  • 1. Data: 2011-01-17 12:41:21
    Temat: Co są warte świetlówki z Allegro?
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Witam

    Na Allegro można kupić tanio świetlówki kompaktowe, różnych firm.
    Są także firmowe, np. Osram, takie jak te (link do zdjęcia na serwerze
    Allegro):
    http://www.tinyurl.pl?MInnUZCW
    Czy to tylko tanie podróbki? Czy może świetlówki z nielegalnego
    źródła? Czy może firmowy szajs?? A może nie ma się co bać i można je
    śmiało kupić??

    A co sądzicie o świetlówkach firmy "Green Living", np. takich:
    http://www.tinyurl.pl?V8JEg6Sf
    Z tego, co wiem, sprzedają je w TESCO. Ponoć robi je GE i to ich
    jakość i w ogóle??

    Pytam, bo mam nietypową lampę, do której używałem matowych żarówek
    typu "świeczki". Obecnie takie żarówki są już praktycznie niedostępne.
    Z mieszkania będę korzystać jeszcze maksymalnie rok, więc nie opłaca
    mi się zmieniać lampy... A zakup 6 żarówek + rezerwa (żarówki dostępne
    tylko na allegro w cenie 4zł sztuka) wychodzi podobnie, jak zakup 6
    świetlówek (już bez rezerwy, bo powinny ten czas przeżyć spokojnie).
    No ale może jednak nie warto się rzucać na niskie ceny??

    Pozdrawiam
    Konop

  • 2. Data: 2011-01-17 13:25:14
    Temat: Re: Co są warte świetlówki z Allegro?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w
> [...]
    >Czy to tylko tanie podróbki? Czy może świetlówki z nielegalnego
    >źródła? Czy może firmowy szajs?? A może nie ma się co bać i można

    Zasadniczo bym podejrzewal ze to jest "oryginalny" produkt z jak
    najbardziej legalnego zrodla - tylko moze nie po tej sciezce
    dystrybucji ktora sobie Osram wymyslil.
    A ze chinski .. sprawdzic w sklepie drosze wyroby osram gdzie sa
    made in.
    Ale jak tam jest naprawde i co warte - ktoz to moze wiedziec.

    >A co sądzicie o świetlówkach firmy "Green Living", np. takich:
    >http://www.tinyurl.pl?V8JEg6Sf
    >Z tego, co wiem, sprzedają je w TESCO. Ponoć robi je GE i to ich
    >jakość i w ogóle??

    Plotki, plotki .. albo sie wierzy marce, albo nie :-)

> [...]
    >6
    >świetlówek (już bez rezerwy, bo powinny ten czas przeżyć

    A nie ma juz nigdzie zarowek w sklepie ? To w koncu nie byl az taki
    poszukiwany towar, moze sie ostatnie zostaly .. choc w sumie to nie
    widze powodow zeby nie wkrecic swietlowek.

    Musza byc "swiecowe" ? Ja tam polecam Firefly z Carefura - kosztuja
    3 zl, padna po pol roku - wymienisz sobie na gwarancji jesli
    paragonu nie zgubisz :-)

    J.

  • 3. Data: 2011-01-17 15:16:56
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > A nie ma juz nigdzie zarowek w sklepie ? To w koncu nie byl az taki
    > poszukiwany towar, moze sie ostatnie zostaly .. choc w sumie to nie
    > widze powodow zeby nie wkrecic swietlowek.

    Są, ale przeźroczyste... a to jednak daje po oczach, 6 takich
    nieosłoniętych niczym żarówek :/... A kulki też by głupio wyglądały ;)....

    > Musza byc "swiecowe" ? Ja tam polecam Firefly z Carefura - kosztuja 3
    > zl, padna po pol roku - wymienisz sobie na gwarancji jesli paragonu nie
    > zgubisz :-)

    No nie mówię, że nie :). Ale po prostu wolę się zorientować w temacie co
    mogę i za ile :)...

    Konop

  • 4. Data: 2011-01-18 06:26:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 Jan 2011 16:16:56 +0100, Konop wrote:
    >Są, ale przeźroczyste... a to jednak daje po oczach, 6 takich
    >nieosłoniętych niczym żarówek :/... A kulki też by głupio wyglądały ;)....

    Wybralem sie dzis do sklepu .. sa jeszcze halogeny z reflektorem,
    lekko zmatowione, 28W. Jesli to np swieciloby na sufit, to moze sie
    nada.

    A osramy "oryginalne" .. sa made in china :-) Tylko znacznie drozsze.
    Choroba - podobaja mi sie te "swiecowe" i niektore fantazyjne .. ale
    czemu one takie drogie :-)

    Jeszcze jedno sobie uzmyslowilem - ze nie musisz wstawiac 6 - jesli
    uda ci sie kupic mocniejsze swietlowki, to moze wystarcza 3-4.
    Co prawda mocniejsza na E14 to raczej rzadkosc.

    W sumie to o tak wielkich pieniadzach mowa, ze moze nie ma sie co
    zastanawiac, kup, najwyzej negatywa wystawisz :-)

    J.

  • 5. Data: 2011-01-18 14:11:20
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    x.googlegroups.com...

    > A co sądzicie o świetlówkach firmy "Green Living", np. takich:
    http://www.tinyurl.pl?V8JEg6Sf
    > Z tego, co wiem, sprzedają je w TESCO.

    Istnieje ryzyko, że jest to specjalna "budżetowa" wersja dla TESCO.

    e.