu kursora. Czyli
    implementacja wyglądała by tak:

    onMouseOut="ukryjChmurke()" onMouseMove="przemiescChmurke()">...

    Gdy przesuniemu kursor myszy w lewo - jest ok. Gdy w prawo przesuniemy, to
    kursor najeżdża na chmurkę i tym samym ucieka z w/w obszaru powodując, że
    chmurka zostanie ukryta (powstanie zdarzenie onmouseout). Co zrobić aby
    chmurka dla myszki była przejrzysta? Tzn. aby najechanie na nią nie
    generowało zdarzenia onmouseout w obiekcie pod nią (i jakiegokolwiek innego
    zdarzenia związanego z myszką)?

  • 2. Data: 2012-09-07 22:16:06
    Temat: Re: JS - jak wyłączyć reakcję na mysz?
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@i...pl>

    Dnia Wed, 05 Sep 2012 22:16:46 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > na nią nie generowało zdarzenia onmouseout w obiekcie pod nią (i
    > jakiegokolwiek innego zdarzenia związanego z myszką)?

    nie wiem jak to wyglada w calosci kodu ale przychodzi mi do glowy dodac
    onMouseOver='pokazChmurke()' dla samej chmurki :) tak by po najechaniu
    pokazywalo ponownie chmurke

  • 3. Data: 2012-09-09 23:32:51
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Fri, 7 Sep 2012 20:16:06 +0000 (UTC), Konrad Karpieszuk napisał(a):

    > nie wiem jak to wyglada w calosci kodu ale przychodzi mi do glowy dodac
    > onMouseOver='pokazChmurke()' dla samej chmurki :) tak by po najechaniu
    > pokazywalo ponownie chmurke

    Poszedłem tym tropem. Sprawy się mocno skomplikowały :-( Mianowicie gdy
    kursor zdązył najechać na chmurkę zanim ta zniknęła to automatycznie
    blokuje ona mousemove. Przechwyciłem to zdarzenie na chmurce i kolejny
    problem powstał. Jeśli wykonamy ciągły ruch myszką do góry i w prawo to
    onmouseout nie wygeneruje się na obiekcie pod chmurką. W konsekwencji nie
    mogę chmurki ukryć nie majęc tego zdarzenia i wtedy wisi ona gdzieś w
    nieadekwatnym miejscu na ekranie. :( Z kolei nie mogę chować chmurki na
    onmouseout na samej chmurce i kółko się zamyka. :(

  • 4. Data: 2012-09-10 02:00:56
    Od: "Jordan Szubert" <u...@j...us.to>

    Dnia 05-09-2012 o 22:16:46 Marek <p...@s...com> napisał(a):

> [...]
    > chmurka dla myszki była przejrzysta? Tzn. aby najechanie na nią nie
    > generowało zdarzenia onmouseout w obiekcie pod nią (i jakiegokolwiek

    się wzięłem za ekperymenty http://www.joru.us.to/html/chmurka.html (wiem,
    naskrobane na kolanie)
    wychodzi, że warto przemyśleć, czy chmurka nie powinna być potomkiem
    elementu, który naywasz obszarem

    a, i może się okazać, że w CSS da się zrobić na tyle dużą część zadania,
    że nie warto używać JS do reszty

    --
    Jordan Szubert

  • 5. Data: 2012-09-10 14:14:41
    Od: TOUDIdel <t...@o...pl>

    W dniu 05.09.2012 22:16, Marek pisze:
> [...]
    > wyglkąd na chmurkę z informacjami. Chmurka miałaby się poruszać zgodnie z
    > kursorem. Lewa krawędź chmurki ma być w miejscu kursora. Czyli

    A może chcesz po prostu wyświetlać tooltipy?
    http://jquery.bassistance.de/tooltip/demo/
    --
    td

  • 6. Data: 2012-09-12 10:37:36
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Wed, 5 Sep 2012 22:16:46 +0200, Marek wrote:

> [...]
    > chmurka dla myszki była przejrzysta? Tzn. aby najechanie na nią nie
    > generowało zdarzenia onmouseout w obiekcie pod nią (i jakiegokolwiek innego

    onMouseOver dla chmurki zapala flagę "jestem nad chmurką", onMouseOut nad
    chmurką gasi flagę "jestem nad chmurką", a ukryjChmurke() sprawdza czy
    flaga jest zapalona. Jeśli jest - nie ukrywa chmurki.

    --
    M.G.

  • 7. Data: 2012-09-12 16:11:23
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 12 Sep 2012 10:37:36 +0200, M.G. napisał(a):

> [...]
    > chmurką gasi flagę "jestem nad chmurką", a ukryjChmurke() sprawdza czy
    > flaga jest zapalona. Jeśli jest - nie ukrywa chmurki.

    Też tak kombinowałem. To nie zadziała. Sęk w tym, że w chwili gdy chmurka
    znajdzie się pomiędzy kursorem a obiektem, to na tym obiekcie nie powstaną
    zdarzenia onmouseover/out, które z kolei sterują tym co jest wyświetlkane w
    chmurce oraz animacją pojawiania się jej i ukrywania. W Action Script 3
    jest fajna flaga obiektu: mouseEnabled=true/false do rozwiązywania takich
    problemów. Programowo chyba mi się nie uda tego rozwiązać w JS :-(

  • 8. Data: 2012-09-13 00:09:46
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie.invalid>

    W dniu 2012-09-05 22:16, Marek pisze:
    > Co zrobić aby
    > chmurka dla myszki była przejrzysta? Tzn. aby najechanie na nią nie
    > generowało zdarzenia onmouseout w obiekcie pod nią (i jakiegokolwiek innego
    > zdarzenia związanego z myszką)?

    https://developer.mozilla.org/en-US/docs/CSS/pointer
    -events
    http://caniuse.com/#search=pointer-events

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 9. Data: 2012-09-13 00:48:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Thu, 13 Sep 2012 00:09:46 +0200, Paweł Piskorz napisał(a):

    > https://developer.mozilla.org/en-US/docs/CSS/pointer
    -events
    > http://caniuse.com/#search=pointer-events

    Dzięki :-) Właśnie o to mi chodziło. Oczywiście IE jak zwykle odstaje od
    reszty... :-(

  • 10. Data: 2012-09-13 07:27:51
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu czwartek, 13 września 2012 00:48:15 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Dnia Thu, 13 Sep 2012 00:09:46 +0200, Paweł Piskorz napisał(a):
    >
    > Oczywiście IE jak zwykle odstaje od reszty... :-(

    Tak OT, to prawdopodobnie przez kretyńsko potraktowane w USA prawa autorskie.

    ...zaokrąglone rogi fonów, a.pl...
    To naprawdę irytujące.

    Andrzej.