  • 1. Data: 2012-09-04 12:21:00
    Temat: Problem z osadzaniem Flash
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Prosty Flash: zwykły prostokąt 1000x400. Osadzam go w kodzie za pomocą
    SWFObject. W stylach mam:

    object {
    outline: none;
    display: block;
    }

    Po osadzeniu po prawej stronie Flasha widać czarny border o szerokości
    równo 1px. Czyli Flash ma 999px szerokości. Czy wiecie o co chodzi?
    Absurdale jest moim zdaniem robienie Flasha o szerokości 1001px aby miał
    fizycznie 1000px.

  • 2. Data: 2012-09-04 12:49:55
    Temat: Re: Problem z osadzaniem Flash
    Od: Marek <p...@s...com>

    P.S.
    Tylko pod IE9 to występuje...

  • 3. Data: 2012-09-04 22:15:15
    Od: HARY <h...@e...invalid>

    On Tue, 4 Sep 2012 12:21:00 +0200, Marek wrote:
> [...]
    >
    > Po osadzeniu po prawej stronie Flasha widać czarny border o szerokości
    > równo 1px. Czyli Flash ma 999px szerokości. Czy wiecie o co chodzi?

    Nie wiemy, chociażby dlatego, że w prezentowanym fragmencie HTML-a nie
    ma elementu object.

    HARY

    --
    The nice thing about standards is that there are so many of them to
    choose from.

  • 4. Data: 2012-09-05 09:46:25
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Tue, 4 Sep 2012 20:15:15 +0000 (UTC), HARY napisał(a):

    > Nie wiemy, chociażby dlatego, że w prezentowanym fragmencie HTML-a nie
    > ma elementu object.

    I w oryginale też go nie ma. Do jego wstawienia służy SWFObject. Widzę, że
    nie orientujesz się w temacie więc wyjaśnię. SWFObject podmienia element o
    wskazanym ID na object. Więc zastąp w myślach DIV'a w kodzie jaki napisałem
    poprzez object.

    Jednakże dokonałem w międzyczasie paru eksperymentów. M.in. umieściłem tło
    pod Flashem a samego Flasha zrobiłem opaque. Zwykły prostąkąt bez żadnych
    obiektów. Wykonałem screenshota i zwymiarowałem. Ku zaskoczeniu ma 999px a
    pod innymi przeglądarkami 1000px.Czyli przeglądarka lub plugin zmniejszają
    jego rozmiar. Gdy powiększyłem obiekt do 1001px - zaczął mieć 1000px lecz
    pod innymi przeglądarkami 1001px.

    Tak więc wiem gdzie jest problem lecz moje pytanie na temat tego czy
    istnieje jakieś obejście pozostaje aktualne.

  • 5. Data: 2012-09-05 21:00:25
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2012-09-05 09:46, Marek pisze:
    > Czyli przeglądarka lub plugin zmniejszają jego rozmiar.

    W tym miejscu standardowa metoda badawcza polegałaby na wyeliminowaniu
    "lub".

    PS1: F12 w IE9
    PS2: Nie lubię zgadywać, wrzuć publicznie kod.

    artur

  • 6. Data: 2012-09-05 22:24:00
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 05 Sep 2012 21:00:25 +0200, Artur Muszyński napisał(a):

> [...]
    > "lub".
    >
    > PS1: F12 w IE9
    > PS2: Nie lubię zgadywać, wrzuć publicznie kod.

    F12 nic nie da gdyż nie da się debugować plugina w ten sposób :-) Plugin
    zajmuje 1000px na ekranie ale tylko na 999px wyświetlany jest obraz. Moim
    zdaniem to on się sypie.

    Oczywiście mogę przygotować kod. Orientujesz się czy jest gdzieś w sieci
    miejsce do takich celów? Mam na myśli coś w rodzaju ImgageShack jak dla
    obrazków.

  • 7. Data: 2012-09-05 22:30:25
    Od: HARY <h...@e...invalid>

    On Wed, 5 Sep 2012 09:46:25 +0200, Marek wrote:
    > I w oryginale też go nie ma. Do jego wstawienia służy SWFObject.

    I tu należało wybrać "show generated source" i pokazać wynik.

    > Tak więc wiem gdzie jest problem lecz moje pytanie na temat tego czy
    > istnieje jakieś obejście pozostaje aktualne.

    A błąd w HTML-u poprawiłeś? Czasem drobiazg powoduje nieoczekiwane
    efekty.

    HARY

    --
    Westheimer's Discovery:
    A couple of months in the laboratory can frequently save a

  • 8. Data: 2012-09-06 11:14:24
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 5 Sep 2012 20:30:25 +0000 (UTC), HARY napisał(a):

    > I tu należało wybrać "show generated source" i pokazać wynik.

    Proszę bardzo :-)

    <object width="1000" height="400" id="presenter"
    classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" style="visibility:
    visible;">
    <PARAM NAME="_cx" VALUE="26458"><PARAM NAME="_cy" VALUE="10583"><PARAM
    NAME="FlashVars" VALUE=""><PARAM NAME="Movie"
    VALUE="Skins/pl/photos/Presenter.swf"><PARAM NAME="Src"
    VALUE="Skins/pl/photos/Presenter.swf"><PARAM NAME="WMode"
    VALUE="Transparent"><PARAM NAME="Play" VALUE="0"><PARAM NAME="Loop"
    VALUE="-1"><PARAM NAME="Quality" VALUE="High"><PARAM NAME="SAlign"
    VALUE=""><PARAM NAME="Menu" VALUE="0"><PARAM NAME="Base" VALUE=""><PARAM
    NAME="AllowScriptAccess" VALUE=""><PARAM NAME="Scale"
    VALUE="NoScale"><PARAM NAME="DeviceFont" VALUE="0"><PARAM NAME="EmbedMovie"
    VALUE="0"><PARAM NAME="BGColor" VALUE=""><PARAM NAME="SWRemote"
    VALUE=""><PARAM NAME="MovieData" VALUE=""><PARAM NAME="SeamlessTabbing"
    VALUE="1"><PARAM NAME="Profile" VALUE="0"><PARAM NAME="ProfileAddress"
    VALUE=""><PARAM NAME="ProfilePort" VALUE="0"><PARAM NAME="AllowNetworking"
    VALUE="all"><PARAM NAME="AllowFullScreen" VALUE="false"><PARAM
    NAME="AllowFullScreenInteractive" VALUE=""><PARAM NAME="IsDependent"
    VALUE="0"><param name="quality" value="high"><param name="wmode"
    value="transparent"><param name="menu" value="false"><param name="movie"
    value="Skins/pl/photos/Presenter.swf">

    > A błąd w HTML-u poprawiłeś? Czasem drobiazg powoduje nieoczekiwane
    > efekty.

    Nie mam błędów w HTMLu składającym się z 2 DIVów :-) Na wszelki wypadek
    walidatora zapuściłem.

  • 9. Data: 2012-09-06 19:09:56
    Od: HARY <h...@e...invalid>

    On Thu, 6 Sep 2012 11:14:24 +0200, Marek wrote:
    > Proszę bardzo :-)
    > <object width="1000" height="400" id="presenter"
    > [...]

    Zlituj się, chłopie... Pokazałeś przedtem taki fragment:

    object {
    outline: none;
    display: block;
    }

    I teraz mam szperać na grupie wstecz albo zgadywać, w czym ten object
    jest zawarty? Nie można było pokazać kawałka więcej?

    Spróbuj ustawić WMode na coś innego niż Transparent.

    > Nie mam błędów w HTMLu składającym się z 2 DIVów :-) Na wszelki wypadek
    > walidatora zapuściłem.

    A ja zdolności jasnowidzenia. Spójrz powyżej. Brak znaku równości.

    BTW, wykopałem stary kawałek, w którym używałem SWFObjest 1.5 i
    sprawdziłem, co generuje. Małe zaskoczenie: element 'embed'. Tylko.

    HARY

    --
    Jesteśmy niewolnikami wskazówek zegara, więźniami kalendarzy, gońcami
    kont bankowych.

  • 10. Data: 2012-09-06 19:29:35
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Thu, 6 Sep 2012 17:09:56 +0000 (UTC), HARY napisał(a):

    > I teraz mam szperać na grupie wstecz albo zgadywać, w czym ten object
    > jest zawarty? Nie można było pokazać kawałka więcej?

    Sądziłem, że wszystko jasne było. Napisałem, że SWFObject działa tak, że
    zastępuje DIV'a. Zacytuję moje słowa

    "SWFObject podmienia element o wskazanym ID na object."

    Kod fizycznie jest taki jak wyżej i nie mam za bardzo czego więcej
    przytaczać. Są to tylko dwa DIVy i NIC WIĘCEJ. Ten wewnętrzny wskutek
    działania SWFobject zostaje zastąpiony kodem <object...> Poprosiłeś mnie o
    to co JS z siebie wyrzuca więc wyciągnąłem to z debugera i wkleiłem do
    postu.

    > Spróbuj ustawić WMode na coś innego niż Transparent.

    Próbowałem z opaque - niestety to samo :-(

    > A ja zdolności jasnowidzenia. Spójrz powyżej. Brak znaku równości.

    To błąd edytorski. Kod HTML jest ok. Gdyby go nie było, to SWFobject by nie
    wstawił Flasha w miejsce tego DIVa. Moim zdaniem to plugin się sypie pod
    IE9. Sprawdziłem inne moje projekty i zawsze brakuje 1 px na szerokość pod
    IE9 niezależnie od rozmiaru Flasha.

    > BTW, wykopałem stary kawałek, w którym używałem SWFObjest 1.5 i
    > sprawdziłem, co generuje. Małe zaskoczenie: element 'embed'. Tylko.

    Może stosujesz starą bibliotekę?

    http://code.google.com/p/swfobject/wiki/whats_new

    4. Bye, bye embed

    We cleaned up code aimed at old browsers and old Flash Player versions.
    SWFObject 2.1 still uses the proprietary HTML embed element as a fallback
    for old Webkit engines that don't support nested param elements for the
    object element. SWFObject 2.2 will now show alternative content for these
    browsers instead.