  • 1. Data: 2010-08-10 22:34:22
    Temat: Jak dobrac napiecie?
    Od: ?? <j...@g...com>

    Dostalem z chin gadzet zasilany niestandardowa bateria 10,8 V.
    Chcialbym te baterie wymienic na polaczone szeregowo paluszki, ale nie
    chce zepsuc przy tym procka i ukladu. W jaki sposob mozna poznac
    dopuszczalny zakres napiecia elektrycznego, jakie moglbym zastosowac,
    aby nic nie zepsuc?

  • 2. Data: 2010-08-11 00:35:19
    Temat: Re: Jak dobrac napiecie?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Aug 2010 15:34:22 -0700 (PDT), ?? wrote:
> [...]
    >chce zepsuc przy tym procka i ukladu. W jaki sposob mozna poznac
    >dopuszczalny zakres napiecia elektrycznego, jakie moglbym zastosowac,

    Nie ma nietypowych baterii. 10.8=3*li-ion "3.6V"
    Przy ladowaniu 3*4.2V

    Albo jak kto woli 9*NiMH 1.2V

    J.

    Choc ostatnio nie docenilem wiatraka komputerowego. Uznalem ze 24V nie
    ma powinno mu zaszkodzic .. a on sie jednak okazal czuly i pare sekund
    wystarczylo :-(

  • 3. Data: 2010-08-11 09:39:34
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Aug 11, 12:34 am, ?? <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > chce zepsuc przy tym procka i ukladu. W jaki sposob mozna poznac
    > dopuszczalny zakres napiecia elektrycznego, jakie moglbym zastosowac,

    Mozesz zaczac od napisania, co to za gadget i co ma za akcesoria.
    Innych rzeczy w zasilaniu mozna sie spodziewac po modelu latajacym, a
    innych po stacji meteo...

    Marek

  • 4. Data: 2010-08-20 11:39:01
    Od: ?? <j...@g...com>

    On Aug 11, 10:39 am, Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl> wrote:

    > Mozesz zaczac od napisania, co to za gadget i co ma za akcesoria.
    > Innych rzeczy w zasilaniu mozna sie spodziewac po modelu latajacym, a
    > innych po stacji meteo...
    >
    > Marek

    Chodzi mi generalnie o dowony uklad elektryczny. Czy jest jakis
    sposob, aby dowiedziec sie, jaki zakres zasilania mozna zastosowac do
    na przykad znalezionego ukladu (np. dioda+opornik, silniczek
    elektryczny), aby nic nie zepsuc?

    --
    Kuba

  • 5. Data: 2010-08-20 12:18:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Aug 2010 04:39:01 -0700 (PDT), ?? wrote:
> [...]
    >sposob, aby dowiedziec sie, jaki zakres zasilania mozna zastosowac do
    >na przykad znalezionego ukladu (np. dioda+opornik, silniczek

    Nie ma ogolnych sposobow. Na taka drobnice jak dioda i opornik to
    mozna znalezc dopuszczalny prad diody, zmierzyc rezystor, oszacowac
    moc, policzyc ile wychodzi.
    Inaczej pozostaje zasilanie z regulowanego zasilacza i patrzenie czy
    rowno puchnie :-)

    a tolerancja ukladow bywa dosc spora.

    J.

    P.S. Wlasnie sie z pewnym zdziwieniem dowiedzialem ze wiatraczek 12V
    nie przezyl 24V. I to po paru sekundach padl :-)