  • 11. Data: 2011-01-17 20:44:51
    Temat: Re: Jacuzzi 230V/41A
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    digitech wrote:

    > No właśnie nie. Na sterowniku pisze 240v/41A.
    > Jak odepnę grzałkę i z poziomu sterownika nie załączę pomp, to działa
    > menu, oświetlenie itp.
    >
    > Na silnikach pomp widnieje 240V/60Hz
    > Wszystko załączane jest poprzez styczniki, więc rozdzielić na
    > poszczególne fazy pewnie się da, ale z tym nawozem to Waldek ma dużo
    > racji, poza tym nie mam czasu..
    >
    > Googlałem ale pewnie słabo - ile może kosztować takie trafo z 3x400V na
    > 1x230V 10kW , jaki to rząd wielkości może być???

    Tutaj widziałem ceny rzędu 400EUR. Aha, masz jeszcze jeden problem, czyli
    styczniki. Jeżeli są na 60Hz, to mają przy 50Hz za małą impedancję i to
    porządnie, jakieś 17%. Mi się tak udało spalić stycznik, ale to dopiero po
    kilku latach pracy. Jak chcesz mieć święty spokój, to możesz wymienić cewki
    styczników na 50Hz. Sprawdź typy styczników, niektóre są uniwersalne
    50-60Hz.

    Waldek

  • 12. Data: 2011-01-17 21:30:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello digitech,

> [...]
    > Googlałem ale pewnie słabo - ile może kosztować takie trafo z 3x400V na
    > 1x230V 10kW , jaki to rząd wielkości może być???

    Moim zdanie potrzebujesz transformatora 400V/2x110V. Jak znam życie, to
    urządzenie "oczekuje" typowego dla USA napięcia dwufazowego z
    przesunięciem fazy o 180 stopni i uziemionym środkiem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2011-01-17 21:36:37
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Moim zdanie potrzebujesz transformatora 400V/2x110V. Jak znam życie, to
    > urządzenie "oczekuje" typowego dla USA napięcia dwufazowego z
    > przesunięciem fazy o 180 stopni i uziemionym środkiem.

    Masz rację! Kontrolery lubią być na 110V, styczniki też.

    Waldek

  • 14. Data: 2011-01-19 09:12:54
    Od: digitech <b...@z...pl>

    > Moim zdanie potrzebujesz transformatora 400V/2x110V. Jak znam życie, to
    > urządzenie "oczekuje" typowego dla USA napięcia dwufazowego z
    > przesunięciem fazy o 180 stopni i uziemionym środkiem.
    \

    Ale w takiej sytuacji przyłącz główny miałby 4 przewody: zero,L1,L2 i PE
    a na głównej kostce widnieje HOT i NEUTRAL, a PE gdzoeś tam do obudowy
    jest przykręcone. Czyli mam 3 przewody.

    PS

  • 15. Data: 2011-01-19 10:18:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello digitech,

    Wednesday, January 19, 2011, 10:12:54 AM, you wrote:

    > Ale w takiej sytuacji przyłącz główny miałby 4 przewody: zero,L1,L2 i PE
    > a na głównej kostce widnieje HOT i NEUTRAL, a PE gdzoeś tam do obudowy
    > jest przykręcone. Czyli mam 3 przewody.

    Tylko, że w USA nie uświadczysz instalacji 220V tego typu... Coś tu jest
    zdrowo pokręcone.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2011-01-19 10:50:02
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 19.01.2011 11:18, schrieb RoMan Mandziejewicz:

    > Tylko, że w USA nie uświadczysz instalacji 220V tego typu... Coś tu jest
    > zdrowo pokręcone.

    Uwiadczysz, tylko rzadko. Mam tak w Dryden FRC i KSC na Florydzie.
    Przyłącze trójfazowe 3x220V (między fazą, a N!), przewód neutralny i PE.
    Gniazdo podłączone do jednej fazy. Wtyczka formatu butelka piwa. System
    nazywa się NEMA L7. Do tego mamy podłączone nasze ustrojstwa. Czyli
    takowe rzeczy są, ale rzadko w domach. Dlatego sprawdziłbym mimo
    wszystko, czy ten PE to aby na pewno PE, a nie N+PE. Tak mają kuchnie,
    na przykład. Cała elektronika zasuwa na jednej fazie, grzejniki wpięte
    międzyfazowo, a N i PE jest do kupy. ChGW kto taki bubel wymyślił, ale
    oszczędzają na miedzi ;-).

    Waldek

  • 17. Data: 2011-01-19 11:57:43
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    digitech <b...@z...pl> napisał(a):

    > Ale w takiej sytuacji przyłącz główny miałby 4 przewody: zero,L1,L2 i PE
    > a na głównej kostce widnieje HOT i NEUTRAL, a PE gdzoeś tam do obudowy
    > jest przykręcone. Czyli mam 3 przewody.

    Wy tutaj kombinujecie a może właściciel tego sprzętu był na tyle
    inteligentny, że kupił eksportową wersję na Europę?
    W tytule wątku też jest "230V/41A"
    Na stronie www tego sterownika taką wersję oferują.

    Co tam jest napisane na jakiejś tabliczce znamionowej?
    Może wystarczy to włączyć pod jedną (mocną ! ) fazę 230 V a zero?